Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Plugg!

Av Jenny - 23 maj 2011 21:25

Hallå på er.. här sitter jag i soffan och pluggar. Det är nämligen prov imorrn och jag har inte läst på överhuvudtaget men jag tror att jag ska fixa det;)!


Idag har jag ju varit på jobb för första gången på tre år, kan säga så här: underbart ställe med underbara barn!! Ja personalen va ju toppen de med såklart men vuxna måste man lära känna innan man kan yttra sig barnen ja de är ju bara dem de är helt enkelt!


Jag trivdes direkt och alla tog hand om mig på bästa möjliga sätt, härligt va det!!!

Sen blev det dags för mig att sticka iväg för att hämta Melvin, pricktest på schemat.

Prick testet visade ingenting men läkaren tittade på Melvin och sa till mig att han såg att Melvin va allergisk och hade allergi symtom. Rinnande näsa och svullen runt ögonen, han hade varit i skogen med dagis idag oxå så det va värre än vad det brukar. Han sa att de där testen inte alltid visar ngt när man är under fyra så än så länge får vi kalla det att Melvin är överkänslig mot pollen och ek. Så han ska ta sin medicin lite till. Sen om det inte blir bättre vid fyra års åldern ska vi ta ett nytt test. Ja det blir många turer till läkaren!


Pigg och glad är ungen iallafall och det är ju det som är huvudsaken tycker ni inte! Eftersom han va så duktig hos doktorn så fick han sig en glass efteråt, gott tyckte han och kladdigt tyckte jag. Vi stack mot bussen för att invänta den och där är ju den där himla sandhögen fortfarande, den ligger bara där och skräpar. Jag vet inte vad de ska med den till men Melvin ja han älskar att leka i den. Idag skulle han tydligen även simma i den haha

Att åka buss med en tvååring som bara vill hem eller bara vill leka kan vara rätt jobbigt iallafall om bussfärden tar ca 30 minuter. Det bästa är ju att nappen dövar det mesta och den är min bästa vän under de här buss turerna.. .tror ni inte att jag hade tappat nappen då ngn stans på vägen mot bussen.. helvete!! Jag fick mig en smäll i ansiktet, han spottade på mig hahahah till slut fick han hålla i mitt hår och då kom lugnet för mig;)!  han skulle inte hem heller när vi kom fram utan vi skulle tydligen vara ute och leka.. absolut!!


men till slut kom vi hem och jag ja jag va helt jävla färdig

  Helt färdig!!


nu sitter jag och pluggar inför mitt prov imorrn så sov så gott så hörs vi en annan dag. puss på er

 
 
Ingen bild

din mamma

24 maj 2011 22:17

Hmmmm han är ju bara för underbar den lilla rackarn...allra helst när han ska flyga till mormor

Jenny

25 maj 2011 15:40

Ja. han sa det helt själv faktiskt o det är inte första gången. Idag när vi va på en annan lekpark skulle han åka bil till sin momo.. hah

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards