Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Jenny - 7 februari 2012 05:36

Tisdsag morgon. Jag vaknar upp med en ny energi och glatt humör, skönt! Igår va det en riktigt skit dag men så kan det gå ibland. Då får man inte stirra sig blint på schemat om att det skulle vara vila idag, nej man får vara spontan och göra om för att göra rätt:)!


Jag sitter här och kollar på massa goda recept som jag tänkte kanske baka i helgen. Jag älskar att baka och skulle kunna baka varje dag om jag fick och om det inte skulle visa ngt på våg och kropp. Jag har inte bakat någonting nu på flera veckor för att hålla mig ifrån sötsaker. Men i helgen tänkte jag sätta igång och baka. Jag har ju fått mig en alldeles ny köks maskin som ska få testat här i köket!


Det är ingen som har någon bra recept bok för nyttigaRE sötsaker man kan baka i veckorna? Jag tar den direkt:)!


Nu på morran är det morgon gympa som gäller, jag har inte lika bråttom med att sätta igång idag eftersom jag börjar liiite senare än 7. Så jag sitter och  njuter under filten en stund och låter koffeinet blandas in i blodet ordentligt.


Jag har tyvärr lätt för att fastna för saker. Nu är godis beroendet faktiskt nästan helt väck, sugen ibland blir jag ABSOLUT men inte alls på samma sätt som förut att jag kan bli lite lätt grinig om jag ingenting får. MEN jag har även ett annat beroende och jag känner att jag inte direkt har lust att sätta igång med att få bort det ännu då det ger mig såna hemska biverkningar. Det är de där jävla koffein tabletterna. Jag tröstar mig med att de flesta jag känner är beroende av koffein vissa av sina koffein tablettar andra av drycken kaffe eller coca cola. Jag dricker aldrig kaffe utan jag tar de där tabletterna först en tredjedels tablett på morran innan träning och sen en halv eller ibland en hel innan kvälls träningen. Jag har fått för mig att det ökar förbränningen men det är väl oxå en ursäkt antar jag:(!


De dagar jag inte tar en sån tablett är inte en rolig dag för mig. Ni som dricker kaffe, när ni inte får eran kopp på morgonen så får ni ju en hemsk huvudvärk. Jag hatar den där huvudvärken för dagen efter brukar den för mig iallafall bli en sån kraftig migrän att jag mår illa. Jepp där har ni min dåliga sida. koffein tabletter.... Men det löser sig nångon gång i framtiden när jag har modet att hålla upp.. Håller jag upp i tre dagar brukar det försvinna:)!


Nä nu ska jag sätta igång och träna lite innan grabbarna grus här hemma vaknar och ska störa mig;)!

Mina övningar idag, de finns i jätte fina ord på engelska men jag skriver de så att JAG förstår. Annars skulle det nog bli lite tokigt här hemma. Så när jag ser de utföras av tjejen i bodyrock skriver jag ner de så att jag förstår vilken övning det är:)!


Idag blir det i tabata form.

övning 1: step up i soffan

övning 2: löpning i plankan

övning 3: utfall bak

övning 4: dips på bordet

övning 5: sidoplanka med dipp för att sen vända med handen i golvet till andra sidan för en dipp

övning 6: knäböj med kick åt sidan

övning 7: smala armhävningar

jag avslutar med 100 höga knän OM grabbarna är vakna;)!

Puss på er


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards