Alla inlägg under augusti 2009

Av Jenny - 31 augusti 2009 22:30

och säga godnatt. Arg är jag inte längre för människan tänkte om... hehe ibland är de allt bra.. ja ni vet vilka jag pratar om!!!


Ätit några bollar har jag inte heller. de står där på köksbordet o jag är inte ens sugen längre.. fan va duktig jag är. Jonas svulla i sig en precis. Jonas är ett tränings freak som jag. O innan hans olycka va han slimmad med muskler.


Han är större nu i muskelmassa än innan olyckan.. men inte lika slimmad. han är absolut inte tjock ngnstans Men han är inte lika platt om magen som innan. Men ändå så tror han att han kan smälla i sig sånt där skit hur som helst.. mohahahahahahaha!!


Nej godnatt då så hörs vi imorn..



Av Jenny - 31 augusti 2009 20:55

glad att Melvin kom fyra veckor för tidigt. För om ni tittar på den här magen och det va EN månada innan han kom. Tänk om jag gått klart fyra veckorna.. jag hade fan spruckit haha. Men fan min mage va stooor.. o ändå klarade jag mig utan bristningar...jeho..



Usch nu är jag arg igen. varför är det bara en som alltid ska ha det bra.. Man ska väl tänka TVÅ när man är familj???!!!

Av Jenny - 31 augusti 2009 20:42

mm det är just det jag ska prata om för tillfället.. De där jävla delicato bollarna... jag brukar kalla de för annat.. men man får tydligen inte göra det längre. Fast jag har faktiskt en recept bok där det andra står .. så deså!!!

Men iaf. 


Jonas köpte de här jävla bollarna för ngn dag sen.. De är stora, färska o jävligt goda. JAG får inte äta sånt just nu.. INGEN annan än jag själv som bestämt det!! Så jag tycker Jonas är lite taskig som handlar hem sånt.. o äter FRAMFÖR mig.. hallå vänta tills jag gått o lagt mig iaf haha. Igår tog han fram de här bollarna o jag blev lite sur o grinig för jag vill ju verkligen försöka vara duktig. Men karaktär är inte nåt man kan hitta hos mig. inte när det gäller att INTE äta godis iaf!!


Men vet ni vad. Jonas sa bara.. det är lite onödigt. Så jag tog inte en enda. Men jag varnade honom att det skulle bli krig om han inte tänker gömma undan de till idag när han åker till jobbet. För smyg äta.. ja det är jag duktig på.. Men jag vakna o de va borta.. phuu. Jag och faster Jenny kom hem idag efter stan. Så va jag jävligt sugen på de här bollarna. Mest för jag visste att de fanns ngnstans i hemmet tror jag. MEn jag va jävligt sugen. Berätta att de fanns o den andra mäniskan ville oxå ha. Så jag började leta, rota och riva. Men de fanns verkligen ingenstans..


Hm tänkte jag. han som inte brukar vara så bra på att gömma godis.. men den här gången hitta jag verkligen itne skiten.. Oki lika bra tänkte jag. Satte mig i soffan o kolla tv. Blev kissnödig o skulle gå på toaletten.. råka tappa Jennys mobil på golvet.. Den hamna under soffan.. gissa va som fanns där under. JO bollarna.. Fuck då tänkte jag. Men jag tog fram de.. Gav en åt Jenny.. 


Men vet ni .. jag tog inte en enda!!! jag kände mig så duktig.. Men nu när man sitte rhär i ensamheten.. hm är det fan svårt att låta tankarna fara dit.. under soffan.. ja jag la tillbaka de haha. Jag sitte rhär o suktar efter en sån där boll. Men jag vet oxå att jag efteråt kommer ångra mig. Så jag ska försöka hålla mig. Tror ni jag klarar det.. hehe. vi får se .. jag hoppas iaf

Av Jenny - 31 augusti 2009 18:57

va jag ju o tränade..faster jenny tog hand om Melvin så länge.. Skönt att kunna åka iväg ensam. Ja Melvin är en glad och lätt bebis.. Men sitter man där o kör hårt o han kanske blir lessen är det jobbit med avbrott.. Så det är skönt att ha hjälp när man tränar!!


Sen mötte jag odågorna i sumpan för vi skulle ta pendeltåget in till stan o shoppa lite. Jag hittade ju ingenting när jag va inne med Jonte myra sist. Jag har faktiskt aldrig köpt ett par jeans på HM förut men just eftersom jag VET att jag kommer komma tillbaka till min vanliga form igen o kunna ha mina gamla jeans..


Vill jag inte gå o köpa ett par jeans för över 1000kr eftersom de kommer faktiskt bli för stora sen. JA man kan sälja men fan .. kan man hitta billiga jeans som ändå sitter bra så slår man till. Jenny hjälpte mig och vi hittade ett par som passade mig. Det blev i storlek 29... jag brukar ha 26-27.. Inte jätte stor skillnad.. men egentligen så är det d.. Men jag blev nöjd iaf..


För hm efter träning skulle jag duscha .. men va tror ni. jo jag hade glmöt byxor hemma. haha så jag fick åka in i mina svettiga tränings byxor.. just därför jag verkligen ville ha ett par jeans. haha..


O jag kan ju tala om för er att faster jenny är en jävla shopaholic.. ja det är du.Så i en affär om hon fick tillåtelse skulle hon kunna vara flera timmar!! Även hon hittade ett par jeans. Men hon kunde köpa lite snyggare just eftersom hon faktiskt inte fått barn precis.. nej nu svamlar jag bara..


La precis melvin i sin säng o nu har han somnat.. han är enkel när han ska sova i sin säng. bara lägga han där. säga godnatt sen gå ut.. oo va han är duktig!! JAg sitter o myser. jonas jobbar. så jag ska väl gå o sova snart.. vila ut lite.. puss på er alla glada

Av Jenny - 31 augusti 2009 18:53


Full effekt genom att bara trycka på en knapp
Power Plate har revolutionerat inom fysisk träning och hälsa & skönhet. Hemligheten bakom detta är att vem som helst kan uppnå resultat på mycket kort tid. Med bara ett tryck på en knapp, sätter Du igång Power Plate, en vibrerande energigivande plattform. 

Power Plate framkallar naturliga reflexer
Människokroppen har naturliga reflexer såsom ögonlocksreflexen, beröringsreflexen och sträckningsreflexen. Sträckningsreflexen är den som framkallas när en läkare slår till ditt knä, detta gör att man sträcker ut benet. Power Plate genererar en kontinuerlig sträckningsreflex till alla berörda muskler. Denna reflex kallas tonisk vibrationsreflex.

Power Plate genererar 30 - 50 reflexer per sekund
Den vibrerande plattan som man gör övningarna på sträcker ut musklerna och den s.k toniska vibrationsreflexen aktiveras. Power Plate plattan vibrerar med 30 - 50 svängningar per sekund och musklerna kontraherar och sträcker ut sig reflexmässigt i samma hastighet.

Power Plate aktiverar 95-97% av muskelfibrerna i musklerna
Power Plate aktiverar nästan 100% av muskelfibrerna i hela muskelgruppen som tränas. Vid konventionell styrketräning aktiveras ca 30-40% av fibrerna för de flesta människor. Med Power Plate kommer man åt att träna muskelgrupper som ofta är svårtränade tex. bäckenbotten och djupt liggande ryggmuskler (Multifiderna). Dessa håller ihop diskarna och stabiliserar ryggraden vilket ger bättre kroppshållning. Men hur kan denna reflex generera starkare muskler och öka flexibilitet och förbättra hälsan?

Power Plate förändrar accelerations förhållanden
I många år har vi försökt bli starkare och hälsosammare genom styrketräning. Genom att lägga till några extra tyngder anpassar sig musklerna och vi blir starkare. Detta gjorde grekerna redan i förhistorisk tid och så gör vi fortfarande. Nu finns istället Power Plate där vi ställer in accelerations förhållanden istället för att höja vikterna. Detta är mycket skonsammare för ligament och skelett och vi slipper långa utmattande sessioner i gymmet.

10-minuters resultatet
Endast 10 minuter på Power Plate, 2-3 gånger i veckan är tillräckligt för att uppnå önskat resultat. De flesta människor tror fortfarande att för att bli vältränad är det varaktigheten i träningen som räknas men det är intensiteten i träningen som ger resultat. Genom olika övningar på Power Plate plattan kommer du åt att träna olika muskler och muskelgrupper. Power Plate gör det möjligt att uppnå snabbt och synligt resultat i princip alla kroppsdelar.
 

Träningseffekter med Power Plate PP-Exercise-348

Ökad ämnesomsättning (metabolism)
Användning av Power Plate ökar fettförbränningen, förbättrar ämnesomsättning och reducerar underhudsfettet. Speciella massageövningar hjälper också specifika problem område.

Ökad muskelstyrka
Under ett Power Plate program är nästan 100% av muskelfibrerna i de involverade musklerna aktiverade. Tydlig ökning av både styrka och muskelkraft.

Celluliter och kosmetiska effekter
Massageprogram på Power Plate löser upp koagulerade vävnader, bryter ner fettceller och ökar rörligheten i vävnaderna. Eftersom celluliter bryts ner och vävnader blir förstärkta får huden en vackrare ton.

Smärtlindring
Genom att blodcirkulation ökar samt att nerverna stimuleras, minskar smärtan. Ökad muskelspänning under träning leder ofta till minskad muskelspänning efteråt vilket också reducerar smärta.

Ökad flexibilitet
Ökar cirkulationen och värmer upp muskler och senor i kroppen vilket ökar flexibiliteten och smidigheten i kroppen. Löser upp spänningar, koaguleringar och fastsittande kroppsvävnader.

Ökad hälsa
Eftersom muskelvävnaderna blir starkare kräver de mer av leveranssystemen i kroppen, hjärtat inkluderat. Detta leder till ökad effektivitet av alla dessa system.

Aktiverad cirkulation
Under ett Power Plate program arbetar musklerna som en pump som för in blod även in till de minsta blodkärlen upp till 50 ggr per sekund. Detta säkerställer att cellerna får bränsletillförsel väldigt fort. Som ett resultat kommer kroppen att dräneras från slaggprodukter mycket fortare vilket leder till ökad cellförnyelse.

Förbättrad koordination
Eftersom alla kärl i kroppen stimuleras samtidigt, ökar både den yttre och inre muskulaturens koordination. Reaktion och balanssinnet utvecklas också och ger en omedelbar förbättring.

Ökad bendensitet
Power Plate stimulerar produktion av benvävnad. Vetenskapliga forskningar har bevisat att bendensiteten ökar efter träning på Power Plate. Kombinationen av starkare muskler och bättre kroppshållning har god effekt på vår tids stora folksjukdom osteoporos (benskörhet) och hjälper till att förebygga fall som kan leda till fraktur.

Av Jenny - 31 augusti 2009 18:49

blev ben axlar och lite mage. Ben och mage körde vi på powerplaten.. axlar oxå men även lite med vikter.. skööönt att använda vikter lite..


Det va ett tag sen jag va på sats nu.. så snart är det dags att ta sig dit.. Ska köra rygg o bröst i veckan på sats iaf..ooo va jag älskar min träning.. !!! 



Av Jenny - 31 augusti 2009 08:32

är mina dagar.. Jag har alltid gillat måndagar. När jag jobbade kändes det som jag va den enda som gjorde det.. hehe. Men fan tänk er själva. En ny vecka.. ny energi efter mysiga helger.. jo måndagar gillar jg.. SEN oxå för att måndagar betyder träning med lilla ANNA o det är nåt jag gillar o ser fram emot.


Sitter här på golvet nu med min odåga.. vi väntar på faster som ska komma från linköping o hälsa på. Hon ska ha Melvin medans jag tränar oxå .. annars hade han självklart fått följa med men det är lite skönare att träna utan han me.. man tar i lite mer. Inte några avbrott om man inte babblar som jag då mohahaha..


NEj så det ska bli såå skönt o köra idag.. vill köra hårt idag.. men vågar inte säga det till anna för då dödar hon väl mig helt fullständigt hahaha.!!!


Ska oxå säga.. att melvin.. varje jävla gång jag har min tid med Anna så vaknar han antingen en gång mitt i natten eller jätte tidigt.. vet inte varför men det är som han känner att nu ska mamma absolut inte få sova ut o klar.t I morse ville han upp halv sex det lilla djuret hahaha.. MEn jag mata han prata lite mös lite. sen la jag han i våran säng o lät han ligga där.. sen somna han om o vi sov till kvart i åtta.. såå skönt..


Puss puss bjuder på en naken bild oxå hehe

Av Jenny - 30 augusti 2009 19:19

för odågans DOP!!! Jag har tänkt att baka allting själv. Så finns det ngn där ute som kan rekomendera va jag ska baka för ngt?? bullar och kakor ska jag ha.. ??!! Ngn som har några ideer.


Hhaha en sak är lite rolig.. jag har väldans stor familj.. Vi ville hyra stora huset till dopkalaset men det va uthyrt så vi tog det lilla huset där det får plats exakt femtio personer.. hm vet ni hur många det är i bara min familj??? 33st.. så vänner. hm sorry ni får kramas med Melvin andra dagar än på dopet.. hahah men erkänn lite sjukt.. jaja det blir bara finfint!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards