Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Jenny - 15 februari 2010 20:00

bebis snack i min blogg. MEn va fan jag är ju nybliven mamma och är så stolt över min odåga!! haha.. Som idag. Vi tog oss en promenad mot sickla så farfar kunde få vara ensam lite då han är jetlagad. Ja han kom hem i morse från USA! Men vi tog oss iaf en promenad vi halv fyra tiden Så odågan kunde få sova lite.


För han har blivit trött de här dagarna av allt spring hos läkare och en massa mediciner. Så sova det vill han men somna vill han fan inte!! Katastrof har jag det p ådagarna när han är så trött men vägrar att somna. Jag får liksom tvinga ner han i sängen hahaha. Stackarn. jaj amen nu va det itne det jag skulle tala om. utan att i Sickla delade vi på en verybery smoothie med yogurth, jordgubb, blåbär, banan och hallon. Så jävla god! JAg vill ju självklart att Melvin ska få när jag har. Den är ju nyttig.


Så idag fick han lära sig att dricka ur sugrör och det gick hur bra som helst. Han är super duktig. MEN när jag ville själv ta lite ja då blev han förbannad o skrek eller grät.!! Men här har ni bevis på att han har lärt sig. Min fina duktiga rossliga odåga..

Av Jenny - 15 februari 2010 19:52

har jag fan blivit. Men det har ju som sagt varit så mycket nu med min odåga! Vi begav oss mot södersjukhuset ca tjugo över ett.. hm vi skulle vara där halv två. Men farfar är som Jonas.. katastrofal på att passa tider!! haha bara att skratta åt de. Men fram kom vi iaf vänta fick vi göra ändå för läkaren va och gjorde annat när vi kom helt enkelt. Det va en jätte gullig läkare och vi pratade mycket. Vi kom iaf fram till att han ska gå på lite medicin i två veckor nu för att se hur det blir med andnignen.


Melvin han själv skratta o prata på precis som vanligt. Han är frisk nu och inte sjuk längre. Så det är inte därför vi fortsätter hos läkaren utan för att han är så jävla rosslig. O efter förkylningen han haft nu har den fan blivit värre. Men vi kom fram till bra saker. O som jag berättat tidigare ska vi fortsätta hans utredning på SÖS!! Tro mig det känns så jävla skönt för de har tagit hand om oss det första de gjorde när vi satte våra fötter innanför deras dörrar!! Så det känns häärligt!


Man kan alltså säga tur i oturen att Melvin blev sjuk och vi va tvungna att söka akutläkare. För nu jävlar händer det grejjer! Hon i bromma skiiter vi totalt i kan jag tala om! Läkaren idag sa att vi ska avboka tiden vi kommer få för röntgen dit hon skickat för att vi ska göra det på SÖS istället. Jeho säger jag.. haha. Så idag är jag gladare men lika trött. MEn som sagt det va jätte skönt att få träffa henne idag!


Odågan min ligger och sover o jag väntar på middagen. Nej jag slapp laga maten idag. Men JA Jag har betalat maten så jag är fortfarande inte snyltare.

En snyltare TAR av andra utan att fråga o utan att någonsin betala tillbaka!!

Puss på er alla glada

Av Jenny - 15 februari 2010 10:14

Idag är det måndag, måndagar är något jag gillar för då har man sina rutiner igen och ingen annan är hemma o kan rubba på skiten! Men den här måndagen är lite annat i görningen för mig och Melvin så det blir ingen träning eller promenad. Utan vi ska sitta här hemma o inhalera var tredje timma för att sen bege oss mot SÖS vi halv två och träffa doktorn!


I natt va det fan jobbigt. Jag va tvungen att ställa klockan o ge Melvin inhalatorn. Vi kvart över fyra tiden ja då blev han speedad av skiten och skulle vara vaken. Så han låg där i sängen och snacka, grät och hosta. SEn vi halv sju fick jag nog. Såj ag gjorde ordning en flaska välling, gav han nässpray då näsan va tjock på han. sen fick han alvedon för hostandet. O till slut somnade han och vi sov till kvart i nio. Han hade nog sovit längre men han vaknade av maskinen jag tröck upp i ansiktet på han!


Men nu sitter han på golvet med farfar och är hur glad som helst. Farfar har varit i USA och köpt hur fina kläder från GAP som helst till sin MElvin!!! JA men återigen mot rutiner och skit. Ja jag t'nkte gå och träna nu på morran så farfar kunde vara med Melvin. MEN natten va fan hemsk så jag orkar inte. Jag är helt slut på ritkigt. JAg grät i morse för jag va så jävla trött. Ja jag är fan trött och orolig. För även om Melvin kan somna så kan inte jag då han låter hemsk.


Han har blivit frisk ja. Men andningen är hemsk fortfarande inte alls som förut när det va lite rossligt utan den är hemsk! Medicinen gör han speedad så han hoppar, skrattar och pratar o låter från bröstet. Ja fan man blir helt slut. Men vi försöker vara glada ändå! Det är ju trots allt måndag.


Nu blev det ett långt inlägg med osammanhängande text men det få rni ta. Förjag äfr an trött haha! Niagra fallen har även kommit tillbaka så humöret är verkligen på topp idag! Tur för jonas att han jobbar.. mohahaha..


nä nu ska jag ta min bebis för han ärlite ledsen. kram på er alla glada

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards