Alla inlägg under april 2010

Av Jenny - 30 april 2010 12:30

haha tänkte varna er som inte är jätte intresserade! Melvin blir så himla glad när han hör musik och börjar digga direkt. I början så juckade han lite granna nu har han börjat röra på hela kroppen och knoppen!! 


Han skiner upp när han hör basen. 

  

O tittar på oss för han vill ha klappar och hejja rop!! Självklart får han det o han fortsätter!! 


Vi tog oss mot sickla idag vi nio tiden, pappa och Melvin släppte av mig på sats så jag fick träna ryggen och magen. Det gick jätte bra och kändes toppen.   börjde med stampmaskinen i tio minuter för att sen köra rygg o mage. 


Sen gick jag och hämtade upp Melvin som satt inne hos mäklaren o charmade alla som satt där inne!! De sa att han hade mycket tålamod.. då sa jonas " ja med mig"  hehe. Men jag tog han därifrån för han va varm o uttråkad. vi gick och köpte oss en varsin banan för att sen sätta oss i solen utanför ica kvantum. Melvin hittade en duva han gärna ville jaga.

  

Behöver jag säga att han hittade massa stenar han gärna ville smaka på.. smutsig är bara förnamnet han blev. herregud!! Jag och Melvin tog oss till apoteket för att hämta hans "astma" medicin. Tror ni läkaren kom i håg att fylla på receptet?? NEJ så det fanns inte nåt för oss att hämta. tur att vi har lite granna kvar iaf!! Sen köpte jag en ny tandborste och solskydd åt odågan min!


Vi gick ut och Melvin ja han va tyst för ovanlighetens skull. Jag måste bara säga att vi hade våran nya lilla vagn den Melvin itne somnar i!!! Jag kollar ner i vagnen o helt otroligt

  

Ungen hade deckat!! så jag ringde jonas som fortfarande satt kvar hos mäklaren o berättade att jag och Melvin skulle ta en promenad hem istället. Så det fick bli en rask svettig promenad på en halvtimma med en himla goa backar!!!


Vi har haft en super förmiddag här borta i nacka hela familjen!! O nu har vi den.. ja vi har fan våran lägenhet jeho. Jonas är iväg och ska träna med sin nyfunna vän M för att vi sen ska ta oss upp mot finnberget och kolla in våran lägenhet. Fan vanice!!! Jag är så jävla glad.. 


jaja puss på er


 

Av Jenny - 30 april 2010 08:06

Jepp det gör det.. jeho.. Nu ska jag ta mig min frukost för att sen sticka o pumpa ryggen!!! Men det som är det bästa på hela dagen vet ni vad det är? Nej hur fan ska ni kunna veta.. 


Vi ska få nycklarna till våran lägenhet. jeho vårat hem!!!!! Ja vi kommer ju inte flytta in direkt men snart så.. o nu är det i process.. fy fan det går bra nu!!!

puss ppå er

Av Jenny - 29 april 2010 20:50

Fan nu snurrar det i huvet. Två viljor, två smaker.. ja men något kommer vi fram till kan man ju alltid hoppas!!!!

Av Jenny - 29 april 2010 12:48

Alltså är det mycket pollen ute i luften denna vår? Kan min son lida av detta?! För han är värre idag än de andra dagarna o igår va vi ute två gånger. Hans symtom.


Ja han är rosslig men vilken förkylning han än får så kommer det där rosslet, på grund av för trånga luftrör (tror jag iaf) och är det så har jag läst att det är något som växer till sig! 


Men de andra symtomen. Han snorar oj va han snorar.Kladdigt som genomskinligt eller gult, hostar alltså det är hemskt va han hostar på kvällen och sen på morran. samtidigt som han hostar kommer en massa slem. Sen sist men inte minst så kliar han så i norden i sina ögon och näsa. Speciellt när man är ute då kliar o kliar det samtdigit som han inte kan sluta hosta?!


Men fan kan man få pollen när man är så liten? Ingen av mig och Jonas har det heller?!

Av Jenny - 29 april 2010 08:23

Ska bara sitta hemma idag då han rosslar nå så oerhört!! Men vi myser lite granna. Jag kan även tala om för er att gå stolen som vi faktiskt inte alls använt mycket alls verkar vara populär idag!!!

  

Ser ni hur glad han är.. eller själva gåstolen kanske inte är så intressant men ljuden på spelaren.. som han faktiskt aldrig förr har brytt sig om. Nu tog han t o m ner spelaren o satte sig på golvet med den. haha

  

Överlycklig. vet ni.. han såg att jag skulle ta kort o smilade upp med hela ansiktet.. min lilla linslus!!


Alltså helt jävla ärligt vill ni se va jag har fått på knät efter boxen i måndags..

   Haha ett stort jävla blåmärke.. ja det va mycket knä... men härligt va det..


Träningsvärk är något jag har i hela jävla kroppen idag. benen svider oerhört mycket, jobbigt att sätta sig på golvet o liknande.. men det går över precis som allt annat. puss på er

Av Jenny - 29 april 2010 07:02

vi hann med bussen igår trots blod och gråt. Jag och odågan tog bussen till odenplan för att träffa upp Jonas så han kunde ta Melvin. Jag själv ja jag skulle träna!!!


Jag gick in o jag säger så här.. det syntes att det inte va vikarie.. det va kö in till salen. Men jag. haha ja jag trängde mig förbi.. man vill ju stå på sin plats liksom.. längst fram i högra hörnet. Lina stod där o tog emot oss. 


Jag säger så här. FY FAN vilket jävla pass. Det va såååå jävla roligt att jag fick tårar flera gånger om.. det bara rös i kroppen!! Grym jävla musik, grymma steg.. ja det va grymt helt enkelt. Självklart märktes det på mig att jag inte kört på länge.. eller många trodde nog jag va nybörjare haha.. Det stod still vissa gånger för mig då jag inte fattade nåt. Men efter ett litet tag så släppte det och jag körde på!!


Men jag va inte lika säker som förr o just därför va jag lite stel i kroppen. Men nu är det bara att tuta och köra igen. Fan va det va kul! Jag va helt jävla lycklig efteråt!!! Lina ja hon kände igen mig trots jag inte kört hennes pass på fem jävla år.. haha det måste vara för att jag alltid tjoar o tjimmar .. jag är liksom glad!! Även instruktören Per titta in o ävenhan kände igen mig haha kul.. Ja nu är dans aerobic min grej igen. jippi!!!


När jag va hemma så tänkte jag att jag ville duscha på gymet så som tur va hade jag med mig saker. När jag va klar så ville jag verkligen hitt på nåt.. kanske en bio eller fika. Så jag ringde upp jonas och kolla hur de låg till där hemma. Melvin skulle sova. Jonas fick fråga farfar om han kunde titta till Melvin o vi gå på bio. Självklart gick det toppen. Så jag tog mig min middag inne i stan.. en äcklig äcklig jävla sallad med den torraste kyckling filen någonsin.. jag fick ju t o m tandvärk av den!! The Square i hötorgshallen!!!! 


Men till slut kom jonas och vi gick o såg ironman 2.. tydligen så va det premiär. Det va en bra film. MEN ett tag va det för mycket "krig" för min smak.. det blev lite för mycket av det goda liksom. Men den va bra, mycket humor i . o det gillar vi ju.. Nänu ska jag ta min fis som vaknade halv sex för han va toanödig.. puss på er

Av Jenny - 29 april 2010 06:57

stackars stackars min lilla odåga! Igår innan vi skulle dra mot stan för att träffa upp Jonas så ville Melvin ha en kaka. Men han hade redan ätit en och jag tyckte att det räckte. Han äter fortfarande nämligen ingen mat, det som hände häromdagen va väl bara nå jävla ryck. Men iaf så han började skrika och blev jätte arg på mig. För en kaka skulle han ha!!! 


Han stod precis vid tv bordet så jag ställde mig upp för att gå och hämta nappen istället, han va jätte arg(trött). Men när jag stod precis vi köks ön så hörde jag bara att han började skrika.. oj oj oj va han skrek. 


Han hade ramlat framlänges.. smällen hörde jag inte så jag trodde inte det va så farligt. Men så ställde han sig upp o stackars stackars min fis. Det bara forsa ut blod. 


Jag försökte att inte få panik men det första jag tänkte på va hans tänder.. Så vi gick och tog kallt vatten på papper för att pressa lite mot munnen. Men iaf efter mycket om och men så va det under läppen han bitit sig i. O lite näsblod på det!! Stackars min fis. Sin första fläskläpp o i söndags fick han sin första bula.. haha allt på en vecka.. det går bra nu.


puss på er

Av Jenny - 28 april 2010 16:16

Jepp jag ska packa mina tränings kläder och skor för att sen packa ihop ungen. vi ska nämligen ta oss mot sats på odenplan o möta upp pappa jonas. Han får ta odågan o göra va fan de vill medans jag sticker in och kör dans aerobic med, Lina Andersson!!!



Lina Andersson jag har nämligen letat efter hennes pass för jag älskar de!! hon är grym. Grym musik och grymma steg. jeho vilken överraskning jag fick mig när jag såg hennes namn stå som instruktör. jippi!!


Jepp så idag blir det dans aerobic för min del. Kurre lito skulle hängt med men hon och hennes lilla man har båda blivit smittade av Melvin, iaf va de säger. Men jag tror det är ngn annan haha. Nej då Tess känner sig oxå lite hängig efter hänget med mig och Melvin!! Så jag drar ensam men det är skönt det med.. Puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards