Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Jenny - 23 februari 2010 16:57

Jag och Melvin tog oss ut i snöstormen för att ta oss till Sickla där vi skulle träffa våra vänner! Det gick sakta men säkert framåt. Väl framme så gick jag medan jag ändå väntade på Alex, och handlade korv med potatis åt min Melvin. tänkte han kunde testa det för första gången så här på lyx lunch med vännerna!


Alex och Malte kom, Malte va ju lika söt som alltid. MEN han va ännu sötare faktiskt.. jag trodde inte det va möjligt men det va det. Han har blivit lite pluffsig om kinderna och det klär han enormt!! Malte och Melvin hittade varandra som alltid.. Melvin är lite förtjust i de som är några månader yngre, ni vet, de han kanstyra o ställa med. Men Malte börjar iaf inte gråta när Melvin far fram.. hehe..


Men vi satt där och åt jag och Alex på det hak vi alla mammor går till inne i Sickla.. Men efter idag blir det väl barnvagns förbud, haha. Melvin började mosa lite med maten han fick, han va inte imponerad o fick inte alls mycket in imunnen. Men sen kom jag på en bra ide med att ge han en större bit korv som han kan hålla i och äta. Jätte bra ide verkligen.. jätte!!!


Jag ska bara tillägga att Maltes farmor även kom förbi på en visit när vi satt där. Melvin satt och kladda Malte satt o såg på! Melvin satt och tröck lite då hanv a bajsnödig, Alex tyckte detta va väldigt roande ochskrattade på för fullt. Melvin grät lite vi trodde han va hård och tyckte lite synd om han. Sen va han klar. Jag ville bara äta upp lite innan vi gick och skulle byta! 


Så korvbiten i högsta hugg o han började smaka. Han tyckte nog inte den va så god för herregud va hanbörajde hosta. Alex började skratta igen, jag trodde ögonen skulle trilla ut för hon inte kunde sluta skratta.. hm. hahahahah. Sen hosta han. till slut spydde han över bordet, han hade satt korven i halsen. Alex tyckte ävendetta va väldigt skoj. Så vi satt och skratta åt min stackrs odåga!! Han fick nöja sig med ett kex efter detta. Sen satt vi och prata jag tyckte han luktade lite för mycket bajs o tänkte att jag skulle gå och byta. 


Mennär jag sen tittar ner på Melvin för att ta upp han ser jag det. Fy fan säger jag. Bajs överallt!!!! Inte innanför kläderna bara utan på oxå. Alex.. ja behöver jag tala om för er att hon börjar skratta. Nog mer denna gång o slutar nej det gör hon inte heller. Jag frågar om honvill se.. först får jag ett nej.. men hon ångrar sig o tittar ner. Ja bajs överallt!!! Jag fick lämna odågan hos farmor, Malte och Alex för att springa o köpa ny tröja och byxa!! Sprang till HM. billigast o närmast! Alex ville se hur fan jag skulle klara få bort ungen till skötrummet utan att få bajs på mig. Men jag lyckades o Melvin flög hela vägen in, skrattandes!!!! Bajset kan jag tala om för er att det spred sig!!!! mmmmmm skötbordet är vitt.. men det blev gult!!!! Jag fick tvätta av han i tvättstället. Men till slut lyckades jag få han och skötbordet rena!!! Jag lyckades.. phu!! 


Sprang tillbaka till en glad Alex och Malte. sen fortsatte vi våran lunch dejt och hade super trevligt.. Melvin.. han är lika glad han oavsett spy eller bajs.. haha.. Mendet är ju min fis det.. 


Nä nu ska jag laga mat här hemma, det blir chili con carne!! Sen drar jag till gymet o vem vet. jag kanske drar ngn annanstans efteråt... mohahha. puss 

Av Jenny - 23 februari 2010 09:04

är att jag och odågan ska ta oss till Sickla för en lunch med söta Malte och hans mamma Alex! Jag höll på att avboka det hela när Melvin valde att vara vaken några timmar inatt. Jag är helt slut för det har varit sjukdomar och vaknätter nu i två veckor!! så jag är helt jävla slut. I natt när han höll på tog Jonas sitt pick och pack ut till soffan.. jag som va trött, irreterad ja trött. Skickade han ett mess .. vill gärna inte skriva va jag skrev men han kom tillbaka in o lätm ig somna om.. hehe.. Ibland är det bra att vara arg o trött!!! 


Men Melvin vaknade halv åtta o jag känner mig faktiskt rätt så pigg såjag skickade ett mess till Alex o bokade om mötet. För jag och Melvin kan bara inte sitta inne en hel dag tilll det går verkligen inte! Vi går ju varandra på nerverna hur söta o goa vi än är!! Men nu när jag tittar ut så ser ja snö stormen.. men det är bara att ploga sig fram hela vägen till Sickla. får väl börja gå alldeles strax så man inte kommer försent. haha!! Jag älskar vintern.. men tycker den pågått liiite för länge nu!


Jag måste bara meddela att vi har haft det lite tufft nu med sjukdomar.. o vet ni. om det inte vore nog så har jag även sett två tänder börjat visa sig.. så melvin är ja gnällig.. tjurig o helt enkelt inte sig själv!! Hahaha kanske därför vak natten i natt. Men nu sitter han här på golvet tittar på mig med arg blick och låtsas gråter. Mmm ja han har kommit på hur man låtsas gråter. Jag tycker han är dunder söt!!! Men nu ska han få vara lite med mamman sin!!! 

Puss på er. nu kommer det tårar s ånu måste han få en kram

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards