Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Jag och mitt lokalsinne

Av Jenny - 21 april 2010 14:01

Eftersom jag och odågan nu inte fått frisk luft sen i söndags, tyckte jag det va på tiden vi stack ut. Ja trots snö och regn. Vi ville ut bara!! Så jag frågade farfar efter vägen mot vårat nya hem och han förklarade. 


På vägen dit så mötte vi en rådjurs familj. De stod verkligen och glodde så jag blev livrädd o ringde upp Tess, för att fråga om de kanske va lite farliga trots allt!! Ja för en av de började gå mot oss. Så jag vände o sprang därifrån. haha ni skulle sett hur det såg ut!! Melvin skrattade och trodde jag busa lite med han. Sen försvann rådjuret och jag fortsatte upp igen men det va då vi såg hela familjen o det va då jag ringde Tess. Hon trodde nog inte de va farliga. Så jag gick därifrån med snabba steg och Tess i luren. 


Nu hade ju farfar berättat vilken väg jag skulle ta. Jag trodde jag hörde rätt o gick. Men vi hamnade uppe på ett berg. Jag såg vårat hus därborta i horisonten men att ta sig dit va omöjligt. Ja vi stod ju uppe på ett jävla berg. O vägen ner ja det va med trappor!!! Tess tyckte jag va lite rolig men ville nog helst av allt bara lägga på eftersom hon inte är rikgit hel i kroppen ännu. Men jag fattade inte piken utan fortsatte prata.. haha som vanligt!! Men vi gick o till slut kände jag igen mig. Nej vi va inte vi vårat nya hem utan vi va tillbaka hos farfar. Då la vi på för jag tyckte att Tess fått nog av oss!!


Jag tänkte ta bilvägen mot vårat nya hem. Så jag fortsatte våran promenad. Men efter en stund kom jag till ett sånt ställe där jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen. O så va det jävligt kallt plus att Melvin höll på att somna!! Så vi vände hem igen. Men vi va iaf ute i 35 minuter. haha det är ju alltid nåt. Så för att jag ska hitta HEM kommer jag ta bussen en gång o sen kolla vart bussen åker. Så får jag ta buss vägen hädanefter. Ja det finns kortare vägar men de tänker inte jag leta efter alldeles ensam iaf. haha


Det är jobbigt det  här med dåligt lokalsinne. Man går vilse vart fan som helst. Men hon tanten som bor där borta. Hon har sagt att hon ska träffa mig en dag o visa alla gömställen och promenad vägar. Så det är ju toppen..


Det med mitt lokalsinne. Ja jag har ju testats för detta o det va nåt om min spatsiala förmåga som inte riktigt va helt oki!! 


Nä nu ska jag ta o byta ännu en bajsblöja  på odågan som blir ett år idag!! För att han sen ska få vila åter än en gång. Ja det verkar behövas han är helt slut stackarn!!! puss på er

 
 
TEss

TEss

21 april 2010 15:46

Så farligt va det inte. Älskar att surra med dig =) Alltid ett leende på läpparna när du är i närheten.

http://www.metrobloggen.se/tsky

 
Denice

Denice

21 april 2010 18:33

jasså du är tyresöare ;D vart i tyresö???

http://deniicen.blogg.se

 
Ingen bild

Jessica

21 april 2010 20:33

Jättegrattis på 1 års dagen....till både dig och Melvin!
Krama honom från oss här i Flen :)

Bamsekramar Jessica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards