Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Jenny - 22 februari 2010 21:25

sitter jag här och kolla på massa köks stilar o badrumstilar! Det är ju hur jävla mycket somhelst. Men det som är så jävla skönt är att vi båda vet på ett ungefär vad vi vill ha plus att vi vill ha det exakt samma. Ja vi har samma smak har vi upptäckt. vi gjorde ett test här på nätet om vilket kök som passar dig. Det va en enda sak vi valde olika! Det va stolarna. haha. Badrummet vill vi ha ungefär som det vi hade i andra lägenheten. fint, stilrent o lätt att städa! 


Bara för att jag gör just det, drömmer. Så kommer lägenheten gå upp alldeles för mycket eller så väljer de att vänta med att sälja! Det är väl andra som vill åt de där tapeterna till samlings objekt eller någe sådant. Så gamla de är med sina fläckar o solblekta ställen! hehe. Golvet hade tydligen levt med heltäcknings matta i typ hundra år  o hade lite fläckar det med. Eller lite o lite, de som bott där innan va nog lite darrhänta o har antingen tappat en massa olika vätskor eller helt enkelt råkat kissa på sig!!    Men som sagt vi ska ju fixa det.. så håll tummarna nu!!


Jonas kom hem med lite thai mat åt mig då ja ginte hade någon som helst lust att laga mat. Så jag tog mig en stekt ris med kyckling tog några skedar o sen blev jag mätt.Magen min är inte riktigt som den ska ännu, magsäcken har väl krympt eller någe sådant. så mätt blir jag fort.. blir jag för mätt mår ja gilla!! 


Jonas och farfar sitter o tittar på OS.. men nu ska jag tala om en sak till er där ute. OS är skit!!! Jag är inte intresserad för fem öre!! Jag tycker verkligen det är så jävla tråkigt. Jätte kul om sverige är dukiga, verkligen.. men bryr mig gör jag inte överhuvudtaget!!! Är jag ensam om detta?? 


Nä puss på er.. sängdags alldeles strax!




Av Jenny - 22 februari 2010 18:42

blev en tråkig jävla inlåst dag! Det är jobbigt när det är så kallt som det var idag då jag inte får gåut med odågan!! Så vi har suttit här. Båda två är rätt tjuriga nu kan jag tala om. Gnäller för minsta lilla gör vi båda två, nu har han hittat min bankdosa så vi får se hur länge han är nöjd med den.. Sen får han ta sig ett bad och somna lite tidigare. för jag vill vara lite för mig själv. Hade helst av allt bara velat gått till gymet men Jonashar ju rondering på måndagar.. hade jag fått tycka hade jag velat att han tagit det en annan dag nu när det varit som det varit !! Men det tyckte inte jonas han ville gärna bli av med sitt... jaja jag sitter här! 


Imorn hade jag tänkte dra till tyresö efter en härlig lunch med Alex. Men vi får se hur det blir för jag skiter i va jonas har i sina tankar Jag SKA träna och vara med på Lovisas pass kl 19 borta i Sickla! Jag är llite bitter idag men blir itne det efter två veckors sjukdomar!!! O man känner sig liksom lite ensamstående vissa dagar!!! Mamma hur fan orkade du med oss egentligen ensam hela tiden!? 


Nä jag ska busa lite md han o sen ge han ett bad innan han ska sova så han somnar lycklig och nöjd!! 


Puss på er.. Farfar kom iaf hem med en semla till mig och det tyckte jag att jag ville ha så jag tog den!! Pus igen

Av Jenny - 22 februari 2010 16:38

en slappar dag idag jag och Melvin. När det är så kallt ute som det varit idag är det ite bra för Melvin att vara ute tyvärr, för hans luftrör! Så vi har som sagt stannat inne. Kollat lite på tv, försökt oss på gåstolen som han typ blivit lite rädd för. när jag såg det så blev jag både lite ledsen och orolig. Så jag tog telefonen ochringde upp tant alexandra. Hon har alltid nåt smart och lugnande att säga.. 


Fast hade det gällt Malte hade hon nog inte lyssnat på det själv hahahahaha. visst?! MEN TACK!! Hon sa att Melvin har så mycket annat han är så social o pratar mycket. Ja det är faktiskt sant. Han har så mycket annat. O va fan gå kommer han ändå kunna sen när han är äldre!! Annars får jag väl gå runt o bära på han när han är femton.. då vet jag ju vart jag har han iaf.. haha..


Han brukar ju sova tre gånger per dag men han sov i 2.5 timmar idag på förmiddan så jag höll han vaken lite längre! Vi låg o busa en stund i sängen.

  

Jag tror han älskar sin mamma. Även fast han gärna vill slå och riva henne. Speciellt efter jag blivit arg och sagt åt han att han inte får göra så!! Men innerst inne så älskar han mig!!


Efter vårat bus fick jag han till slut att somna

  

O där ligger han så sött. han kommer säkert vakna nu bara för jag skriver detta men en liten stund är bättre än ingen.

Jag själv sitter och tittar lite både på kök och badrum. Men har så mycket tankar och ideer  så det blir nog bäst att jag och jonas tittar tillsammans!! Annars blir det lite väl plottrigt tror ni inte. hehe..


nä puss på er nu ska jag titta vidare.

Av Jenny - 22 februari 2010 16:33

en spya mitt på dagen! Jag satt och pratade med Cattur i telefonen och ser plötligt Melvin som sitter på golvet på farfars vita matta, börja hulka. Jag tänkte helvete han kan inte spy nu han har ju fan ätit morotspure!! Jag säger åt Catta att jag tror han kommer spy hon skrattar haha.. 


Han spyr.. hon hör han ända ut i telefonen det kom alltså mycket!! MOROTS PURE ÄR ORANGE och inte det lättaste att få bort. Helvete tänkte jag. MEN det bästa va att han lekte med en hink så det mesta kom faktiskt i hinken!!! Så jag börjad skrubba mattan

   Den ser väl ändå oki ut.. EN liten skugga där ser det ut som... Efter jag iaf skrubbat mattan klart ska jag hälla ut spyan ur hinken. Men då upptäcker jag orsaken till spyan!! Det är inte sjukdomen utan detta.

   Damkorn som ligger och flyter!! ja han har stoppat i sig nå jävla damkorn .. vem fan skulle inte spy då. tänk nu inte att detta är spya för då mår väl ni dåligt ni me.. det är morots soppa... med en mask i.. mohahaha!! Men ja nu har han blivit lite som andra barn.. som stoppar allt jävla skit i munnen!!!! haha.. 

Av Jenny - 22 februari 2010 08:46

hallå alla mammor lever ni!? Min fis är frisk igen jeho. haha. Så nu längtar jag efter en lunch med er allihop. Alfvan.. jag har fortfarande inte fått träffa dig efter eran resa o jag vill höra massa skvaller! Så kom på ngn tid nu som ni alla kan så sticker vi och gör sickla eller stan osäker!!


Nu ska jag äta mig min frukost för att sen lägga odågan till att sova lite! Just nu sitter han på farfars matta och äter mariekex.. mm smuligt värre. Han har nämligen märkt att man kan trycka lite på kex o majskrokar så de smular o sprider sig överallt på golvet! Det är något han gillar att göra!! Mer med majskrokarna.. haha han har nog tröttnat på de torra sakerna.. vem fan skulle inte göra det?!


Nä nu ska jag ta mig min frukost. Träning har det inte blivit på typ två veckor. Så dag blir det även om det blir nere i huset eller på sats. Men jag får mer känsla nere på sats. Så vi får se vad som händer och sker. Tvätta är något jag måste göra efter alla jävla spyor oxå!! Jeho va glad jag är att det är måndag. Måndag är en dag jag gillar om ni inte redan visste det!!

Nä nu gnäller odågan här på golvet för han har bajs i blöjan. så vi hörs.


Men mammor.. kom igen nu. puss puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards