Alla inlägg under september 2009

Av Jenny - 30 september 2009 20:59

börjar idag. fy fan va glad jag varit hela veckan för det. Men nu sitter jag här o håller på att somna. Jag tror inte jag orkar sitta uppe o titta. Va fan har hänt. jo jag har inte fått sova denna vecka. JAg ska försöka titta. .men tror inte jag kommer klara det. Får se om jag sover när jonas kommer hem. Då blir det väckning. FAN i helvete jag har inte gjort hans matlådor. katastrof. va irreterande.. jaja han får fixa själv.. mohahaha


Nu ska jag titta då.. håll tummarna att jag klarar av att vara vaken hela timmen

Av Jenny - 30 september 2009 18:46

En liten promenad på ca 4 km så här på kvällskvisten innan middagen. Jag kände att jag behövde lite frisk luft o rensa tankarna lite! Hur skönt som helst hann t o m bli lite svettig. Nu ska jag snart ställa mig o laga lite middag plus matlådor. Ja Jonas är ju så rädd att musklerna ska försvinna om han inte får mat va tredje timmar. hahaha o ni säger att vi tjejer är töntiga. mohaa


Idag har jag haft en bra dag. Träffade upp två gamla arbets kamrater efter träningen för lite lunch. Ena tjejen blev mamma en månad efter mig den andra blir väl mamma här om några  dagar.. kanske i natt.. man vet aldrig.. Det va skönt o få prata av sig lite. Sen har jag bara varit hemma o inte gjort nåt. Imorn ska jag inte göra nåt igen .ahah egentligen skulle min syster yster och mormor kommit. Men mormor min är förkyld o då tycker jag att de kan stanna hemma o komma en annan gång.


Dumt om Melvin blir sjuk nu när vi ska till västerås på lördag. Ja det är ju sm så vi ska dit o stå i proteinkungens monter.. jeho. Då får vi träffa massa trevliga människor.. jag längtar. Nej nu ska jag sluta svamla.. ja för just nu är jag fan itne rolig ngnstans.. så hej på er..

Av Jenny - 30 september 2009 15:13

blev ett hårt pass med, bröst biceps och lite mage. Anna kan vara grym ibland.. Mend et är ju bra för mig.. så TAck tjejen1!!

Av Jenny - 30 september 2009 08:01

en gåstol av sin morfar med familj på dopdagen!! Jag har inte riktigt lyckas få ihop den, men igår va det liksom tre snickare här.. haha.. så jag bad om hjälp. Tänk er.. två killar sitter där och försöker sätta ihop den medans tjejen sitter och läser beskrivningen.. det såg rätt skoj ut.


Men nu så här på morronen efter sin frukost har Melvin testat den o han gillar den skarpt!! Sen kan ni alla mammor där ute som säger att barn går på tå när de använder gåstol.. Om ni tittar ner till fötterna så ser ni.. att Melvin faktiskt itne gör det.. Han står där med sina båda fötter på golvet precis som man ska!! Gåstol.. är min grej o det gillar jag!!


Absoluti nte för att lära sin son att gå.. men en rolig leksak!!


puss på er

 

Av Jenny - 30 september 2009 07:54

Ja jag tog ju min promenad sen träffa jag upp en väldans trevlig mamma plus hennes super söta son, i sundby berg! Vi unnade oss en varsin lunch på foodcourt där i sumpan. Sonen hennes va hur jävla stark som helst i både rygg och nacke.. bra där! Sen tog vi oss en promenad hem till henne. Kallt? om det va kallt? nej varför undrar ni det..


Jag frös typ ihjäl.. tänkte inte att det skulle vara så kallt. Jag hade ju på mig mina tunna tunna löpar byxor linne o en munk jacka efter min promenad.. Så om jag frös.. ja lite grann kanske! Men iaf. vi tog oss hem till flickan och pojken, där satt vi o prata lite granna om allt o inget. Skröt lite om våra bebisar.. Man får faktiskt skryta om sin bebis.. va andra människor än säger!! Men jag kan säga så här.. skryter man för mycket. ja då försvinner den där duktiga bebisen o fram kommer en odåga!! Tro mig .. jag har erfarenhet.. För igår när jag kom hem skulle jag börja fixa och dona för jonas överrasknings middag. Ja jag hade bjudit några nära vänner o han trodde vi skulle vara ensamma med barnvakt! Men bara för jag suttit där och skrytit .. ja då ville Melvin absolut inte vara ensam. Han ville se mamma hela tiden.. så grät ja det gjorde han! Men till slut gick det o han somna. så jag hann bli klar innan alla kom.


Det va Danne, Kurre, Toppe, Lisa, Jag, Melvin och till slut så kom Jonas.. Han blev helt förvånad haha.. ja jag är bra på att ljuga moahaha!!  Vi hade det hur trevligt och mysigt som helst.. god mat hade jag gjort oxå. De undrade om det va vitlöks tema. För det va vitlöks sås, vitlökssmör, vitlöksbröd..


Mmmm va gott det va. hehe.. allt va bra. Jonas blev både glad och nöjd. Människorna gick hem. så jag och jonas satte oss i soffan titta på film o mös lite granna!!


Nu ska jag fixa mig inför min träning med Anna

Av Jenny - 30 september 2009 07:53

blev en promenad på ca två timmar. Det blev jobbigare o längre än va jag hade tänkt mig!! Men jag fortsatte med stort leende o grym musik i öronen. Melvin låg o mös i vagnen med massa filtar o sina nya leksaker från babyland

Av Jenny - 29 september 2009 08:24

Alltså Melvin sover ju som jag säger. MEn hans jävla mage.. herregud va han ska fisa o prutta då!! Jag har inte sovit bra sen kl tre i natt. Somnat, vaknat flera gånger om. Tills kl 5 imorse då odågan ville ha lite mat. Han fick sin mat, han somna om. Men låt o lät. Jag fick nog för får jag inte sova blir jag tokig!!


Tänk er själva en hel vecka utan riktig sömn. Så jag gick ut till soffan o fick försöka sova. När man varit vaken en stund är det alltid svårt att somna om. Så jag fick väl mig en timmas sömn iaf!! Odågan vakna upp kl halv åtta sen.. tyvärr va det jag som väckte han. men jag va tvungen att ta ett samtal!!


Men nu efter sin morron gröt o päron pure är han nöjd kan jag tala om. Vi ska klä på oss jag ska ta min protte drink sen tar vi oss ut på en jävla promenad. Regn eller inte!!!


puss på er

 

Av Jenny - 29 september 2009 08:23

Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är min Jonas födelsedag. Hurra hurra hurra!!


Han vill helst inte vara med här i min blogg. Men hallå han fyller år idag så tyvärr jonas.. en bild blir det!!

Tyvärr blev det ingen morron sång för jag va för trött för det. Men grattis min fis!!

 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards