Alla inlägg under maj 2011

Av Jenny - 30 maj 2011 20:00

Jag vet att jag är värdelös på det här, att blogga alltså. Jag har nästan tröttnat lite granna eftersom det inte händer nåt roligt längre. Varje dag ser likadan ut.


Jag ska skriva lite om min lördag när jag fått in lite bilder i min dator. jag hade nämligen en tjejkväll i lördags med utgång som blev toppen!


Idag har vi varit lediga jag och Melvin, från alla måsten! Eftersom vagnen ja den låg kvar i bilen när jonas åkte iväg till jobbet. Så vi har varit ute på gården hela dagen och lekt. Förutom de 3.5 timmarna som Melvin faktiskt låg och sov så sött.


ja ja nog om det mer blogg om helgen när mina bilder är där de ska. Nu önskar jag er en  trevlig kväll. Jag själv har precis varit och tränat mina stackars små ben borta i sickla..


puss på er

Av Jenny - 26 maj 2011 06:14

Gomorron på er alla där ute. Idag är det torsdag och jag har en stor sak framför mig efter skolan idag, jag längtar:)!

 I morse hade jag ställt klockan på 05.00 jag vaknade innan för odågan han skulle vakna kl 4.55 Ja han kommer ju vara dunder trött idag på förskolan men det som är bra är att han får sova hur länge han vill.


Han va kinkig och jätte mammig, herregud va mammig han är min lilla fis nu för tiden. Till slut kom jag iväg iallafall, ja ni vet på min morgon promenad. Nu ska jag berätta lite för er om mina promenader.


Jag älskar grym musik, musik som dunkar skönt i öronen, musik man kan stampa till liksom. Som de flesta vet är jag ju en ravare. Så jag sätter på musiken jag tycker mest om att sväva fram till och börjar att gå. Alltså jag får såna lyckorus, på riktigt lyckorus!

I tisdags när jag va i skolan så pratade min lärare om yoga o shit, att man släpper ut massa dumma saker och att man kan börja gråta. Då är nog promenaderna min yoga eftersom yoga har aldrig någonsin passat mig. Men när jag promenerar och har min musik i öronen ja då börjar jag att gråta, inte för att jag är ledsen utan för att det bara är så härligt!


Med de orden så säger jag bara, jag behöver mina promenader;)! Men idag när jag gick där och bara mådde så där bra, flög fram ja då ligger det ett litet rör mitt i vägen eller inte direkt mitt i vägen men där jag hamnade o hade ja ginte kollat ner just den sekunden kan jag ju tala om att jag hade legat platt på marken haha.


Varje morgon träffar jag även en farbror som från början knappt kollade på mig men idag sa han t o m godmorgon haha jag tror mitt leende smittar av sig. Ja det va allt jag hade att berätta om mina promenader. Men någon annan som känner likadant?


Jag tittade lite på gamla inlägg och hittade detta som jag skrev för två år sen.. herregud så man såg ut. Jag kommer ihåg hur dåligt jag mådde, ja jag hade precis fått mig en liten prins men jag mådde dåligt ändå. Man har faktiskt rätt till att känna och må hur fan man vill:) så jag mådde dåligt. Det va lite för stor för mig. MAN blir väl aldrig nöjd som tjej skulle jag kunna tro. JAg skulle vilja tappa några kg till men jag är ju iallafall mer nöjd med kroppen som den ser ut idag

  Än vad den gjorde för två år sen. Så det går ju framåt;)!

Nä nu ska jag hoppa in i en dusch för att sen ta mig till dagis och skola.. puss på er


Av Jenny - 25 maj 2011 15:56

Idag är det onsdag, onsdagag är rätt bekväma för mig då jag har sälvstudier och kan göra nästan vad fan jag vill och har lust med. Eftersom mitt hår va så jävla katastrof så tog jag mig till frissan i morse. Jag håller till borta på Wendys hair. De är helt toppen och helt grymma där borta! Jag hade ju tänkt att kanske lägga i lite ljusa slingor men det tyckte inte min frissa. Jag älskar att de är ärliga och säger vad som är bra och inte bra. Mitt hår är för trött för att få i sig slingor, eftersom det sliter mer på håret än vad en toning gör! Så det blev att fixa utväxten och klippa topparna helt enkelt. Hur jävla skönt som helst!! Hon tvättade mitt hår hur länge som helst oooo va jag älskart!!

  i am so pretty;)!! hehe. Ja som sagt det blev utväxten och lite toppar, så skönt det känns! Jag tappar inte hur mycket som helst nu utan håret sitter där det sitter för tillfället!! Jag kan verkligen rekomendera Wendys hair de är allihopa så kunniga och proffsiga så ni går inte därifrån missnöjda!!!


Min plan idag va att få träffa min fina Dessie en stund på lunchen men eftersom det är lite jobbigt att ta sig in och parkera i stan så tog jag mig till sickla för att träffa henne där. Då hann jag med min träning som idag blev 30 minuter cardio plus lite bål och mag övningar. Kändes toppen och jag blev svettig;)!


Lunchen med Dessie blev precis så bra som jag hade föreställt mig. Jag och Dessie är gamla vänner från skoltiden. Då umgicks vi varje dag, precis varje dag. vi kunde inte göra någonting utan varandra. Sen blev vi vuxna och skaffade oss man och barn. Eller Dessie blev vuxen fortare än mig haha.  Nu har vi hittat varandra igen och det är hur skoj som helst! Vi hittade även en annan gammal tyresö bo där borta i sickla så hon fick hänga med oss när vi satt och mumsade i oss våran lunch!


Jag hämtade Melvin lite tidigare idag..

  Glad för att han ska få sig en halstablett,

  Arg för att han själv kastade iväg den och tyckte att jag skulle hämta den.. icke sa nicke, jag tyckte han kunde hämta den själv helt enkelt. Så då blev han arg;)!

Sen blev det lite lek på en annan gård idag men även den ligger på finnberget.. SEn började det att ösa vatten ner från himlen så vi sprang hem och här sitter vi nu i soffan och myser lite innan middags fix;)!


puss på er.

Av Jenny - 25 maj 2011 15:47

Hallå så. vi hade en toppen dag igår, lång blev den oxå. Vi började med att ta oss till dagis såklart. Precis som varje morgon. Mitt hår.. ja det får stå ut kan jag ju tala om. Så fort Melvin har en chans att pilla så hoppar han på den.

  Han låter verkligen inte håret vara och så säger han. Mitt håj, mamma. Nej Melvin det är mitt hår! NEJ mitt håj mamma! haha. Mitt hår mår alltså inte så jävla bra då han verkligen drar och sliter i håret. Varje gång får han med sig några hårstrån i handen och säger. Oj mamma håj.


Jag tog mig till skolan och Melvin till dagis, i skolan hade jag prov. Ett muntligt prov om boken kirre jag tror att det gick hur bra som helst. Jag hade lite dåligt samvete efteråt, då vi va tre st som skulle tycka, tänka och berätta. Så känner jag att kanske två av oss tog lite för mycket plats. Usch det kändes inte bra efteråt. Men jag tror ändå att det gick rätt bra:)!


Det blev långdag i skolan för mig så träningen fick jag inte till det med innan hämtning. Vi tog oss hem istället för att leka i parken här utanför med alla våra goa grannar.

  En av flickorna hade med sig sin fina rosa sparkcykel med Dora på. Melvin blev kär. Riktigt kär och kunde inte låta bli

  Mamma.. får jag;)?! Flickan kom sen för att hon ville ju såklart ha tillbaka sin cykel

  Melvin säger.. som det kanske syns. Min cyyykel! Ja vi får se om det blir en sådan i sommar present kanske;)!  Efter en stund blev det dags för oss att gå hem o fixa till maten. Alltså det händer ju inte så himla mycket i våran vardag just för tillfället. Det är lämna, hämta, leka,äta och sova. Men igår efter middagen så fick jag ta mig an träningen som blev baksida lår och axlar. Medans grabbarna tog sig in till ica för att storhandla.

  Melvin blev super glad för att få åka bilen haha.

  Vi blev väl klara efter dryga timmen och tog oss hem, Jag va helt svettig o trött efter min tuffa träning

  En härlig dag med massor att göra, det är min grej och det gillar jag! Det kan bli lite enformigt att alltid göra samma sak dag ut och dag in. Lekparken här utan för är toppen och våra grannar är hur goa som helst. Men vissa dagar är jag även trött på den eftersom vi alltid är där. Men är vi hemma efter kl 17 på vardagarna så blir Melvin helt rabiat och man har inte ngn somn helst lust att ta det.


Så bekvämast för mig och Melvin är vi hemma till 17 varje dag. Jag har testat några gånger att skita i det och varje gång blir vi helt slut och less på varandra på grund av gråt, skrik och trots. Så  vi håller oss till gården här uppe på finnberget!


puss

Av Jenny - 24 maj 2011 05:59

Gomorron på er där ute. Idag är det tisdag och även idag tog jag mig en fett promenad så här på morran innan Jonas sticker till jobbet! Härligt är det! Jag blir både gladare och piggare under dagen, är trött på kvällen så jag kan gå och lägga mig. Morgon promenader is the shit helt enkelt haha.


En sak bara, jag blir så jävla godis sugen de dagar jag går morgonpromenad. Jag tror jag äter lite för lite just de dagarna eftersom jag äter som jag brukar så jag ska öka antalet intag helt enkelt så jag slipper små ätandet och godiset.. förhoppningsvis;)!


Idag är det tisdag, dax för prov borta i skolan. Det är en muntlig diskussion om boken Kirre, en hemsk bok som har fått mig till tårar många gånger. Jag hade redan läst den boken tre gånger innan jag ens börjat den här skolan så läsa om den behövde jag inte. En bok jag tycker de flesta ska läsa för att se hur illa det verkligen kan vara ibland. Det är inte en sann bok men det är händelser tagna ur verkligheten.


Ja men nu tackar jag för mig.. så jag kan duscha av mig, väcka odågan och sen sticka mot våra måsten. Puss på er.


En sak till. Jag va hos en läkare förra veckan haha jag citerar henne då jag tycker hon har helt fel iallafall när det gäller tjejer och så undrar jag hur hon faktiskt kunde uttala sig om det på detta vis.

"du är väl ingen tävlings tjej iallafall(vi pratade om träning), för alla som tävlar och har en chans tar ju anabola, alla." Alltså vad säger hon tänkte jag o sa. Så är det inte alls, man kan träna sig i form utan fusk!! Nej men hon tyckte fortfarande att alla som tävlar och har en chans de har tagit anabola.


Ja alla får ju ha sin åsikt haha men hon är ju läkare och ska kanske inte direkt uttala sig på detta vis, ENLIGT MIG!!!!!!

Av Jenny - 23 maj 2011 21:25

Hallå på er.. här sitter jag i soffan och pluggar. Det är nämligen prov imorrn och jag har inte läst på överhuvudtaget men jag tror att jag ska fixa det;)!


Idag har jag ju varit på jobb för första gången på tre år, kan säga så här: underbart ställe med underbara barn!! Ja personalen va ju toppen de med såklart men vuxna måste man lära känna innan man kan yttra sig barnen ja de är ju bara dem de är helt enkelt!


Jag trivdes direkt och alla tog hand om mig på bästa möjliga sätt, härligt va det!!!

Sen blev det dags för mig att sticka iväg för att hämta Melvin, pricktest på schemat.

Prick testet visade ingenting men läkaren tittade på Melvin och sa till mig att han såg att Melvin va allergisk och hade allergi symtom. Rinnande näsa och svullen runt ögonen, han hade varit i skogen med dagis idag oxå så det va värre än vad det brukar. Han sa att de där testen inte alltid visar ngt när man är under fyra så än så länge får vi kalla det att Melvin är överkänslig mot pollen och ek. Så han ska ta sin medicin lite till. Sen om det inte blir bättre vid fyra års åldern ska vi ta ett nytt test. Ja det blir många turer till läkaren!


Pigg och glad är ungen iallafall och det är ju det som är huvudsaken tycker ni inte! Eftersom han va så duktig hos doktorn så fick han sig en glass efteråt, gott tyckte han och kladdigt tyckte jag. Vi stack mot bussen för att invänta den och där är ju den där himla sandhögen fortfarande, den ligger bara där och skräpar. Jag vet inte vad de ska med den till men Melvin ja han älskar att leka i den. Idag skulle han tydligen även simma i den haha

Att åka buss med en tvååring som bara vill hem eller bara vill leka kan vara rätt jobbigt iallafall om bussfärden tar ca 30 minuter. Det bästa är ju att nappen dövar det mesta och den är min bästa vän under de här buss turerna.. .tror ni inte att jag hade tappat nappen då ngn stans på vägen mot bussen.. helvete!! Jag fick mig en smäll i ansiktet, han spottade på mig hahahah till slut fick han hålla i mitt hår och då kom lugnet för mig;)!  han skulle inte hem heller när vi kom fram utan vi skulle tydligen vara ute och leka.. absolut!!


men till slut kom vi hem och jag ja jag va helt jävla färdig

  Helt färdig!!


nu sitter jag och pluggar inför mitt prov imorrn så sov så gott så hörs vi en annan dag. puss på er

Av Jenny - 23 maj 2011 17:10

Vi har haft en toppen helg. Fredagen startade vi ju borta i sickla på sats men det vet ni ju redan;). Efter vila och mellanmål tog jag och Melvin oss till Mörby centrum för att träffa upp farsan Jonas. Jag kan säga så här.. Melvin fick mutgodis

    Men han tyckte ändå att det va hur skoj som helst att få åka tunnelbana och buss in till stan, vi gör inte det så ofta. Vi tog oss till åkersberga för att umgås lite med familjen Gustafsson. Malcolm och Melvin skulle med deras pappor sticka till Mantorp på lördagen så jag skulle vara hemma med kim för att ta hand om lilla Maddox. Jag Kim och Maddox hade en underbar dag. Vilken unge säger jag bara! Han ler och skrattar hela tiden, han går med på det mesta. 

  Helt enkelt underbar!


Jag och Maddox började dagen med en morgon promenad

  Eftersom jag har lite sämre lokalsinne än andra så vågade jag inte mig på en lång promenad utan jag höll mig på samma väg, haha jag gick fram och tillbaka där borta i ca 35 minuter. Jag blev svettig och flåsig så det va ju ändå bra hehe. Sen tog vi oss hem för att göra lite frukost till mig och Kim, hon är lite dålig just därför va jag där som undsättning och tog hand om nästan allt hon brukar ta hand om.. Det blev

Jag gjorde de på grahams mjöl.. inte gott tyvärr!! Men nu vet jag det till nästa gång och jag håller mig till dinkel mjöl helt enkelt..

Sa jag att vi hade det underbar.. alltså att bara umgås jag och Kim utan massa barn som springer omkring har vi faktiskt aldrig gjort. Ja vi hade Maddox men han sov ju tre gånger plus att han satt där och va så glad. Så jag och Kim fick lära känna varandra på djupet.. Så som jag sa.. hur mysigt som helst! solen va inte riktigt på våran sida men några strålar fick vi ändå.


Jonas och grabbarna hade haft det hur roligt som helst där borta i Mantorp. När de satt och titta på racet ja då hade Melvin skrikit.. Mer mer så fort bilarna körde i kurvan han ville helt enkelt se mer.. 

    Han ville tydligen INTE gå ut från bilen så det blev skrik och bråk när de väl fick lyfta ur han haha. Min kille det! han ska väl börja köra han med sen när han blir äldra, dyrt...


De kom hem och vi tog oss en middagn innan vi stack hem igen. Jonas hoppade på jouren så jag och Melvin gick hem och sov .. vi somnade ca kl åtta på kvällen, trötta??


Söndagen kom, jag lämnade ungen hos Jonas och stack själv mot gymet i sickla för att köra rygg. Det gick hur bra som helst. Det blev en promenad dit, rygg och sen promenad hem. Jag och Melvin höll oss på  gården en stund innan lunch och vila. Farfar kom förbi och min plan va då att han skulle ta Melvin på kvällen så att jag kunde få träffa min underbara Tess!! Planen sattes i verk.. Han tog ungen och jag tog mig en promenad till kungsan för att träffa upp sötnöten

  vi har inte träffats på hur länge som helst så vi fick skratta och gråta haha. Nej så klart vi inte grät!! Men vi hade en trevlig kväll tillsammans och jag kände att jag hade saknat henne när jag va på väg hem. Alltså livet kommer emellan när man har familj man har så mycke tannat man måste fixa och dona med när man har tid över. Men när man väl tar sig tid till att få umgås med sina vänner ja då blir man ju hur glad som helst.


Vi åt hör och häpna.. mc donalds, vi va sugna helt enkelt. Sen tog vi oss en promenad till slussen för att skiljas åt o ta oss hemåt. Melvin hade haft det toppen hos farfar och kom hem med bajs i blöjan, farfar är söt ibland han.


Ja vi har haft en toppen helg som vanligt när jonas kan vara ledig och umgås med oss! Nu ska jag ta mig och laga lite mat. puss på er

Av Jenny - 23 maj 2011 05:58

För exakt ett år sen tog jag mig oxå en morgon promenad och även den dagen regnade det. Ja det är fan komiskt.. Läs om det här

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards