Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41

Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på magen, jag har alltså fått köpa bara såna tröjor. Nu tänker ni, men han bestämmer väl inte sätt på ungen en annan tröja. NEJ han bestämmer verkligen inte men tänk er själva när ni vill ha ngt ni tycker är snyggt och får på er ngt som ni verkligen inte tycker o, ni byter kläder!! Att han går och väljer sina kläder det är bra för hans personlig het. Jag har ett kort på mig själv där jag tydligen hade valt mina egna kläder, inte snyggt men det va kläder jag ville ha på mig.


Så ja det får bli den där bilen på magen varje dag! Ibland fungerar spindelmannen. Men även leksaks bilen ska han ha i handen vart han än går, blixten alltså. När han sover ska han sova med den där hårda lilla bilen. Han vaknar upp på natten och frågar efter den om den inte finns i närheten. Han blir alltså fäst vid vissa saker.


Igår kom jag för att hämta han på dagis och hans pedagoger talar om för mig att han tjatat om sin katt hela dagen. T o m gråtit för att han vill ha sin katt. "katt?" frågar jag. Ja hans lilla katt svarar de. Hm men han har ingen katt säger jag igen och undrar vad det är för katt de pratar om.

Melvin kommer fram och  börjar gråta efter sin katt, jag står som ett frågetecken och undrar vad det är för katt han vill ha. Så kommer hans fröken ut med en grå randig mjuk liten katt som är lite smutsig dessutom, ger den till Melvin som genast börjar klappa och pussa på den där katten.


Det är inte Melvins katt!! Vems katt är det där?! Då är det personalen som ser ut som frågetecken eftersom Melvin verkligen frågat efter den där katten hela dagen. Mend et är inte Melvins katt. Han hade t o m sovit med den på dagis. Hahahaha!! jag har bacill skräck och luktar genast på den, den luktar snutte filt, huija!! Men eftersom de sagt att det är Melvins, de har aldrig sett den förut. så VÄGRAR Melvin att ge ifrån sig den. det är hans, det har ju fröken oxå sagt.


Hhahaha han fick gå hem med den där katten, huija säger jag igen!!! När vi kommer hem sa jag åt han att den luktar bajs och att vi ska kasta tvätta den. Jag får den av honom! Sen går vi och sover. Nu vaknar han upp och skriker, han gråter. Varför?? Jo för att han vill ha sin katt. Men hallå Melvin det är inte din katt. JO MIN KATT!!! Jag får alltså ge med mig och ge han katten!!


Jag får tvätta av den idag när vi kommer hem helt enkelt.. han älskar den där katten. Hör och häpna, han släpper t o m mitt hår för den där katten!!!!!!! O tro mig, det är inte illa då han är beroende och besatt av mitt hår!!!!

 

Han vaknade upp och sa, mamma jag ska pussa katten. Ja det blir tvätt av katten idag!!!


Puss på er

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27

Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förkyld, hängig, ont i halsen, täppt i bröstet och så vidare! Ogilla på den! Det märks även på jobbet, vi har inte haft full barngrupp på hela månaden. Tråkigt. Men vet ni, snart är det vår. Härliga vår:)! Ni vet, då det lyser där ute. När det är helt underbart att ta sig ut på promenader.


Så fort det blir torrt ute så tänkte jag börja lite med mina morgon promenader blandat med hemma morgon träningen. Jag har nämligen längtat efter mina promenader, de är lite som yoga för mig. Snart så:)!


Idag är det onsdag, jag gillar onsdagar då det är min sena dag på jobbet och efter har jag alltid tid för mig själv då jag kan träna eller umgås med vänner eller varför inte båda två. Men den här onsdagen är jag som sagt lite hängig, bättre än igår är iaf. Det är förskole råds möte på Melvins förskola, jepp jag är med där. Man kan inte göra några förändringar om man inte försöker själv har jag tänkt, o se, nu är en av hans favorit platser just dagis. Ja men det är möte ikväll, det är även cykel med Lovisa. Jag har på riktigt längtat efter hennes pass då hon är en av få som får mig spy färdig av att träna. MEN eftersom jag itne är helt hundra måste jag tyvärr hoppa hennes pass idag.


Jag tar mig nog till mötet och mår jag bättre så kör jag lite styrka på gymet efteråt. Idag hoppar jag morgon träningen här hemma men tar mig en promenad med ungen till hans förskola istället. Det är dryga 2.3 km med massa backar så det blir ju liite motion iaf. Nu känner jag att jag svamlar så jag lägger ner nu.


Men ni får ha en alldeles underbar dag:)!

 

här är jag.. augusti 2008, samma månad blev jag även gravid. Jag kommer nog aldrig komma just hit då både mina höfter och min rumpa blev lite större. Skinnet på magen, jag fick ju som tur va inga bristningar men huden blev så töjd på grund av att min mage blev så himla stor. Så den kommer nog aldrig ngnsin bli jätte tajt igen. MEN försöka att komma nära den här kroppen ska jag iaf göra!! FAST med lite mer synliga muskler:)! puss på er

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards