Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Jenny - 7 maj 2011 22:46

Hallå såå. Våran dag började med gnäll och tyvärr forsatte det så ett tag till. Men vi tog oss iallafall till sickla för att Melvin ville leka inne på minisats och hoppa i boll havet så att jag själv kunde få träna lite!


Melvin sprang in och vinkade hejdå jag gick in och körde rygg, det gick bra och jag blev svettig! till slut tog vi oss mot bussen, solen lös och vi mådde helt enkelt bara hur bra som helst.

  När vi kom hem så började Melvin att gråta och gnälla igen, han gjorde det tills han somnade. Jag själva va dunder trött och helt slut i huvudet efter allt gnäll jag fått höra hela dagen så jag tog mig en tupplur jag med.

  Trots gnäll så är han så himla söt min lille pojke och vill ofta komma och amas med mamma.. kramas alltså. Han kan sitta och leka i sitt rum sen springa ut i köket för att sno till sig en bamsekram, härligt! Vi sov så himla skönt men helt plötsligt från ingenstans började Melvin att skrika och gråta, jag skulle gå bort och när jag försökte stäla mig upp började han att slå mig. Sen somnade han om igen. så det va väl ngn mardröm han drömde så fick jag bli boxnings säcken.


Jag tyckte att en timma räckte för mig och tog mig upp igen för att plocka undan lite och hänga lite tvätt! Efter vila och damsugning tog vi på oss våra kläder för att ssticka ut och leka lite på gården. Hur många familjer som helst va ute och lekte så det va inte svårt att få med sig ungen.

  Vi väntade fin besök av först Marlon och sen skulle även Helena med sin lilla Charlie komma och leka lite med oss här uppe på berget! Melvin blev super glad när pojkarna kom och vi va ute en stund för lite lek och bus. Melvins kompis Lennon här uppe på berget va ju såklart ute, han hade med sig en cykel. En två hjuling men utan trampor det är en cykel man sitter på och ska sparka sig fram med, träna balansen liksom!


Melvin ja han fastnade för den där cykeln, hjälmen Lennon hade med sig va blå och den dög inte men en av trillingarna här uppe hade med sig sin rosa hjälm och den skulle Melvin ha! Han hämtade den rosa hjälmenoch satte den på huvudet(glömde fota). Även när han inte skulle sitta på cykeln så skulle hjälmen vara på. Men till slut ville ju flickan ha sin hjälm tillbaka, Melvin blev dunderledsen men vet ni. Trillingarnas pappa sa att de hade en gammal hjälm som Melvin kunde få, han blev super glad och tog inte av sig hjälmen förrsn vi kom in igen;)!


Här inne gjorde vi pizza och åt lite godis o mös helt enkelt..

  Killarna tyckte om varandra och alla tre gick bra ihop, kul då vet man att man kan hitta på lite saker tillsammans! Melvin och Charlie ja de va rätt lika i sättet och det va skoj att se en till envis liten kille här hemma!


Melvin och Marlon somnade väl vid halv tio ikväll så håll tummarna att jag får mig en liten sovmorgon. Jag är dundertrött nu och ska alldeles strax gå och sova, saknar såklart Jonas. Även om han jobbar mycket så känns det mer ensamt när han inte kommer hem ens på natten. Men imorrn kommer han hem och vi blir en komplett familj igen!

puss på er

Av Jenny - 7 maj 2011 08:23

Jag måste bara säga det.. att för två år sen tog jag min första promenad efter graviditet och förlossning.. oj två år sen.. Ja det går fort och jag tänker tillbaka på hur jävla dåligt jag mådde av allt jävla skit som hängde fram o bak;)

Min första promenad

Av Jenny - 7 maj 2011 08:12

Idag är det lördag natten här hemma gick bra och vi fick båda två sova ut ordentligt. Jag la mig faktiskt med Melvin kl 8 igår kväll ochtänkte sova eftersom jag va dunder trött haha men vet ni vad som hände, jo jag pratade i telefon till ca kl 00.00 med en gammal vän. Ja har man inte pratat på länge så har man mycket att säga till varandra skoj tycker jag!


Sen att Melvin vaknade upp kl 6 i morse är ju en annan femma, han somnade om och sov till kvart i sju då fick han ligga och titta på rorri racerbilen på min iphone medans jag låg och vilade ögonen lite;)!


Men sen det att vi gick upp har Melvin varit så jävla gnällig herregud va gnällig han är, nästan så att man tröttnar rejält på ungen. Vad han än ska säga kommer det ut med en gnällig röst, gråt, gnäll. Man tröttnar eftersom det skääär i öronen på en!!! Herregud. så här har han alltså sett ut hela morgonen

  Är det ingen mer än jag som tycker att det är jobbigt med gnälliga ungar. Absolut att man är gnällig ibland det är vi ju alla men varje dag, det första man börjar med när man vaknar och det sista man gör innan man somnar. En fas säger barnmorskan, så det är väl bara att stå ut och helt enkelt bara le;)! Nu ska vi fixa ordning oss här hemma för att sen ta oss mot sickla så att får ta mig en träning innan bus och lek tillsammans!


Senare idag får vi finbesök av en dagis kompis och hans mamma plus att finaste Marlon kommer hit och ska sova med oss! Jonas är ju som sagt på svensexa borta i götet så vi får bete oss och göra vad vi vill här hemma i helgen. Vad passar inte alldeles utmärkt då att låta Marlon sova här. MElvin började skrika och gråta efter Marlon redan igår kväll... haha.


Jaja nu ska jag lägga ner datorn för att få i mig lite frukost! Puss på er..

 

Men ooo va liten och söt han va för två år sen.. Jepp exakt två år sen är detta. min fina fina prins. Tänk vilken härlig och underbar person han har blivit, trots gnället;)!

  Här är jag och lill skiten för ett år sen..

Jag har liten fundering.. ska jag bli blond igen??


Jaja puss igen då

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards