Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Människor är nog gjorda för att vara elaka!

Av Jenny - 12 maj 2011 16:24

Att mobba, retas och bara helt enkelt uttrycka sig med elaka kommentarer är som gjort för oss människor. Att man liksom säger saker utan att tänka innan, varför gör man så? Är det för att man vill såra eller för att man itne förstår att det man säger kan såra?


Jag har många gånger skrivit att alla får ha sina egna tankar och åsikter absolut, jag är ju inte sen med att tycka och tänka! MEN jag tycker att om man är såkallade vänner och tycker något är det int elättare och liksom mer mänskligare att ta dåliga saker öga mot öga? Det är iallafall vad jag tycker!


Tycker jag att det gått för långt för någon eller att man kanske betett sig illa och såvidare och man är såkallade vänner ja då tycker jag att man nog tar såna saker så att inte någon annan blir inblandad. För det kan faktiskt såra! Sen kanske folk tycker om att skoja och ironi är ju något jag tycker om men ibland kan det bli för mycket helt enkelt!


Det värsta är ju om personen som måste uttrycka sig eller bete sig vet saker som inte andra vet.  Ja man blir inte klok ibland på människor, men vi är nog som gjorde för att vara elaka. Det finns ju mobbning överallt, man måste liksom ha massa program och massa organisationer för att förhindra och stoppa mobbing!!


Helt otroligt att man vill såra andra människor. JAg har alltid ända sen jag gått iskolan hållt mig till de människor som folk har varit elaka mot, jag tycker inte att man ska vara elak mot andra! Inte så att man vet att det sårar, jag är själv en person som älskar att skämta men man får tänka efter ibland så det inte blir för mycket eller att man går för långt!


Jag är en person som säger vad jag tycker och tänker absolut o jag är inte en ängel men att säga saker som sårar andra försöker jag iallafall att hålla mig undan. Ja man kan ju inte förändra alla.. Men jag hoppas att när jag väl börjar arbeta igen kan få barnen att inte behandla varandra illa, att ge uppåt puffar, inte trycka ner någon inte säga saker som får de att må dåligt!


Sen kommer man absolut inte överrens med alla och man kan inte tycka som alla.. men såna saker kan man antingen hålla för sig själv eller kanske ta öga mot öga.. Ja jag hoppas att jag lyckas.. Men jag vet att det är mycket jobb på förskolor och skolor nu att förhindra mobbning! BRA!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards