Alla inlägg under mars 2009

Av Jenny - 29 mars 2009 22:58

Ja det blev en lång dag idag. Vi åkte runt till olika gym och lämna lite varuprover o hoppas ngn nappar!! Stolt blir jag över jonas att han är så duktig..

Men fan jag satt i bilen hela dagen haha.. Sen styrde vi bilen mot babyland i bromma.. eftersom vi skulle få hämta ut våran vagn och bilbarnstol.. shit det börjar bli på riktigt nu.. lite nervös är man. Men vagnen va sååå himla fin så jag tror allt blir toppen  hehe.. Väl inne på babyland träffade vi söta lilla familjen. Sebbe, Klara och deras lilla Tindra.. lr liten o liten hon är fyra snart.. men tro mig.. herregud vilken söt flicka.. o hon är lite kär i jonas oxå.. så han fick fullt upp. 


Klara följde medm ig hem medans killarna åkte och träna. Tindra fick följa med de o vara i barnlandet på balance.. Så jag och Klara satt här hela kvällen och snacka en massa . vi har inte träffast på ca 15 veckor.. Ja fö rhon är i femtonde veckan o har inte mått så jätte jätte bra... MEn nu fick vi ur oss allt. mysigt va det..


sen ikväll har jag och jonas bara myst lite granna.. nu ska jag sova för trött är jag. Bild på vagnen kommer imorn. Jag måste ju bara visa den. Tänk er .. att jonas min lilla jonas han valde den alldeles ensam. Han visste va han ville ha kan jag tala om.. oo va gulligt hehe..


Nej nu harjag inte nå mer att tillägga förutom att jag är trött. o imorn blir en händelserik dag.. ja ni får veta imorn.


KRam på er alla glada. men på er oxå som inte är så glada som är bittra o avundsjuka..

Av Jenny - 29 mars 2009 22:57

Stein fyllde 25 år igår. ja jag är en dag sen. Men det värsta är att jag visste att hon fyllde igår. jag hade t o m satt larm på mobilen.. Men hon blev iaf 25 år.. shit va gammalt. hehe halvvägs till femtio.. puss puss. o Grattis i efterskott.

Av Jenny - 29 mars 2009 09:12

JAg kan inte släppa det. Den här irretationen det går inte. Fy fan säger jag. Det värsta är oxå att jag inte kan göra så mycket åt den. Eller jo jag kan göra på mitt sätt.. undvika!!!!!! Så jag tänker fortsätta med att göra det.. ja undvika!!!!

Av Jenny - 29 mars 2009 08:29

Söndag. fy fasiken va veckorna går fort .. jag är redan i vecka 33 plus  3 dagar. det är alltså då. 6 veckor och 5 dagar kvar. ojoj.. Vi får ju se oxå om han kommer tidigare. MAn kan ju hoppas att han vill stanna inne i magen lite till .. för jag vill ha mig en baddare hehe.. !!


Jag har ju som sagt haft en mysig och trevlig helg. Det har varit jätte mysigt att jonas lillasyster Jenny har varit och hälsat på. O i fredags fick vi ju fin besök av pappan oxå.. Jätte trevligt. Men man kan få för mycket av det goda ibland. Spec nu när man är gravid och trött.


Så ikväll .. då blir det bara vara hemma ensam ikvälll orkar jag inte ha ngn här hemma. BAra ta det lungt o vara för mg själv o jonas. om han nu inte behöver åka o hälsa på ngn!!! Men hit ska ingen komma iaf.. Nu måste jag få vila upp mig lite!


Nu innan Jonte myra vaknar måste jag tvätta, jag skojar inte, men alla små lådorna i köket. För lillebrodern tappa ut grädde där i FREDAGS och det syns på varenda låda.. usch tycker jag.. Det va tydligen ingen som märkte det. MEn jag har sett det och det är äckligt!! så det ska jag göra alldeles strax. SEn ska jag fixa lite disk för jonas är så duktig o tog nästan allt igår. Men jag tänkte göra resten om jag inte hulkar haha.. För hans skull!!


Jonas är så duktig när det gäller VÅRAT hem. Han fixar o donar i köket varje dag. Ja han är duktig han. STOLt..

Nej nu ska jag bara sitta här o vänta på att klockan går.. VI sk aju åka o hämta våran vagn ju.. jippi


PUss puss

Av Jenny - 28 mars 2009 22:46

JAg har haft en väldans trevlig kväll. Faktiskt.. Men tro det eller ej. självklart har jag blivit irreterad några gånger men svalt det. Men jag kommer nog aldrig få de där bra känslorna tillbaka igen... Utan det är som det är .. o människor verkar inte kunna ändra sig!!


Jag, Jonas Jenny(lillasystern) och Fredrik (lillabror). Har suttit här hemma i våran fina lägenhet.. VÅRAN!!  Det är inte bara jonas ekonomi och jonas lägenhet utan vårat tillsammmans. så nu har jag fått det ur mig.  Men vi har iaf haft en jätte trevlig kväll med massa god mat o så vidare. Kollat på csi. Vi hade t o m släckt alla lampor när det skulle vara släckt.. så lite stolt är jag ju.. jeho. hehe


Men sen kommer vi till det här att jag är gravid. Varför är det så svårt för vissa människor att bara ta det. Det handlar inte om en livstid utan om nio månader. fö rmig är det sex veckor kvar.. Absolut inte långt!!


Jenny jonas lillasyster har varit en ängel kan jag tala om .. oo hon är så söt så jag nästan blir rörd.. det trodde jag inte . förlåt men jag gjorde inte det. Men hon kommer in o frågar hu r jag mår. o hon liksom.. ja hon vill finnas där!! det betyder mycket.


Sen har vi vissa som inte alls kan ha ngn förståelse.. tyvärr komme rjonas in där i den bilden absolut inte ensam o absolut inte mycket. .. Men man vill ha lite stöttande och tröstande från pojken sin. jaja det kommer väl med åren. hehe. O vi som är gravida blir nog aldrig nöjda. nej nu va jag lite orättvis mot han. Jo han är världens bästa..


MEn sen de andra... mm ni vet.. Som vill ta MIN man ifrån mig.. nu när jag har det som jobbigast.. nu när jag är rädd att lillen ska komma vilken sekund som helst.. De som vill att MIN man sk aåka från sthlm för att göra nåt.. Nej tack. Tänk om nåt skulle hända.. VA skulle jag vända mig då??? o om jag skulle börja föda o jonas inte är i sthlm.. hallå.. nej tack!!


Men det måste jag sitta o förklara.. nej det räcker för min del nu!!! Nu de sista veckorna är det fokus på mig.. bara mig. Ja för så är det.. O är det ngn som inte gillar det. kan de sticka o komma tillbaka senare när jag inte är gravid mer.. jeho. haha


Men vet ni vad jag är glad ändå.. o har som sagt haft en väldans trevlig kväll.. puss o kram

Av Jenny - 28 mars 2009 18:48

Ja de ska ju vara liksom proffesionella... Dyrast i stan o så vidare. Vi tog ju oss in till stan idag för jonas ville klippa sig.. o bli lite fin för sin gravida flicka. Så han ringde och boka tid och han fick en på björn axen inne på åhlens.


Efter vi gått lite i stan o så gick vi dit för klippning. tänk er att en klippning kostar minst 600 kr där borta. Så man vet ju att man får en grym frisyr när man kommer därifrån.  Jonas hade tid kvart i tre. JAg gick runt lite granna medans o inhandla skönhets produkter åt mig. Sen va klockan ca kvart tre så jag gick o satte mig för att invänta Jonte myra. 


Men hm tjejen som klippte han hade typ precis börjat med nacken. Jag tänkte oki.. Men det är säkert skit bra. Sen blev halvtimman en timma. Jag satt där snällt o vänta. Men jonas syster kom. JAg bad henne kolla in lite grann för när jag kolla såg det inte bra ut på långa vägar.. Hon såg skräckslagen ut. För det stod en annan kille med i den där klippningen nu som hjälpte den här tjejen som hållt på med jonas i en timma redan. 


Fy fan tänkte jag. stackars jonas han sitter där o undrar va fan som händer. 


Jag kan summera lite o säga så här. Tjejen va en lärling. det hade de inte alls tyckt de behövt tala om för jonas. Klippningen tog två jävla timmar. alltså två timmar. och det blev ändå inte osm jonas ville ha. plus att det blev hackigt och sackigt.  Den sista klämmen typ fick han killen göra på jonas. För hon hade klippt helt fel. 


Fattar ni att Björn Axen gjorde så här . Ok om de liksom talat om att hon va lärling o kollat med jonas om det va oki. O att hanskulle räkna med några timmars klippning o kanske inte helt som han vill eha. Men nej det gjorde de inte. De satte han i enstol där han trodde han skulle få värsta frisyren. Men kom därifrån två timmar senare helt jävla svettig och ja självklart är han fin han är alltid fin. Men han fick inte osm han ville och det va inte riktigt rakt..


Tycker ni att man får göra så här. Alltså inte ens tala om för människan som ska klippa sig att hon som klipper kanske inte riktigt kan sin grej..???!!! borde d e inte frågat om det va ok först? 


Jag säger så här. Killar deras hår växer fort o det funkar alltid med kort.. Men tänk er om en tjej satt sig där.. hon som klippte gjorde ju fel rätt mycket så det blev bara kortare o kortare.. VA fan hade hon gjort om det suttit en tjej där nu?? ärligt. va hade hon gjort. hon hade förstört den här tjejens hår. Nej dåligt av Axen tycker jag.. Man måste meddela kunden om det blir nåt sånt. Så hon lr han får välja själv va han vill.


När jag gör slingor, tvättar o klipper mig. tar inte ens det två timmar!!!!! 

Av Jenny - 28 mars 2009 09:20

Ja idag är det lördag.. jätte skoj.. började dagen med att hulka. haha. men jag tror jag va vaken för länge utan att äta..


Igår hade vi en trevlig kväll.. kul att jontes pappa kom förbi han är alltid så rolig o trevlig o lika glad blir han när han ser mig. hehe.. Kan det kanske bero på att jag ser ut som jag gör just för tillfälllet.. som en kött bulle. hehe.. Vi fick god mat och efterrätt.. Efterätten va våffla och den kunde jag varit utan för fy bubblan va mätt jag blev..


Idag ville jonas träna.. o då blev jag lessen o kinkig som alltid när han ska träna lördagar.. lördagar är liksom helig för mig.. iaf nu när inte JAG får träna. hahaha ja det är sant.. annars brukade jag själv träna lördagar.. men säg inte det till han oki... Men jag sa åt han iaf, " ska du träna gör du det när de öppnar så jag slipper vänta." Så mycket riktigt han ställde klockan som den tönt han är.. åtta.. men jag vakna ofick väcka upp han.. han åkte iväg. så han komer väl hem snart här.. Stackarn.. jag tycker synd om han att jag är så just nu.. För jag är faktiskt värre än han när det gäller tr'ning.. men fasiken. nu får jag inte alls göra nåt o då är det skönt att ha sällskap.


Vi ska till stora staden idag o kolla lite.. Ja jag kan itne gå runt så mycket.. Men han vill klippa sig o så kan man äta lunch.. MEn så fort jag känner nåt måste jag vila.. o det får han o hans syskon ta.. Annars får de fortsätta vidare utan mig!! Imorn ska vi iaf åka o hämta våran vagn och bilstol.. jag ska ta bilder så ni får se de vackra sakerna. 


Ja nu blr det så där sammanhängande igen.. men tyvärr det är nåt ni får räkna med när det gäller Jenny Olsson!! 


Nä nu måste jag duscha bort all svett. hahaha usch va äcklig jag är.. jag svettas väl inte. mohahaha. puss på er


Av Jenny - 27 mars 2009 19:57

Har jag varit med min syster och Marlon såklart. han fick sig en liten present när vi va i centrum.. Ett låtande svärd.. oo va glad han blev... jeho.. Ja Jag vågade mig ner till centrum.. oavsett va läkaren har sagt. Men helt ärligt. Jag kan inte ligga stilla hela jävla dagarna och nätterna jag får ju ligg sår!!!!!


Vi tog med oss mormorn oxå så hon fick rasta sig lite.. Vi åt en lunch på green bull. o tro mig . shit va vi åt.. men gott va det.. Sen åkte vi till mormor igen. Jag o mormor gick där o vingla tillsammans från bussen sen gick vi hem o somna.. Men skönt att få ha gjort nåt iaf!!


Nu sitter jag hemma i bromma igen.. Vi ska få fin besök ikväll av jonas familj. Det blir lillasystern, lillabrodern, pappan o lillasysters pojkvän.. Så det blir nog trevligt. Jobbit att jaghar ont bara man är ju inte världens socialaste då.. Men det ska nog funka.. Det är ju familjen liksom. o man får hoppas att de kan acceptera läget lite.......... !!! 


Puss på er så hörs vi en annan gång.. 


PS: Malin, den adopterade systern... TACK!!!!! första dagen i tyresö va jag super sugen på en ost o skink sallad.. o hon kom med den. Nej inte systern min lr kusinen min. utan malin som bor längst bort av alla!!! TACK!!!!!!! 


puss puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards