Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Jenny - 16 februari 2010 22:18

 vi är hemkomna från gudfar borta i sollentuna. Ja det är fan långt dit men tur att gubben min har bil och körkort annars hade jag stannat hemma haha. Det gick toppen där. Melvin blev lite kär i Lisa som bor där med gudfar johan. Johan va lite läskig i början och det kom lite tårar. Men trevligt hade vi. Melvin va sig själv o skratta o prata. På slutet ville han gärna ta på johan men sitta hos pappa. Så han satt i pappas knä o drog johan i håret. haha mys pys


Jag har lite bilder men det får ni imorn för nu är jag fan fast med mac datan igen då jonas tappa min vaio i golvet igår. Jätte skoj!! Då har jag bilder från återträffen med klassen lite från tyresö och från idag.. 


Alltså jag ligger här i sängen och ska försöka sova men det går inte så bra, jag ahr en massa tankar i mitt huve. Tankar som inte är jätte bra. Det finns vissa personer jag stör mig på och det är de som tror att allt ska kretsa runt de! Mår de dåligt så ska man sitta och lyssa och prata om bara det, är de glada samma där. Men ingen annan får vara ledsen eller glad utan man ska alltid ha öron för just de här personerna. O tro mig jag klarar inte sånt längre. Men det märks för nu när jag kommer in i ett rum försvinner de här människorna.. eller människan. Jag behöver inte såna människor i mitt liv. Jagh ar min familj som består av jonas och Melvin. Sen har jag min syster och min mamma o resten av släkten de kommer alltid finnas där för mig! så tro inte att jag faktiskt bryr mig och tänker göra något åt saken. Kanske förr i tiden hade jag det menjust nu bryr jag mig inte. Samma sak när vissa slutar ringa.. tro inte där heller att jag tänker slicka röv. Det är inte riktigt min stil o det går fet bort!! JAg har mitt och mina. Det räcker gott och väl. De här människorna kom bara med sombonus kan man säga! Usch ja jag har fortfarande mens men jag kommer nog känna så här även när den slutat! För jag är fan inte ngn jävla röv slickare. Det passar inte min livstil!!! Vill ni bli slickade i röven gå ngn annanstans.. 


nu ska jag försöka sova igen hehe. puss och godnatt på er där ute

Av Jenny - 16 februari 2010 15:56

så satte vi av mot SIckla, haha ja sickla har blivit mitt favvo centrum. Men fasiken de har allting där och det är mysigt plus att många mammor går dit! Jag tog bussen dit så Melvin skulle hålla sig vaken en stund med mig och sen sova på hemvägen. 


På bussen träffade jag en nybliven mamma och vi ble vkompisar direkt haha ja jag är som jag är. Men hon frågade om man känner sig ensam hela tiden under mammaledigheten o jag sa.. hm ja lite granna kanske!! Så hon frågade efter mitt nummer o om vi kanske kunde ses i veckan.. haha skoj va.


Men iaf jag gick och tänkte ta mig en lunch men funderade lite på vad melvinskulle ha då jag inte hade något med mig till han. Så jag gick och köpte pannkakor åt odågan, det är första gången han skulle få smaka det! Vi gick och satte oss på stället där de flesta mammor sitter och tar sinlunch. Jag tog alltså en sallad och Melvin pannkakor. Första tuggan för Melvin blev väl inte den bästa smakupplevelsen. Men jag fortsatte lägga bitar framför han. Ja för hanvägrar att öppna munnen närjag ska mata han. Han KAN SJÄLV!! hehe. så han satt där och tryckte i sig pannkak medan jag tog mig min sallad. 

     

Vi hade det hur trevlig som helst jag och odågan! Vi satt och prata, sjöng o  bara mös helt enkelt. Folket runt om kring trodde väl vi va knäppa hehe. Det satt en tjej lite längre bort som Melvin inte kunde ta ögonen bort ifrån så de satt där och skratta åt varandra!! Ooo jag blir så glad när han är frisk för han är så underbart rolig och social!! ¨

Sen efter maten och umgänget tog vi på oss våra kläder och satte av mot en promenad. melvin somna och jag stånka vidare tog mig en 45 minutrare.. rask takt i typ bara uppförsbackar.. hääärligt säger jag för rumpan!!! 


Nu ska jag hoppa in i duschen för vi ska snart iväg igen mot sollentuna denna gång och träffa gudfar. Melvin ska ha på sig sina nya fina kläder han fått av farfar från GAP!!!


puss på er

Av Jenny - 16 februari 2010 15:27

nu och då kan irreterande saker bli ännu mer irreterande om ni förstår va jag menar! Idag har varit en sådan dag då jag bara helt enkelt blivit irreterad! Först och främst så skulle jag ju till SÖS idag med Melvin. Jag stod och väntade på bussen här uppe på backen som tar ca tio minuter att gå upp för och den dödar kanjag tala om!! Men den är nice! Oki så jag stod där och väntade på bussen med en gammal tant som började prata med Melvin. 


Till slut kom bussen o vet ni vad.. jag fick för i helvete inte plats. Jag fick inte plats. Det va redan tre vagnar på skiten och den hade bara åkt en hållplats!  Så jag fick snällt låta bli att gå på buss helvetet!! Jävlar tänkte jag, vi kommer komma försent oc läkaren som hade en annan tid efter oss. Så jag ringde 118800 för att få numret till SÖS så jag kunde tala om detta. Jag ringde. De kopplade mig jag kom fram till växeln på SÖS. Men sen kom jag inte längre för avdelningen svarade inte. Men då.. kuk 118800 inte hade skickat nå sms med numret hade jag det alltså inte överhuvudtaget. O ni vet att det är inte jätte billigt att ringa de. Så jag fick ringa de igen så sa jag. Ja jag ringde nyss och ville ha numret till SÖS men ni kopplade bara mig så nu måste jag ringa er igen!! 


Ojda ja då ska jag messa det åt dig. Vill du bli kopplad igen. Ja tack. Så blev jag kopplad. De svarade men avdelningen va upptagen så jag skulle ringa igen. Tror ni kuk 118800 hade messat mig numret?? NEJ det hade de inte. Så jag ringde IGEN då sajag. Nu har jag ringt er tre gånger för att jag vill ha numret till SÖS men ni har inteskickat det till mig. O jag vill inte betala för detta samtal så du vet. Han sa. ojda jag ska skicka det. så väntade vi tills det kom. det kom o sen sa han. Jag tar bort kostnaden för detta samtal. TACK sa jag. 


Till slut kom jag fram till min avdelning och det svarade ngn jävla inkompent jävla sköterska. Jag sa hej jag heter Jenny Olsson och jag har en tid för Melvin Carlsson hos doktor Stina idag klockan ett. Men vi kom inte på bussen. Då sa hon. Ja men kom senare. Då sa jag. ja men hon har en tid efteråt så jag vet itne om hon kan ta emot oss då. Då sa sköterskan.. jaha.. mm.. så sa jag.. ja jag kanske kan få en annan tid eller något sånt så sa hon. Ja när skulle du vara här. som jag redan sagt så skulle jag vara där kl ETT. ja men så sa hon igen. kom senare. Ja men hon har ju en tid efterkl ett! Jaha sa sköterskan igen. när vill du komma då? ja kanske en annan dag eller senare? så sa hon. eh... hm. jag ber den sköterskan som har hand om er att ringa upp. så tänkte hon lägga på


Jag sa. jaha men vet du vem de ska ringa då???!! MELVIN HETER HAN !!! tack så mycket bye  bye


Skulle inte ni bli irreterade?? Sen mens på det.. ja ni vet niagra fallen

Av Jenny - 16 februari 2010 11:59

egentligen har jag inte någon tid alls att sitta här. För om tio minuter ska jag gå till bussen o jag måste klä på oss båda två då vi somnade och råka sova i två timmar. mmm natten va alltså hemsk!!! HEMSK´!! Melvin ville inte sova eller sova ville han men sova kunde han inte Till slut tog vi upp han i våran säng men där kunde han inte heller sova då det va för trångt! Han vill gärna ha sin egna lilla plats. Så det slutade med att Jonas fick flytta sig från sängen och sova ngn annan stans!!


Stackarn han som ska upp och jobba. Jaja nog om det jag har ju inte tid för i helvete haha. Nu ska vi nämligen återigen till SÖS för att träffa läkaren hoppas vi denna dag blir utskrivna för VARJE dag behöver vi kanske inte åka dit! det blir lite tidsbrist på dagarna då nämligen.


Nä men puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards