Alla inlägg under januari 2012

Av Jenny - 28 januari 2012 08:57

Hej på er! Lördag idag, härligt!! Jag har stekt pannkakor och bakat pepparkaks muffins som vi ska ta med oss till pulka backen idag! Men innan min frukost har jag nu kört lite morgon gympa:)!

Jag värmde upp med hopprep och step up på stol 50 sek ena benet och 50 sek andra benet.

Detta är ett pass jag tagit från bodyrock.tv, då kör man i 50 sekunder och vilar sen i 10 sekunder. Man ska köra så många man orkar och sen skriva ner det för att sen nästa vecka kanske göra om samma test och se om man blivit lite uthålligare;)!

övning 1: knäböj med upp hopp

övning 2: armhävning

övning 3: burpees

övning 4: höga knän

övning 5: utfalls hopp

övning 6: tuck jucks( man hoppar upp med höga knän och möter med händerna)

övning 7: sit up, man har raka ben och ligger ner för att sen sätta sig rakt upp med överkroppen.


Jag avslutade med löpning i plankan och knäna mot armbågarna i plankan. Jag är helt slut och ska alldeles strax gå och äta min frukost innan pulka åkning:)!

kram på er

Av Jenny - 27 januari 2012 20:13

Hallå igen!

Jag körde mitt pass i morse och det blev

övning 1: step up i soffan

övning 2: dips på bordet

övning 3: utfall bak med händerna bakom huvudet

övning 4: knäböj mot soffan plus att jag fyllt upp sonens ryggsäck med potatisar, pressade samtidigt som knäböj upp väskan mot taket..

övning 5: ryggradsresning

övning 6: fyra gånger löpning i plankan och fyra gånger spindel plankan eller va det heter haha. men med knäna mot armbågarna.


Det va min morgon gympa innan frukost:)! Efter jobbet idag va det jag som stack mot södra station för att träna med min Tess. Jag har inte världens bästa lokalsinne och har en tendens att komma fel.. jävligt fel oxå. så jag satte mig på bussen som sl appen sa åt mig att sätta mig på. Jag frågade snällt buss chaffören om bussen skulle stanna på den håll plats jag behövde gå av på. svaret blev nej men att den stannade jätte nära. Jag går av där han sa åt mig att gå av och kände inte igen mig överhuvud taget. Pratar med Tess i luren och berättar läget, hon är oxå lite snurrig och vet inte riktigt vart hon är eller vart hon ska. Men jag sa åt tjejen att stanna kvar där hon va. så jag kunde fortsätta gå dit jag skulle. Jag frågade två personer på vägen hur jag skulle ta mig till rätt plats!! TVÅ ST nästan direkt efter varandra!!!


Jag hittad till slut och vet ni vad.. buss chaffören hade FAN fel, bussen stannade visst där jag skulle ha gått av egentligen!!!!!!!!!!!!! Men jag och Tess hittade varandra till slut. Väl inne på gymet, förlåt, men det va ett skit tråkigt gym. Jag kommer nog aldrig mer gå tillbaka dit! Tjejen repan hade det största leendet jag någonsin sett men tyvärr så såg det inte äkta ut, det såg mer falskt och irriterande ut. Tråkigt men sant! Men där inne fick vi till ett riktigt bra arm pass.

Biceps: biceps curl med hantlar

biceps curl med rak stång. jag kallar den för sjuan. sju hela, sju halva nere och uppe. härlig känsla i biceps efter den övningen.

sen blev det med v stång i cablecrossen när vi låg på bänk.

triceps: rak stång i cable crossen

sen blev det med rak stång nere i cable crossen liggande på bänk och vi avslutade med dips från bänk. 

jag älskar styrke träning, man känner sig stark och så duktig!!

Det är vi i ett nöt skal helt enkelt. Efter gymet hade jag ett litet snabbt ärende innan hämtning på dagis.

Medan jag och Melvin väntade på pappa Jonas i sickla köpkvarter så gick vi till naked juice bar där han fick sig sin älsklings "mooti"(smoothie)

 

coco sunshine ska det vara!!

Jag älskar fredagar, man har inte bråttom någonstans eftersom vi inte ska upp tidigt på lördag morgon. Eller... vi måste inte gå upp tidigt ialla fall! sen blev det hemma mys i soffan hela kvällen:)!

Imorrn bitti är det vi som ska ut och åka snow racer i någon backe med lite matsäck i ryggan!! Ett tabata pass innan frukost blir det förstås först!!


puss på er

Av Jenny - 27 januari 2012 05:30

Hallå så igen!

äntligen fredag, jag brukar faktiskt inte ha något emot att det inte är fredag. Men denna vecka har varit tuff. jag har varit dålig o inte fått träna ordentligt vilket gör mig till en lite mindre glad person som inte uppskattas av ngn i min närhet haha.


Igår hade jag tänkt att köra ett pass men jag kände mig för dålig i hals och bröst så jag lät bli. Men en koffeintablett i blodet försökte jag sen att lägga mig i tid, det gick så där;)!


Men nu är jag uppe, mår bättre, är gladare och ska alldeles strax köra ett tabata pass här i vardagsrummet innan jag drar iväg mot jobbet och öppnar upp lokalerna!


Efter jobbet ska jag dra mot söder för att träffa upp min fina Tess för att vi där ska köra våra klena armar en stund innan det är läkarbesök för min del! sen blir det raka vägen tillbaka till sickla för att hämta upp prinsen och ha lite fredags mys hemma på finnberget! Härlig helg!!


Igår fick jag äran att gå till salong aura för att bli fin i håret. Den där Elif, hon vet vad hon gör och hon kan det där med hår!! jag är super nöjd

 

nä puss på er nu måste jag sätta igång.. sen är det stress mot allas måsten här hemma!!

Av Jenny - 27 januari 2012 05:22

Gomorron på er!

I onsdags va jag till sjukgymnasten i Rotebro med lill prinsen. Han har uppfattas som lite stel i kroppen så det va lika bra att åka till den han varit hos förut. som liksom redan vet om hur Melvin fungerar:)!


Rotebro tänkte jag.. Med Melvin.. som kan vara lite lätt grinig när han är med morsan, hur ska detta sluta. Jag tröttade ut han på förmiddagen, vi va i sickla och käka lunch, han fick välja en present eftersom vi skulle åka så långt. Han fick alltså gå in och välja exakt vad han ville och det slutade med dessa

 

rosa vantar med gråa kort vantar ovanpå som va glittriga och hade mimmi som tryck. Jepp det ville han ha och ingenting annat haha. Rosa mimmi vantar och bilarna i högsta hugg började jag promenera mot slussen. Tänkte att ungen kunde få sova lite ute i friska vädret! Han somnade nästan direkt utanför sickla så det blev rätt behagligt att promenera. Det gick jätte bra att komma fram Melvin sov hela tiden.


Väl framme fick jag väcka honom och han trivdes hur bra som helst där inne hos sjukgymnasten! Det är inte något fel på våran prins inte alls.. Jag ville bara kolla upp hans balans och stelhet! Det som va problemet va att han hade lite dålig balans på höger sida och av dålig balans kan man uppfattas som stel.. så problemet löst med lite träning.. mmm .. borta i rotebro. MEn va gör man inte för sina små!!!  Hon tyckte att Melvin va en glad liten pojke och eftersom han tyckte "träningen" va så himla rolig och gjorde precis allt som hon sa skulle det bli lätt att komma dit och träna. Han fick hoppa hinderbana, klättra upp på en trapp för att posta kort till mormor, springa.. o springa lite till. _Han slutade inte att springa haha. NEj men detta kommer gå så bra så:)!!!


Han ville inte direkt ha overallen på sig när vi skulle hem och vi skulle ändå åka hem med faster Jenny som kom och överraskade oss där borta. Medan vi väntade på att hon skulle prata klart i telefonen;) så gick vi ut och väntade. Melvin.. ja han trodde han hade vattentäta byxor och vantar på sig och hoppade rakt ner i snön

 

Det är min grabb det:)!!!


SEn blev det iväg mot bromma blocks för att köpa en snow racer. Vilket Melvin har önskat sig sen förra vinter, han blev överlycklig över att få välja bode den och en egen hjälm.. vilken lycka säger jag bara!!


Puss på er


Av Jenny - 24 januari 2012 05:34

Hej på er!

Idag är det tisdag och klockan är halv sex. Min klocka ringde 05;). Har tänkt att köra ett litet morgon pass här hemma i vardagsrummet men vi får se vad som händer för jag har fasiken ont i halsen. Eller inte direkt ont men det är som halsbränna och jag är rätt snorig, pigg och glad ändå förstås.  Veckorna rullar på känner jag, det går nästan för fort. Man hinner inte med riktigt. Melvin han växer så det knakar och pratar mer och mer för varje vecka som går. Min lilla prins. Han älskar att gå till sitt dagis nu och när man kommer för att hämta honom säger han. "mamma, mitt dagis". Det är något han aldrig sagt förut. Han ville inte gå dit förut men det är mycket bättre nu och det känns bättre för mamma hjärtat:)!


Igår slutade jag halv tre och för att inte hämta hem prinsen för sent och för att inte byta av jonas när han kommer hem så tog jag mig en promenad hem med Melvin i vagnen. Den blir ca 22 kg tung, jag gick 40 minuter i rask takt. Helt slut va jag fy fan men sprang upp för helvetes backen upp till finnberget gjorde jag ändå;)! Väl hemma satte jag ungen framför tom och jerry medans jag själv körde ett bodyrocks pass härligt!!! Jag va helt mör i kropp och ben

 

haha ja jag vet inte vad jag gör med ansiktet... Men jag va helt slut oki, benen de skakade;)! Sen blev det middag och jag försökte mig på torsk biffar.. De va rätt så goda, starka men goda såsen gjorde jag för att det intes kulle bli så torrt och den är gjord på vatten;)!!

 

Nu hörde jag Jonas klocka ringa så jag borde sätta igång med mitt pass här hemma! Jag sitter nog och känner efter för mycket tror jag:(!! Jaja puss på er, hoppas dagen blir hur bra som helst!



Av Jenny - 22 januari 2012 22:13

Hej på er alla glada! hoppas ni har haft en toppen helg. Det har vi haft, en mys helg. vi har varit lite sjuka så det har blivit hemma dagar. Men i lördags på dagen så stack vi till andys och träffade min syster med hennes två grabbar.


Sen efter vilan fick Jonas feber så det blev som sagt en hemma kväll. Jag va oxå lite risig i lördags så det blev vila från träningen. Men i fredags blev det ben träning, det kändes;)!


Idag mådde i allafall jag bättre så jag stack mot gymet medans grabbarna mina stack till tyresö för att Melvin skulle gå på sim skola. Jepp han började sim skola idag och ska gå dit varje söndag. Han älskar att bada och doppa i huvudet så vi tänkte försöka hålla det vid liv.  Han hade haft super skoj, de hade fått baka pizza i vattnet Melvin ville ha blodpudding på sin haha.

Jag körde på tungt i gymet och det blev axlar och biceps. Jag fick bra kontakt. Jag älskar min träning:). Jag är inte direkt ngn modefantast utan jag kör på det jag tycker är bekvämt i gymet. så idag blev det Jonas byxor haha

 

Haha men jag är söt ändå. Jag vet inte vad övningarna heter som jag körde, vet, jag är skit dålig på det där. Ska försöka lära mig!


Jag och Melvin tog oss ut i snön idag efter vilan, det va JAG som fick åka pulka och han puttade på. Han vägrade att åka. Men han lekte på för fullt ändå

   


Jag körde även ett träningspass här hemma på kvällen, jepp hård träning ska det vara ett tag nu!

Jag körde 25 armhävningar(faktiskt på tå)

100 höga knän

25 sit ups med armarna upp mot fötterna

100 höga knän

25 knäböj med raka armar

100 höga knän

25 dips

på tid... jag vågar inte skriva ner tiden jag fick. MEn jag ska köra detta igen och då jävlar ska jag ha en bättre tid;)!


sen körde jag i tabata form burpees jag orkade bara 5 omgångar tyvärr.

avslutade med 20 st löpning i plankan direkt efter 10 situps. Jag körde det i 2 minuter. glömde skriva ner hur många omgånger det blev men jag tror det blev 4. FY FAN va jag är otränad när det kommer till kondition. jag ska träna mer på det!!!


Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar upp när klockan ringer 05.00 imorrn bitti. Då ska jag köra ett pass som jag redan planerat och skrivit ner! får se om jag delar med mig det imorrn. Men ett tabata pass blir det iallafall och sen avslutar jag med 100 höga knän.

Puss på er!

Av Jenny - 20 januari 2012 05:30

Hallå på er. O herregud va jag är trött idag! Kunde inte riktigt sova i natt. MEN när klockan ringde klockan fem försökte jag somna om. Jag har faktiskt stora problem med att somna om när jag redan har vaknat, så det va lika bra att gå upp. Nu sitter jag och väntar på att få liiite mer energi för att köra lite morgon gympa här hemma:)!


Jag tänker inte ta mina promenader så här tidigt. Fick berättat för mig igår att polisen knackat dörr för någon dag sen och sa åt grannarna att inte öppna dörren om någon främmande person knackade, så nej inga promenader för mig där ute i mörkret!! Jag tar o kör gympa hemma istället!


Gårdagen i träning: ingen morgon träning blev det då jag började 6.30 Men direkt efter jobbet tog jag mig till gymet och körde biceps och triceps.

Övningar: biceps med stång i cablecrossen, supersetade.

Triceps: stång i cablecrossen, supersetade.

biceps: enarms drag i cablecrossen

triceps: dips på bänk(huija)

biceps: kurvig stång uppe i cablecrossen. vet inte vad den heter. Men armarna är liksom raka ut mot från kroppen ?!

triceps: kurvig stång och pressade från kroppen över huvudet haha. jag kan inte förklar o jag vet inte vad alla jävla övningar heter:)!


Det kändes, det va tungt och jag fick bra kontakt. T o m så jag känner av det idag. Det är min grej det!!


Nu ska jag strax köra lite morgon gympa här hemma. OM ungen min släpper mig. Han vaknade nämligen kvart över fem i morse för att han ville ha sin bil från blixten mcqueen som heter Finn.... Den fanns ingenstans så han vaknade. nu sitter vi i soffan och han pillar mig i håret!!


Ha en jätte bra fredag nu. puss på er

Av Jenny - 18 januari 2012 06:24

Hej på er.

Min dag startade kl 5.15 idag då jag körde lite morgon gympa här hemma. Tufft och skönt känsla i kroppen, svetten rann ner i ögonen men det va bara att fortsätta;)!


Det blev step up i soffan i tabata form. En tränings form jag tagit från Lofsan. Man kör i 20 sek och vilar 10, och kör i 8 omgångar. 

övning 2: direkt efter step up körde jag 100 höga knän

övning 3: löpning i plankan, tabata form. Jag dog för jag har tränings värk av den sen i förrgår.. o det gör ont i ljumskarna haha.

övning 4: 100 höga knän

övning 5: jag körde höga knän på sidan(ngn som förstår) Med fokus att spänna sido musklerna i magen plus att det kändes skönt i knäna. tabata form.

övning 6: 100 höga knän

Sen avslutade jag med sido plankan och drog upp ena knät mot armbågen samtidigt. Jag va död efter!! Jag är inte lika stark som jag va innan jag va gravid för jag tror att jag har fuskat lite i gymet när det gäller kondition... MEN jag är på väg och ska hålla det här!


SKa köra  morgon cardio NÄSTAN varje dag, sen gymet och på kvällen ska jag köra bodyrocks träning. JAg kommer att ha två vilo dagar i veckan och en av de dagarna är tisdagar. Sen kommer det variera lördagar och fredagar:)!


Men nu sitter vi i soffan och man kan nästan tro att det är Melvin som har tränat sig slut

 

Fina killen som bara vill ha spindelmannen tröjor på sig eller den där blixten mcqueen.. haha. Han kollar alltid ner på tröjan när den är på o är det inte det han vill att det ska vara så blir han förbannad o säger åt mig att byta. Haha skönt med egen vilja;)!


Nä nu blir det frukost och dusch innan vi drar mot våra måsten. Efter jobbet idag är det jag som träffar upp fina Tess för en hård träning. Det blir ingen video för min del denna gång för vi ska köra rygg och triceps och så roligt är det inte att bara kolla rygg träning haha. Efter det ska iaf jag köra onsdagens uppgift från Lofsan och det är att testa sig i jägarvilan;)!

puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards