Alla inlägg den 8 april 2009

Av Jenny - 8 april 2009 17:24

iväg mot KS. Vi ska sitta där i två timmar o lyssna på.. ja jag vet inte ritkigt vad vi egentligen ska lyssna på. Men det är tydligen nyttigt att gå på den här informationen.. o då får vi göra det helt enkelt.


Prata precis med min vän Kim ja vi prata i ca en timma som alltid haha. Men va fan vi tycker om att prata.  Hon är i vecka 39. O hon berätta att de har ändrat lite. Min barnmorska har ju sagt att jag måste säga vart jag vill föda så skriver hon upp det. Men de har ändrat det. så nu kan man bli slussad så där precis vart som helst.. Och det är det jag har varit rädd för hela jävla tiden. Men kim hon ska föda på danderyd o de har ca 25 förlossnignar per dygn. FATTAR NI??!!! Tänk om man blir slussad till typ uppsala o det har satt igång ordentligt.. då hinner man ju fasiken inte fram.. 


Spec min pojke som redan vill ut tidagare.. jag säger så här komer hantidigare så måste de släppa in mig på KS annars går jag in o lägger mig i väntrummet o föder där.. TRO mig haha..


Nej lite orolig blir man. men skönt att ha ngn att prata med som oxå är gravid och har massa krämpor... För min famijl är nog lite trötta på att höra.. haha TAck Kim!!! 


Nu kom Jonas det första han sa va .. Är du klar?? ja det är jag. men ska inte du duscha.. jo.. alltså killar. .De ska stressa oss men så är de själva inteklara..

Samma sak på mornarna.. han har inte ätit sin frukost o jag är helt jävla klar. så säger han. skynda dig vi ska dra nu.. Men han är inte ens klar oo lack blir man. haha

nejnu ska vi väl dra då.. vi ska vara där sex. o han ska duscha.. jävla skit håla.. puss på er.. 


Av Jenny - 8 april 2009 15:32

Ja jag hade ju tid idag på sophia hemmet för att kolla mina öron. Jag fick göra ett hörseltest o min hörsel va alldeles utmärkt... så ni vet där ute.. t ex min syster.. hon har klagat på att jag hör lite dåligt.. Men nu fick jag det svart på vitt.. Den är alldeles utmärkt..


Sen hade de lunch stängt en timma.. ja en timma.. men tur att jag hade min jonas med mig. Så vi åkte till kalori för att äta oss en nyttig lunch.. Jätte god lunch där och nyttigt som sagt. Jag rekomenderar verkligen det stället. Personalen va hur trevliga som helst.. Ja dit ska jag gå fler gånger. Bra för er som bantar lr va ni gör.. 


Men väl inne på sophia hemmet igen fick jag träffa farbror doktor.. Han sa att han friskförklarar mig. Jag hade inte nå fel på balans sinnet eller mina öron. MEN jag är skapt med att ha lite yrsel. lr interiktigt yrsel men som på engelska dizzy. Att trycket sjunker lite snabbt ibland. Det får jag helt enkelt stå ut med. Och att min nacke va stel.


Sen det med brus o pip i mina öron beror tydligen på att jag biter ihop mina tänder så ofta o hårt. Så jag pressar käkmuskeln. Och det kallade de på doktor språk för muskeltinnitus.. MEn tinnitus har jag INTE men det kallas så bara. 


Ja så jag blev frisk förklarad haha i den mån som de kan frisk förklara mig iaf.. hehe.. 

Nu ska  ja gvila mig lite medan jonas åker och tränar sina heta ben. Sen ska vi till KS på ngn information om förlossning.. spännande.. vi har ju liksom aldrig varit där haha.. 


puss på er alla glada

Av Jenny - 8 april 2009 07:29

funderingar. jag har tänkt nu så här tidigt på morran..

På människor som aldrig kan bara vara nöjda o glada för det de har. De vill alltid ha ngt annat istället.Tror de ska bli gladare, lyckligare om de har nåt annat. Men sen när de får nåt annat .. nej då blir inte det heller bra. o då vill de ha ännu nåt annat!


Jag kan säga så här av egen erfarenhet. Stannar man inte upp och tänker efter på va man egentligen har. Och försöker nöja sig med det. Då blir man deprimerad, lessen, ensam. Ja man blir ensam. För om inte DU själv är nöjd med det du har. hur ska då ngn annan kunna bli det??? 


Försök o vara glada för det ni har.. Gräset är inte grönare på andra sidan!!! Sen blir de runt omkring er ledsna för de känner att de inte kan göra nåt för att hjälpa er. Eftersom INGENTING blir bra!!!! 


Man ska försöka vara positiv.. puss på er alla glada

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards