Alla inlägg under april 2011

Av Jenny - 29 april 2011 18:48

Hallå alla glada. Här uppe på berget går livet vidare med träning och skola. träningen går bra förutom att jag känner mig så jävla svullen just för tillfället, MEN det är lingonveckan som är på gång kan jag ju tala om. HEMSKT!


Jaja nog om det. Idag har jag bakat o herregud vad jag har bakat. tyvärr kan ni inte få nå bilder på mina mirakel eftersom datorn är paj, eller den mår inte riktigt bra iallafall!


Det blev en kall snickerskaka, vaniljbullar, kanelbullar. Imorrn fortsätter jag med dumlekakor och kanske solskensbullar. Varför? Jo för att imorrn, lördag ska vi fira Melvins 2 års dag med hela tjocka släkten. Skoj ska det bli. ser ut att bli fint väder så då håller vi oss ute på gården med alla nära och kära då vi kan bli rätt många. Detta år orkade jag inte fixa med två kalas utan det får bli ett helt enkelt!


O då förhoppningsvis kommer min morbror på besök och kan ta med sig min fina rosa darling så att den kan få kruera sig;)!


Jaja nog från mig. Håll utkik jag kanske är igång som vanligt jätte snart.. puss på er

Av Jenny - 26 april 2011 20:38

Jag skrev just ett långt inlägg som bara försvann.. så jag lägger ner! Det jag ville meddela va att jag har ledsnat lite på att ha en dator som inte fungerar som den ska och att det är skiit tråkigt att läsa en blogg utan bilder så jag pausar en stund. Ialla fall tills min rosa darling fungerar igen!!


Både jag och Melvin har haft en bra dag idag på varsitt håll.. jag hann t o m med träning av mina armar innan hämtning på dagis.. tack för den.


puss på er

Av Jenny - 26 april 2011 07:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jenny - 25 april 2011 08:26

påsken innebär ju familjehäng och på lördagen va det min familj vi hängde med igår blev det familjen Carlsson plus Anders vi hängde med. Faster Jenny och hennes Anders har renoverat sin lägenhet så fint att de bjöd oss allihop på en heldag där borta i linköping!

 

Vi åkte hemifrån efter frukosten och hamnade där till lunch. Sen efter ett tag så kom även farfar och gudfar Alan, Melvin blev super glad!! Vi hade en ur mysig dag och kväll där borta hos Faster Jenny och Anders! vi fick god mat och trevligt sällskap.


Jag måste tyvärr säga att jag inte tycker själva linköping är någon barnvänlig stad då vi inte hittade ngn rolig lekpark för Melvin att leka i. Han är ju stor nu och behöver stimuleras lite, få utlopp för sin energi. Som tur va hade han faster som kunde springa omkring med han istället!

 

¨Vi stannade hela dagen och till slut åkte vi hem vid 21.30 Tiden går fort när man har roligt som man brukar säga! Men mysigt och skoj va det. Så tack för igår "gatter nenny" Säger Melvin:)!!

 

Nu ska jag fixa ordning mig för att sticka mot gymet, baksida lår och bröst står på schemat men fy fan va jag tycker att det är tråkigt. På riktigt jävla tråkigt men det måste ju göras det med.. Men puss på er nu så kanske  vi hörs


På lördag ska Melvin ha kalas och kanske då kan min dator bli fixad..


Av Jenny - 25 april 2011 08:18

Alltså den här påsk helgen har verkligen varit helt underbar! Jonas har varit ledig sen torsdags kväll, oki han har fått rycka ut några gånger då det varit en ny kille som haft jouren men det har inte gjort någonting.  Men vi har haft det hur toppen som helst.

Min träning har även den gått bra i veckan. Fredagen blev det bara en promenad men i lördags blev det promenad till gymet, där körde jag rygg sen promenad hem. Igår blev det en morgon promenad!


I lördags tog vi oss till tyresö och stannade där hela dagen lång, härligt att få umgås med klanen olsson tycker jag. Melvin har det så himla roligt när vi är där då han får leka med sin kusin Marlon och alla andra barn som finns där. Vi va hos min moster Marita och grillade istället för den vanliga påskmaten man brukar äta. Det va hur gott och mysigt som helst!


Melvin och Marlon sprang omkring som yra höns där uppe på gården, tid för att äta hade de enbart när påskäggen kom fram haha. Jag själv, ja jag satt och höll för ögonen när Melvin sprang omkring där för han skulle helst klättra upp i de högsta bergsluttningarna som fanns där och sen ni vet rampen för vagnen på trappor ja där skulle han gärna springa!

 

Sen fanns det väl en och en annan som skulle säga åt mig att sluta oroa mig och så vidare. Jag säger så här.... alla mammor är orolig när deras barn i början börjar klättra, springa i trappor och så vidare!! jag har inte direkt lust att åka till akuten om ngt skulle hända så jag va absolut orolig och kommer nog vara det ett tag till. Iallafall tills han hanterar det riktigt ordentligt!!!!! Sen får folk säga och yttra sig som de bäst vill men jag är mamma...

 

Men det gick bra och vi fick med oss en hel Melvin hem;)! MElvin han hittade faktiskt en brutta där på gården som han lekte med i någon timma, han tittade inte ens åt vårat håll när han satt med oss.Flickan va väl 6-7 år och VILLE leka med Melvin, de gungade, lekte i sandlådan ja Melvin blev nog kär.. bra där lillkillen! Till slut skulle vi åka hem då vi suttit där borta i tyresö med klanen Olsson hur länge som helst! Vi åkte hem och bara mös lite innan det blev sängdags!!


Tack för en härlig påsk min fina familj!!!!!


Tråkigt utan bilder jag vet.. MEN det är som det är och ja jag glömde ju så klart min rosa darling här på finnberget när jag skulle till tyresö!

Av Jenny - 22 april 2011 08:17

Jag vet att det är tråkigt som fan utan bilder.. Men jag får verkligen inte fram skiten. Imorrn ska vi ta oss till tyresö och då tar jag med mig min darling upp till morbror så att han får titta på den.. Kanske kan han då även få ett påskägg hehe..


Men min träning för veckan har blivit!

Måndag:vila

Tisdag: träning på kvällen och det blev axlar och triceps

Onsdag: Melvin på minisats medans jag körde bröst och biceps

Torsdag: promenad till gymet, intervaller på löpbandet, ben och mage för att jag och Melvin sen tog oss en promenad hem.

Fredag: det har än så länge blivit en morgon promenad med lite intervaller, svettigt och härligt i regnet. Sen vet jag inte om det blir nå gym för mig idag. Det beror på vad vi vill hitta på. Jonas är ju ledig och då vill vi gärna tillbringa dagen tillsammans!


Ja det va min träning för veckan.. tråkigt utan bilder jag vet men så är läget.

Melvin har fått vara hemma hela veckan förutom på tisdagen. Fick veckobrevet igår där det stod att de haft vikarier.. Ja de sista dagarna så sluta snacka skit säger jag bara. Föreståndaren har fortfarande inte svarat på min mail. Men det är väl den öppna dialogen hon vill åt som inte riktigt fungerar haha.


Ja men nu ska jag ställa mig och göra lite frukost åt oss här uppe på berget. Faster är här så Melvin är i sitt essä, hoppar och åker kana på faster. haha.


Nä puss på er och hoppas ni får en härlig lång dag nu när det är långfredag;)!!


Just det jag har ju varit mamma i två år nu.. fan va tiden går fort säger jag återigen..

jag för ett år sen

     

Jag nu...

       

Ja tiden går fort.. nä nu blir det frukost tajm här på berget. puss igen då

Av Jenny - 21 april 2011 07:14

Idag är det våran Melvins födelsedag och han blir hela 2 år!! 2 år, herregud vad tiden har gått fort!Tyvärr kan jag inte få in nya bilder i datan än så resten av veckan får vi höra om en annan dag.. kanske;)! Men nu handlar det om Melvin, han är 2år. Stora killen!

    Förra året när han blev 1 år åt han tårta för första gången, han lärde sig att gå och han började redan där visa vilken härlig kille han skulle bli.

      Han fick sitt hem, där vi nu bor och trivs så innerligt! Så fort vi åker upp för backen mot lägenheten skriker han. HEM!!

 

första egna smoothie som han bara älskade och än idag vill ha så fort vi går förbi.

   

Han lärde sig att tycka om gården utanför våran lägenhet, han trivdes som fisken i vattnet här ute.

 

Han fick jobba lite på proteinkungen.. där passade han alldeles utmärkt.

   

tyvärr fick han även vara med om en lite jobbig händelse genom att bli sövd och få testa lungorna sina. Men det har gått bra;)!

 

Han fick tillbringa en förmiddag med Tess och Mattias själv för första gången.

   

Stranden blev hans favvo plats under sommaren.

     

Han hamnade på sin första dagis plats..

     

Han blev större o större..

     

Han har alltid varit så där kramig men det blev bara mer och mer mys ju äldre han blev;)!

       

Julafton, tomte, tokerier. Ja säg vad. Han har varit med om mycket min lillkille redan. Han har blivit en toppen kille med massor av egen vilja, bestämd, glad, rolig, han kan skoja och skratta hur mycket som helst. Han verkligen älskar att kramas och mysas.

          Han i ett nötskal liksom. Glad, arg, ledsen, rolig, mysig.

         

Mat och hår är hans grej.

     

vintern va läskig i början men till slut lärde han sig att tycka om allt vad vintern hade med sig.

   

Min lilla 2åring!! GRATTIS!!!


Firar honom ska vi göra nästa helg eftersom det faktiskt är påsk denna helg.. så nästa helg har vi kalas här uppe på berget.. vi får se hur det går eftersom detta år tänker jag inte ha två kalas utan ha ETT där vi får samsas och umgås hela bunten.. hehe.


puss på er

Av Jenny - 20 april 2011 16:07

En annan sak. På andra förskolor är det påskfest, påskpyssel, påskbasar. Ja säg vad de inte har. Den här förskolan har ínte haft någonting sådant eller jo Melvin gjorde en kyckling igår när han va där.


Men det har iallafall inte varit några planerade aktiviteter eftersom det inte framkommit veckobrevet som det gjort på andra ställen.


Tråkigt tycker jag!! Men det är väl på grund av att de är kort om personal.. man kanske ska tänka om lite .. eller vad säger ni;)!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards