Alla inlägg under september 2010

Av Jenny - 27 september 2010 21:36

Dagen började i tjureriets tecken.. ja bor man med en kille så kan man inte bli annat än sur vissa daga... ingen som håller med?? ja ni som inte vågar säga att saker och ting kan vara hemska vissa dagar behvöer inte yttra sig.. Men iaf så jag va tjurig.. Men att lämna Melvin på dagis gick hur bra som helst. sen va det min tur att ta mig till skolan.. lusten att åka dit va inte stor. MEN jag tog mitt förnuft till fånga och stack dit! Eftersom idag började en ny kurs och att missa inledningen är fan hemskt.. vi har blivit tre till i klassen så nu är vi 8 st.. det känns väl roligt.


Det är en stor kurs den här gången och jag är lite förvirrad men det ska gå toppen. Det första som står på schemat är grupparbete.... jeho haha.. Jag hade turen att hamna med Erik. ja ni vet, min erik i klassen.. vi har ju varit med från början liksom. Sebastian fick vara med sexiga brudar han haha..


Alltså jag skämtar inte.. men idag fick vi titta på astrid lindgrens intervju eller något sådant.. Ja jag tycker verkligen om henne och hennes böcker. Men att sitta där i klassen och titat på det här.. det kliade i hela min kropp, jag kunde inte låta bli telefonen.. Ja gkan ju säga att jag va lite lätt uttråkad.. haha tur att fröken inte frågade något om filmen för tro mig jag hade inte kunnat svara på en enda!!!!! TRÅKIG!!


Erik hängde med mig och hämtade Melvin på dagis.. alltså melvin lärde sig att säga Erik.. det blev.. Eiiii.. haha. han hade nämligen planer att ta sig till gymet borta vid fredells och vi tog oss till bussen mot finnberget..


Jag kan säga så här.. farfar och Melvin är ett enastående par.. o hur jävla tjurig eller gnällig Melivn är så blir han glad när farfar kommer. idag kom farfar för att leka lite med sin melvin.. de höll sig till melvins rum i ca en timma  tills maten blev klar.. Han älskar sin farfar.. att de har fått den kontakten de har idag är det bästa som hände under tiden vi bodde hemma hos han!!


Träningen fick jag vara utan idag då det tog lite längre tid i skolan än vad jag hade tänkt mig.. men imorrn blir det träning innan skolan jippi..


Just det.. första kursen är betygsatt.. mitt mål va godkänd.. jag fick VG jippi jeho..


puss på er

Av Jenny - 26 september 2010 21:32

kan jag nu berätta för er där ute att våran vagn är såld.. usch, ni vet min älsklings vagn, teutonia cosmon!! Den som Melvin har haft i lite mer än ett år.. tyvärr växte han ur den efter ett och vi har använt en annan vagn. Då kunde jag ju lika gärna sälja teutoninan.. men när vi höll på här med vagnen och mjukliften ja då kom det en massa minnan.. Melvin när han va bebis.. alla mina promenader med blod svett och tårar!!

  Så här såg den ut när vi köpte den och den stod där fint i bromma och väntade på att Melvin skulle komma.

   

Han låg alltid så tryggt och skönt där i.. så jag kunde ta mina promenader utomordentligt bra

 

ja men ni förstår vad ajg menar.. Melvins första levnads år har han ju tillbringat i och med den där vagnen

   

Nu är den såld och vi fick ett bra pris för den. Paret som köpte vagnen va helt toppen trevliga!!! Så vagnen kommer till en bra familj hahaha


nej nu ska jag sätta mig och umgås lite med mannen min.. puss på er

Av Jenny - 26 september 2010 20:58

Dagen idag började rätt tidigt eftersom Melvin ja han tycker om att vakna tidigt. MAmman min skulle tahan men Melvin vill gärna mysa med sin egna mamma på morran! Gärna sparka i ansiktet och dra i håret oxå.... Jag somnade väl runt tre igår och fick vakna till tio i sju.. Jag låg kvar i sängen till kl åtta iallafalla. Mamman min fixade killarna så medans.. de sprang självklart in i rummet för att visa allt möjligt men jag fick vila!!


Sen tog jag mig upp, kände efter lite granna. Vet ni vad jag kände mig pigg

 

Även fast jag såg lite lätt sliten ut!!

Men jag fick i mig min frukost och sen lämnade jag småpojkarna hos mormor för att själv ta mig till gymet.. Jepp jag tränade idag och det gick fan skiit bra. Det blev axlarna som fick pressas lite.. sköönt va det!! Sen stod han där.. som en räddande ängel efter passet och bara väntade.. vem?? Jonas såklart. han hade varit och spolat bajs och tyckte jag kunde få åka bajsbil hem... hehe..


Sen fick han mer jobb, mamma och Marlon åkte till tyresö. Så jag och Melvin fick spendera dagen och resten av kvällen tillsammans. Vi började med att sova ca två timmar efter lunch.. härligt hehe.. Sen har vi lekt lite tillsammans. Melvin han älskar att låtsas gråta eller att jag ska låtsas gråta. När han tycker att mamma ska låtsas gråta gör han så här. slår till mig lite lätt på axeln, jag säger men Melvin man får inte slåss det gör ont.. Då tar han sin hand mot mitt ansikte och haha börjar låtsas gråta.. han menar då att jag ska göra så..

 

Man ser lite i hans ansikte at han rynkar ögonen.. han låter.. som att han gråterhahah.. Sen när jag gör det så tar han efter en stund bort min hand. Slår till mig igen och samma procedur sätts igång.. De är ju bara för härliga!!!!


sen har jag vi... hör och häpna suttit och tittat på barnprogram. MELVIN har suttit och tittat på tv med mig.. han har varit jätte intresserad.. alltså han har aldrig brytt sig förut men nu satt vi iaf en timma och tittade

 

 

Han skulle gärna luta sig mot min arm oxå. ´Vi hade jätte mysigt!!! Sen började en tecknad film som hette alien vs monster.. hm.. en del där blev lite läskig då började fis att gråta men då satte vi på kapten ozo.. haha då skrattade han och skrek bil.. bil .. Jepp vi har haft det toppen tillsammans idag!!


Sen fick han hoppa in i duschen för att sen gå och sova

puss

Av Jenny - 26 september 2010 20:53

Söndag är det idag och mitt humör är faktiskt rätt bra!! Jag gjorde det, jag gick ut igår. Träffade upp kylmäkorpi och drog till hotellet, fan va skoj det va!!! Att gå ut med Maija är fan så jävla roligt vi har alltid skoj.. oki nu är vi båda mammor och blir trötta lite fortare än förr men skoj har vi!!


Vi båda klagade på hur vi såg ut haha men jag tycker ändå att vi va hur fina som helst. Kvällen började på hotellet som sagt där det va fullt med folk och bra musik, vi stod och dansade blev väl avbrytna några gånger men vi höll oss till våran plats och till varandra.. Sen fick vi nog av hotellet och drog vidare till Ambassadör skiit bra musik men jag tyckte inte om människorna som va där riktigt plus att jag kände mig faktistk lite gammal där inne. Jonas hörde av sig vid två tiden, han va i stan och skulle hem efter ett jobb. Jag frågade Maija om hon ville hem för då åkte jag med killen min.. hon ville hem för hon skulle jobba!! Vi avslutade kvällen tidigt men båda va närvarande och ingen va alldeles för rund under fötterna utan lite lätt lagom!! jeho. Tack Maija för en underbar kväll!!!!

Av Jenny - 25 september 2010 21:23

ja jag ligger här hemma och velar, mina planer idag va att gå ut och ha en party kväll! MEN planerna för förfesten blev lite ändrad och jag själv har inte direkt nå spegel hemma, man behöver spegel för att blir fin det förstår väl alla!! Så jag ligger hrä hemma och undrar om jag ska ut.


Maija kylmäkorpi vill gärna gå ut och dansa med sin Jenny, så vi tänkte att vi kanske ska dra till hotellet. Bra musik och de stänger kl ett.. så man får ju bestämma sig därefter om det blir vidare.. Så jag ligger här som sagt och velar.. nu när man har varit hemma hela dagen blir man lite lätt bekväm och tycker det är skönt att ligga i sängen. Sen oxå hade jag tänkt att träna imorgon och det går inte rikgit toppen om jag ska ut och få i mig lite musik och glada toner idag!! Ja vi får se va kvällen slutar. men jag låter er få veta.. haha


kram

Av Jenny - 25 september 2010 20:36

Så vet jag att jag är jävligt tråkig för tillfället! Men jag har inte någon soffa hemma som jag kan sitta i för att surfa medans melvin leker. Nej nu måste jag ligga i sängen och hur jävla skoj är det, nej det funkar inte riktigt! Sen har jag haft fullt upp med Melvin som fick vara hemma från i torsdag för att mysa lite med sin mamma! Jag orkar inte skriva alla dagar här i bloggen men vi har haft oss ett par bra dagar och helgen nu har börjat bra.. eller nej förresten inte! Vi har fått umgåtts lite md Nadine och hennes monster, underbart man blir lite starkare av den där kvinnan kan jag tala om!!!


jaja nog om det. Jag vill berätta för er att min mamma är på besök från göteborg och denna gång bor hon hos mig!! Marlon han är här han med.. så vi har fullt hus!! Melvin ja han kräktes ner hela sin säng igår kväll men idag har han varit på toppen humör.. lite bilder får ni nu se från dagarna.. Just det .. träning har jag även hunnit med.. eftersom fina Carro kom till sickla och tog hand om melvin.. så jag kunde köra mina ben

   

ute lek går alltid hem.. här är vi i sjöstaden. Väntar på nadine och kiki .. nadine ville ta sig en sol

 

En av Melvins favorit tjejer har även varit på besök här uppe på berget! Hon stannade hela kvällen och vi hade det hur mys som helst. Melvin och Mikaela satt och möslite innan han skulle sova!

 

Marlon lekte en stund med Melvin sen hittade han sig en kompis som va lite roligare..

       

Lite mer ute lek medans vi väntade på marlon som hade gymnastik.. Melvin älskade att vara uppe i borgen.. o jag kan ju säga att herregud va han kämpade för att komma upp från den lilla backen upp haha

 

Jepp det är vad ni tror att det är. BAJS på golvet!! Melvin hade duschat jag skulle kissa lite snabbt.. jag kom ut till en klutt på golvet haha..


Nu är bilderna slut o jag ska försöka uppdatera lit emer åt er som är intresserade!

Av Jenny - 23 september 2010 12:35

Men det är väl som det ska vara när man har små fisar att ta hand om. Planen va ju att sticka iväg o träna sig lite så jag laddade på med lite Jack, idag va det nämligen benen som skulle bli piskade. Men bonus systern ja hon försvann någonstans där borta i gustavsberg. Då fick jag mig ett räddande SMS av fina diviga Nadine att, kom hit o lämna melvin medans du tränar så kan du ta chiara efter så jag kan sola!! Toppen!!! Vi tog på oss våra kläder och stegade ner mot sjöstaden. Men under tiden så märkte jag att melvin blev jätte trött o väl framme ja då ville han bara sitta i knät. Så jag hoppade träningen o stannade kvar för att umgås lite, melvin fick feber:(!! Men jag o Nadine ska istället ta oss en liten promenad här medans ungarna sover o självklar efter Hon solat klart haha jag sitter här på backen med två vagnarno glassar i solen;)!! Imorrnr är en ny dag o vem vet då kanske farfar vill komma över för att vara med sin melvin OM han nu inte blir jätte sjuk förstås!! Men en trvkig stund med Nadine är aldrig fel puss på er!!

Av Jenny - 23 september 2010 07:55

Ja vi tar dagens inlägg nu!!! Gomorron natten gick smärtfritt förbi, ungefär vid 1 tiden vaknade Melvin lite lätt inne hos sig och istället för att bara ligga där tills han somnat om ja då somnade jag med. Så vi fick sova bredvid varandra i natt och vi sov hur bra som helst fram till klockan sju!! härligt!!


Nu så här på morran ja då har vi suttit i sängen och tittat på lejonkungen på datan.. melvin har börjat bli intresserad lite grann iallafall. för idag va det nämligen han som började dra och slita i datan och skrika.. aaaa, aaa.. alltså han ville titta!! Men va fan.. haha nu står han och dricker vatten ur en flaska och han har kommit på att om man vänder flaskan upp och ner ja då kommer det massa roligt vatten på golvet.. roligt!!!!!!!! Tur att pappan inte är här han är ju så rädd om sina golv hahahaha.


Som ni märker är vi hemma idag, jag kände att vi behövde lite lång ledigt även denna helg och eftersom jag är klar med allt i skolan ja då kan vi stanna hemma och mysa redan från idag!!! Det är grejjer det!! Men om en stund förhoppningsvis kommer min bonus syster Carro hit på besök för att passa odågan så jag kan sticka och träna mina ben.. härligt med familj eller vad säger ni!! Är hon för trött så kanske jag ringer farfar och frågar, han blir ju alltid så glad när han får umgås med sin lilla Melvino!


Jag måste bara visa er.. igår så visade Melvin sina färdigheter på att halsa ur en flaska.. vet fan inte vem som har lärt han, kanske har han sett hur jag och Jonas gör.. men haha det va fan skoj!!


Nä nu vill Melvin ha frukost han går och försöker öppna kyl o frys o säger.. ba.. det är gröt!! puss på er alla glada..


imorrn kommer min mamma hit till sthlm och hälsar på.. Den här gången ska hon bo hos oss. oki vi är inte klara ännu o ingen soffa har vi. men det löser sig alltid!!!

 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards