Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Jenny - 6 juni 2011 22:10

Hallå där ute, hoppas ni alla har haft en helt underbar ledighet!! Det har vi trots att jonas har jouren. Jag och Melvin har helt enkelt klarat oss själva här uppe på finnberget, som tur är har vi underbara grannar!


I går, söndag, ja då höll vi oss här uppe hela dagen. Gården här utanför är ju hur skoj som helst och speciellt när alla grannbarnen är ute och leker. Så vi höll oss här ute tills det va dags för lunch och vila. Jag har vilat från träning de här dagarna på grund av att jag känt mig dålig. Men jag får helt enkelt ta igen det när jag blir pigg och kry igen, tro mig jag tar igen det!!


Igår premiär grillade vi här uppe, grannarna brukar ha lite grillkvällar då och då på somrarna och igår blev vi bjudna. Tack Jocke! Det va hur mysigt som helst att sitta där ute. Kallt, ja det blev det efter ett tag men då har man ju som mamma koll på läget va;)

  tjock tröja och vintermössa haha. Här sitter "maaeen" (spindelmannen) och visar att han kan äta stenar. Jag står och har hjärtat i halsen men jepp hann ta kort ja det gjorde jag. Sann bloggare haha!

  Hur kallt det än är så fungerar glass  i alla lägen! Grannen tyckte att Melvin behövde sig en glass efter maten och det tyckte tydligen han me;).


vi satt där ute till strax efter klockan 20. Melvin höll sig vaken och va på sitt bästa humör hela kvällen! jonas hann vara med ngn timma innan vi gick in oxå, jag kände då att vi kommer få en underbar sommar här uppe även om vi inte har semester så kommer vi ha skoj!


till slut gick vi hem för att sova ruset av oss.


Idag har vi varit ute på gården både på förmiddagen och efter middagen

 

Att sitta på en cykel betyder lycka för Melvin. Han älskar att cykla!! Det va så himla varmt idag, härligt! så när melvin och jonas tog sig en liten tupplur så la jag mig ute i solen på gården. Jag hann ligga där en timma innan Jonas fick ett jobb ute i bajs trakterna;)!


Nu ligger lillfis och sover och jag sitter i soffan och laddar för att fixa mig för natten. Helt slut efter sol och lek

  Imorrn är det prinsen som blir hämtad av sin käre moster Linda för att åka till tyresö och tillbringa natten! Han längtar redan och skrek efter Marlon här hemma innan han skulle somna. Han skulle spinga(springa) till Marloon, sen skulle han häta(hämta) Marlon. Han kommer alltså bli överlycklig imorrn när han ser sin kusin!


Nä nu blir det fix för att sen gå och sova. puss på er

Av Jenny - 6 juni 2011 21:38

Ja Melvin fick ju sig en Mimmi ballong i fredags då vi va ute med Tess. Den där Mimmi, ja hon ska med överallt!


sitter han i soffan ska hon sitta där med han. Ska han äta mat ska hon följa med. Till och med i badkaret ville han ha med henne men då fick jag säga nej och visa att hon kunde stå utanför och titta istället. Han drog bort draperiet för att vara säker på att hon faktiskt va där och väntade på han. Haha så himla söt min lilla fis. När han ska gå och lägga sig då ska han krama Mimmi godnatt först. Så säger han. Mamma, OOM Mimmi! (jag tycker om mimmi).


  när vi vaknat är det bara att hämta Mimmi till soffan direkt.

  Mimmi vill gärna smaka mellanmål oxå!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards