Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Jenny - 6 februari 2010 20:47

jag och Melvin låg och sov i godan ro så hör jag ngn på dörren! Fasiken tänkte jag eftersom jag va trött och ville fortsätta vila! Men så hörde jag att det va en nyckel i dörren så då förstod jag att det vajonas bror som va på ingång. Så jag låg kvar och sov jag o lät han göra det han skulle. Man blir ju trött som mamma vissa dagar o då är det fasiken skönt när bebis ska sova för då kan man sova själv!


Jag är rätt uttråkad fortfarande så uttråkad att jag t o m tittar på melodifestivalen. Men jag går nog och lägger mig snart istället så jag orkar med hela dagen imorn. Blir det träning för mig imorn blir det axlar kan jag tänka mig. Ben kör ja fan inte inte då jag ska köra mamma gympa på måndag och bootcamp på tisdag. Så tack men nej tack till ben träning imorn!! hehe. Jaja hoppas ni andra har en bra kväll där ute. Jag sitter faktiskt och tycker synd om mig själv.. ärligt varför gör man det?? Det ska väl vara skönt att få vara själv ibland, ska det inte?!


Imorn blir det lite lägenhets kollar.. så håll tummarna för nu vill jag fasiken ha mitt egna hem!!


Sen måste jag bara få skriva en sak så det inte blir en massa missförstånd.


Att snylta ja att snylta innebär att man lånar saker av andra istället för att köpa eget.Det kan handla om vad som helst. MEn man lånar det så mycket så alla runt om kring dig tror det är ditt! SEn om man lånar kanske en bil eller något sådant som behöver bensin.. o man inte betalar efter sig.. ja det är oxå att snylta. När man VILL bo hos ngn för att slippa betala hyra, mat medmera. Ja då är man oxå en snyltar


Nu ska jag förklara vad jag och Jonas gör. Vi VILL INTE bo här men just för tillfället så måste vi! MAten ja den betalar vi för till allihopa i hushållet plus att det är jag som lagar maten!! Bil ja det har vi själva och betalar alltså för den själva oxå. Båt har vi t o m.. men använder den har vi inte gjort så jätte jätte mycket förra sommaren då Melvin föddes men vi fick tanka den de gånger vi använde den! I sommar ska vi åka på lite båt semester jeho.. haha..


Ja så nu vill jag säga va jag menar med allt detta. Mitt snylttänkande.. jag kom fram till att jag och min familj snyltar inte. Vi får lite hjälp bara!! Men betalar för oss gör vi!! Städar efter oss gör vi! Så skönt det känns att jag vet detta.. ahaha svamlar jag nu


Mm jag sk afan gå och lägga mig puss

Av Jenny - 6 februari 2010 18:26

fick det bli idag! Nå jävla kinaröra från ngn jävla rest i sjöstaden.. haha mycket jävla! Jonas fick ta med sig när han va på väg hem för jag hade som sagt ingen som helst lust att ta backarna idag eller att laga någon mat! Så nu sitter jag och äter stekt ris med kyckling.Det smakar väl så där! Men mätt blir jag ju iaf!


Egentligen hade jag massa planer för helgen men jag stannade hemma istället med min odåga. Bara han och jag så pappa kan gå ut och träffa sina kompisar. Det är han värd då det va alldeles för länge sen han gjorde något utan att behöva jobba ihjäl sig!!  Men det jobbiga är att. hm efter jag lovat ut han så fick han ett erbjudande helgen den 19 att följa med på scooter resa.. hm den helgen jag ska ut och festa!! så då blir han borta denna lördag nästa lördag har han jour och lördagen efter är han borta igen!! Så ibland får man inte vara för snabb på att säga ja. haa. Nej då han är värd allt.


Jag har redan fixat barnvakt så jag ska ut för fan och dansa rumpan avm ig!! Tess ska med iaf! Så vi får väl stå där som de tanter vi är och knäcka alla ungdomar. haha.


Nä nu ska jag äta upp sen mysa lite med min odåga puss på er

Av Jenny - 6 februari 2010 13:18

Gudmor säger Melvin här! Ja så är det, hans gudmor fyller år idag. Vi ville gärna ringa och gratta henne men hon är en person som inte riktigt är värd att äga en telefon!! Hon svarar varken när man ringer eller messar!! Så vi grattar dig här istället!!


GRATTIS!!


   

Av Jenny - 6 februari 2010 13:08

lördag, trots det fina vädret! Jag sitter här och bävar för att ta mig upp för helvetes backarna med vagnen! Plogar? ja det gör de på vägen där bilarna ska köra.. upp på trottoaren där vi ska gå och vissa av oss köra vagnen!! Igår slutade det med att jag fick gå på motorvägen med min bebis.. hur jävla tryggt känns det!! Nej så idag sitter jag hemma o tråkar.. Det värsta är att jag va på så jävla bra humör men när jag blir uttråkad blir jag lätt arg och bitter o tycker ännu mer illa om de jag redan tycker illa om!!!


Jag vill fan ha körkort!! JAg ska fan ta körkort!! Jag har inte det bästa läshuvudet.. jag har lite koncentrations svårigheter men det ska fan gå!! Jag kommer aldrig bli så lat så jag tar bilen till allt och alla men i vissa stunder.. som nu t ex!! Det är ingen som vill komma hit och hälsa på.. kanske ta oss till stan.. eller bara sitta i snön och leka?! ja jag är uttråkad..


Melvin han har bajsat två gånger o jag säger så här.. fy fan va hans bajs har börja lukta illa!! Det stinker gamla sopor!!! Fy fabian.. haha!! Han sitter och leker med hans favvoleksak som för tillfället är och har varit i någon vecka ett bhband av plast haha.. Jepp det är hans favvo för tillfället!!


Nä nuska jag. hm ja jag ska fortsätta sitta här.. jag ska faktiskt fixa en överraskning.. så jag ska googla lite granna!! puss på er

Av Jenny - 6 februari 2010 11:24

I natt fick jag sova i andra rummet, så en hel nattsömn fan va härligt!! Ja jag vaknar när jag hör Melvin men jag kan bara somna om igen för jag vet att stackarn jonas fixar det!


Sen vaknade jag innan pojkarna vakna så jag gjorde i ordning mig och åt frukost för att sen sticka mot sats och träna sig lite. Så jag va där vi nio tiden och körde tung rygg!! Så jävla nice. Jag körde lite gamla övningar som jag inte kört på länge!! FY FAN VA DET KÄNDES!!! Så nu har jag ätit min lunch och ska byta bajs på odågan!


Sen blir vi nog bara hemma för jag behöver tvätta och försöka plocka undan så gott det går här hemma. Som sagt farfar arbetar mycket och har massa papper/tidningar o skit överallt. MAn vill inte gärna städa undan nå viktigt!


Puss påer... vi får se va kvällen bjuder på idag

Av Jenny - 6 februari 2010 11:15

bidde det mys och god mat här hemma! Helstekt fläskfile med hemma klyftisar hur gott som helst! Vi hade faktiskt köpt en massa godis men jag åt inte.. Sa åt jonas att ta bortskiten från mig!! Sen lät jag bli.. jeho. haha..


Wallander- dödsängeln blev filmen och den va fan bra! Men en bra dag och bra kväll! Härligt!!

 

Av Jenny - 6 februari 2010 08:14

Haha här är jag! Igår hade jag absolut ingenting att skriva ner här på datan!! Jag vet att det brukar komma tre fyra inlägg per dag men jag hade fan ingen lust igår. Jonas gjorde ett kors i taket här borta i danvikstrand!


Dagen började iaf med att vi vaknade upp kvart i åtta.. efter en dålig jävla natt med många väckningar. Vi skulle ha träffat upp Cattur med hennes Tristur men Cattur fick oturen att henne diabets jävlades med henne tyvärr så hon låg hemma kvar i sängen stackarn!! Vi tänker på dig o hoppas att du mår bättre idag!


Men det hindrade inte mig så jag började pylsa på oss våra kläder och packade skötväskan.. mm den där jävla skötväskan.. när blir man av med den egentligen??!! Jo när han kan äta vanlig mat, tugga ordentligt somalla andra haha. MEn jag spontan ringde Alex och Malte och tyckte de kunde komma ner till sicka för en lunch med oss. Självklart tyckte även de att det va en alldeles utmärkt ide. Malte skulle bara sova lite..


Så jag tog mig in till HM för lite underklädes shopping så länge. Ja jag handlar underkläder på HM än så länge eftersom jag fortfarande inte är riktigt nöjd med kroppen och vet att det komme rhända mera saker! O trosorna jag hade INNAN gravven ja.. hm vi kansäga så här.. det ser ut som jag fortfarande har trosor på mig när de är av.. haha förstår ni då hur jävla tajt de sitter. Trosorna jag kunde ha när jag va gravid.. ja de hänger nere i knäväcken. Så jag va alltså i behov av lite fina billiga underkläder som jag kan ha som slit och släng sen när jag blir het igen!!


Men människorna kom och vi lunchade.. MElvin han va väl glad men herregud va han slänger sina saker omkring sig. Ni vet deras faser utvecklar sig olika från vecka tillv ecka när de blir några månader äldre. haha. Förr i tiden då satt han där lugnt och stilla o bara skrattade åt allting. NU ja nu blir han arg om han inte får som han vill. Han vill gärna slänga ner saker på golvet och ha upp de p åen sekun- jaja det är en annan historia och ett annat inläggg. MEn vi hade en trevlig lunch iaf, det val änge sen vi träffade de på tuman hand jag och MElvin så glada blev vi.


Här är sötnötarna

 

Sen tog jag mig en långis hem för Melvin somnade i vagnen så jag ringde typ alla jag hade i min fonbok.. haha.. Men han sov. sen kom vi hem och han kramades så där sött.. oo va det värmer.. sen satt vi i soffan och titta lite

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards