Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Planen idag

Av Jenny - 23 februari 2010 09:04

är att jag och odågan ska ta oss till Sickla för en lunch med söta Malte och hans mamma Alex! Jag höll på att avboka det hela när Melvin valde att vara vaken några timmar inatt. Jag är helt slut för det har varit sjukdomar och vaknätter nu i två veckor!! så jag är helt jävla slut. I natt när han höll på tog Jonas sitt pick och pack ut till soffan.. jag som va trött, irreterad ja trött. Skickade han ett mess .. vill gärna inte skriva va jag skrev men han kom tillbaka in o lätm ig somna om.. hehe.. Ibland är det bra att vara arg o trött!!! 


Men Melvin vaknade halv åtta o jag känner mig faktiskt rätt så pigg såjag skickade ett mess till Alex o bokade om mötet. För jag och Melvin kan bara inte sitta inne en hel dag tilll det går verkligen inte! Vi går ju varandra på nerverna hur söta o goa vi än är!! Men nu när jag tittar ut så ser ja snö stormen.. men det är bara att ploga sig fram hela vägen till Sickla. får väl börja gå alldeles strax så man inte kommer försent. haha!! Jag älskar vintern.. men tycker den pågått liiite för länge nu!


Jag måste bara meddela att vi har haft det lite tufft nu med sjukdomar.. o vet ni. om det inte vore nog så har jag även sett två tänder börjat visa sig.. så melvin är ja gnällig.. tjurig o helt enkelt inte sig själv!! Hahaha kanske därför vak natten i natt. Men nu sitter han här på golvet tittar på mig med arg blick och låtsas gråter. Mmm ja han har kommit på hur man låtsas gråter. Jag tycker han är dunder söt!!! Men nu ska han få vara lite med mamman sin!!! 

Puss på er. nu kommer det tårar s ånu måste han få en kram

 
 
Ingen bild

Neta

23 februari 2010 13:50

Hej
Hittade till din blogg för att du har så vackert namn på din son.
Har förstått att du haft en riktigt jobbig graviditet och vill bara tala om att du inte är ensam...jag började kräkas i vecka 7 och mådde illa och var sjukskriven fram till förlossningen som blev kejsarsnitt..jag hade hyperemesis gravidarum och mådde pest hela graviditeten fick åka in och få dropp flera ggr och kunde knappt röra mig pga det. Fick även svullna fötter, foglossning, högt blodtryck. Efter att vi skickats hem från BB, trots att jag hade vrålont,fick jag åka in till akuten pga mjölkstockning, urinvägsinfektion, två tandinfektioner - jag fick dessutom gallstensproblem av graviditeten och fick gallstensanfall ca 2 ggr i månaden och var sjukt dålig och kräktes och hade djävulsk smärta i flera timmar åt gången efter 8 månader av dessa anfall fick jag åka ambulans och stanna på sjukhus över julen( vår första jul) och opereras före nyår låg inne en vecka utan att träffa den lilla...när jag vart hemma en vecka fick sonen krupp och hostade och grät och kunde knappt andas...så jag vet hur det är att känna att man drabbas av allt. Jag kände och känner fortfarande att jag inte vill röra mig så mycket på stan för man ser ut som ett vrak...så jag förstår dig...jag skulle klara ett kejsarsnitt till och allt som kom efter men inte en graviditet till tror jag. Hoppas ni får en härlig vår.
Kram

 
Ingen bild

Jag själv så klart

23 februari 2010 17:13

Hej Neta!! Oj du har ju haft värre än mig.. oj ag säger som du.. aldrig mer en graviditet. MEN jag klarar en förlosning till!! Vart håller du hus ngnstans? Skönt att höra.. även om det va tufft för dig. menskönt att inte bara jag är olycksdrabbad när det gäller att vara gravid.!! Men visst va det värt det så här i efterhand.

Du och jag får ta oss ut till stan tillsammans så kanske det känns bättre;) . hoppas du får en bra dag..tack för att du tog dig tid och berätta din historia kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards