Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Idag

Av Jenny - 23 september 2009 18:34

på morran efter våran promenad kom Cattur och Tristur förbi o åt frukost med oss! Melvin låg och sov.. han va ju trött av feber! Sen ville både jag och Catta till IKEA.. jag va lite orolig för Melvin.. ja han har varit sjuk förut men han har liksom aldrig haft feber o jag visste inte riktigt hur han betedde sig med feber. Men jag ringde mamman min o fråga om jag kunde ta med han.


Hon tyckte det eftersom han bara ligger i vagnen. Så vi åkte till ikea.. tog det vi skulle ha åt lunch o åkte hem igen. Jag tyckte nämligen lite synd om Melvin o va som sagt orolig för han blev bränn het! Efter vi kom hem låg han och jag bara i stor sängen och mös precis hela dagen.. JAg känner mig elak när jag gör så. För jag tror att han blir uttråkad.. men då fick jag ett klokt svar av min vän kylmäkorpi som sa att han inte kan bli uttråkad!! Så vi låg kvar en stund till.. hehe. Sen blev han lite grinig så vi gick upp o satte oss i soffan istället. Ja idag har varit en slappdag.. Melvin har fortfarande feber alvedon får jag inte in i rumpan på han för den åker ut. Försökte hålla inne den. haha men han pressa ut den!! Så det gick inte. Han har inte varit gnällig o skrikig. utan mer låtit och grymtat så där sött liksom!!


Men han som alltid är glad har även varit det idag. Ropat på mig med en arg röst.. o när ja gkom så låg han och skratta.. typ.. hehe jag kan nog få dig dit jag vill.. haha..Nu har han fått gå o lägga sig iaf. För han va så varm o han behövde sin sömn.. JAg tycker det börjar bli lite roligt nu för han testar mig verkligen. Han låg där inne o skrek.. men inte ledsen skrik.. Så första gången gick jag in.. satte på sängmobilen. klappa han på kinden och sa godnatt sen gick jag ut. SEn när jag satt mig i soffan började han igen. sen tystna han sen en gång till. men jag gick inte in.. duktigt va.. o så blev det tyst nu sover han hahaha..


Om han har feber imorn me så kan det inte vara sprutan.. eller kan det?? Jag vet inte har juinte riktigt någon erfarenhet av det här. Jag hoppas han inte har feber imorn. För vi har en dejt med Sixten och Lovisa de ska komma hit o äta middag med oss.. så himla mysigt hehe.. NEj nu ska jag kolla lite tv ta det lungt liksom.


kram på er där ute

 
 
Ingen bild

Milla

23 september 2009 18:52

Har han feber imorrn så är de sprutan ännu, vissa barn har feber några dagar och vissa får inge feber alls. Prova ge flytande alvedon, du kan blanda de i ersättningen, då får han i siig de iaf.

 
Ingen bild

jennyn

23 september 2009 18:57

Tack min kusin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards