Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Våran helg

Av Jenny - 23 maj 2011 17:10

Vi har haft en toppen helg. Fredagen startade vi ju borta i sickla på sats men det vet ni ju redan;). Efter vila och mellanmål tog jag och Melvin oss till Mörby centrum för att träffa upp farsan Jonas. Jag kan säga så här.. Melvin fick mutgodis

    Men han tyckte ändå att det va hur skoj som helst att få åka tunnelbana och buss in till stan, vi gör inte det så ofta. Vi tog oss till åkersberga för att umgås lite med familjen Gustafsson. Malcolm och Melvin skulle med deras pappor sticka till Mantorp på lördagen så jag skulle vara hemma med kim för att ta hand om lilla Maddox. Jag Kim och Maddox hade en underbar dag. Vilken unge säger jag bara! Han ler och skrattar hela tiden, han går med på det mesta. 

  Helt enkelt underbar!


Jag och Maddox började dagen med en morgon promenad

  Eftersom jag har lite sämre lokalsinne än andra så vågade jag inte mig på en lång promenad utan jag höll mig på samma väg, haha jag gick fram och tillbaka där borta i ca 35 minuter. Jag blev svettig och flåsig så det va ju ändå bra hehe. Sen tog vi oss hem för att göra lite frukost till mig och Kim, hon är lite dålig just därför va jag där som undsättning och tog hand om nästan allt hon brukar ta hand om.. Det blev

Jag gjorde de på grahams mjöl.. inte gott tyvärr!! Men nu vet jag det till nästa gång och jag håller mig till dinkel mjöl helt enkelt..

Sa jag att vi hade det underbar.. alltså att bara umgås jag och Kim utan massa barn som springer omkring har vi faktiskt aldrig gjort. Ja vi hade Maddox men han sov ju tre gånger plus att han satt där och va så glad. Så jag och Kim fick lära känna varandra på djupet.. Så som jag sa.. hur mysigt som helst! solen va inte riktigt på våran sida men några strålar fick vi ändå.


Jonas och grabbarna hade haft det hur roligt som helst där borta i Mantorp. När de satt och titta på racet ja då hade Melvin skrikit.. Mer mer så fort bilarna körde i kurvan han ville helt enkelt se mer.. 

    Han ville tydligen INTE gå ut från bilen så det blev skrik och bråk när de väl fick lyfta ur han haha. Min kille det! han ska väl börja köra han med sen när han blir äldra, dyrt...


De kom hem och vi tog oss en middagn innan vi stack hem igen. Jonas hoppade på jouren så jag och Melvin gick hem och sov .. vi somnade ca kl åtta på kvällen, trötta??


Söndagen kom, jag lämnade ungen hos Jonas och stack själv mot gymet i sickla för att köra rygg. Det gick hur bra som helst. Det blev en promenad dit, rygg och sen promenad hem. Jag och Melvin höll oss på  gården en stund innan lunch och vila. Farfar kom förbi och min plan va då att han skulle ta Melvin på kvällen så att jag kunde få träffa min underbara Tess!! Planen sattes i verk.. Han tog ungen och jag tog mig en promenad till kungsan för att träffa upp sötnöten

  vi har inte träffats på hur länge som helst så vi fick skratta och gråta haha. Nej så klart vi inte grät!! Men vi hade en trevlig kväll tillsammans och jag kände att jag hade saknat henne när jag va på väg hem. Alltså livet kommer emellan när man har familj man har så mycke tannat man måste fixa och dona med när man har tid över. Men när man väl tar sig tid till att få umgås med sina vänner ja då blir man ju hur glad som helst.


Vi åt hör och häpna.. mc donalds, vi va sugna helt enkelt. Sen tog vi oss en promenad till slussen för att skiljas åt o ta oss hemåt. Melvin hade haft det toppen hos farfar och kom hem med bajs i blöjan, farfar är söt ibland han.


Ja vi har haft en toppen helg som vanligt när jonas kan vara ledig och umgås med oss! Nu ska jag ta mig och laga lite mat. puss på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards