Alla inlägg den 9 april 2011

Av Jenny - 9 april 2011 14:36

Hallå så.. Ja efter våran frukost och Jag satte på en tvätt.. Då ser jag det, det är blött i köket. Det är vatten över typ hela golvet!! Varför.. Jo tvättmaskinen läckte.. kul jag som precis hade börjat med en tvätt. Jag skriker upp jonas som springer upp med ett ryck. Medans han fick fixa allt med vatten och läcka o vad det nu va så tog jag och Melvin på oss våra kläder för att gå ut och leka!


Det är inte direkt sol här uppe på berget utan det blåser rätt rejält! Vi gick först till den gula taxi bilen som vi brukar leka med ibland, Melvin blev överlycklig och sprang fram till bilen. Han ville bara ge den en klapp för att sen fortsätta i sandlådan han är rolig han!


Jag tycker inte att man behöver kasta all sand man får i en hink på gatan där folket i föreningen har sopat upp all sand som redan legat där. Efter två till sägningar att sanden ska vara i sandlådan tog jag ungen under armen och tog oss upp mot våran gård istället för att spela lite fotboll! Han är grym han, min son alltså!! hehe. Från att bara vilja kasta bollen till alla han ser så springer han nu i full fart och sparkar bollen framför sig!

Att man kan bli så stolt som mamma;)!

Idag va det inte många barn ute på gården, tror det kan bero på blåsten här uppe. Men vi höll oss ute i en timma iallafall innan det va dags för att äta lite lunch. Sen har vi sovit i två timmar och sitter nu i soffan och mumsar i oss lite fruktsallad. Melvins favorit är väl jordgubbar och vindruvor!


Men vi ska fixa ordning oss för att bege oss mot stan. Melvin ska sova med moster och Marlon medans jag ska iväg och jobba på en 40 års fest borta på söder.. Kommer bli skit skoj tror jag men nervös är jag.... Jag är alltid nervös inför sådana jobb eftesom det är inte något jag gör dagligen längre plus att jag den jag jobbar men inte heller han kan lokalen eller hur saker och ting fungerar där inne.. Men det ska nog gå bra och min syster ska slippa skämmas över mig.. Hennes jobb nämligen!!


Jaja nu ska vi fixa ordning oss.. Jag har bestämt mig och tar faktiskt en träning innan jobb och slit. Det blir lite cardio även idag. för jag tyckte att det va så jävla roligt igår med intervaller!!


puss

Av Jenny - 9 april 2011 07:20

Fredagar är ju en ledig dag för mig och odågan. Men igår fick han faktiskt gå till dagis ändå i några timmar.Jag lämnade kvart över nio och stack till gymet, där körde jag cardio i 40 minuter hur jävla skönt och svettigt som helst.

 


Avslutade med bål och mag övningar!!ska försöka ha en sån dag i veckan då jag satsar lite på bålen..


Efter träningen så va det jag och jossan som träffades upp efter hur många veckor som helst. Tjejen har lunginflammation men lunch måste vi alla äta så hon kom ner till sickla och vi satte oss i en liten bod där de tydligen skulle laga thai mat. Det luktade hur gott som helst, såg hur gott som helst ut

  Jag vill faktiskt inte yttra mig om hur det smakade.... men jag kan ju säga att det inte smakade gott iallafall.. Men eftersom jag hade tränat och behvöde mat i mig så va jag ju tvungen att tugga i mig skiten.. haha!!  Det skulle vara föräldra fika på dagis så jag tog mig mot dagis för att mysa lite med odågan min och äta kakor han och de andra barnen hade bakat.. Jag tog frökens bakade kakor så fick Melvin äta barn kakorna, det skulle ju räcka till alla barn;)!!

Vi tog faktiskt bussen hem. Melvin tycker om att åka buss och brukar prata sig hela vägen hem som är ungefär i ca 30 minuter!!


Han är ju bara för söt! Väl hemma så stannade vi ute på gården en stund för lite lek i den härliga solen som tittade fram till slut!

 

i sandlådan tycker Melvin om att banka spaden mot sanden.. men vi åkte även lite rutchkana igår med de andra barnen. Melvin älskar att spela fotboll men han ska gärna kasta bollen. Igår hittade han knepet att sparka bollen och springa efter den samtidigt, vi fick inte vara i närheten då. Han va super koncentrerad och tyckte det va hur skoj som helst. tyvärr hann jag inte filma det men han va jätte duktig;)!

Det kanske inte är så intressant för er som inte känner Melvin men mormor och gudfar Alan tycker om att få se lite filmer på sin lilla kille!


Att gå hem gick inte så det blev att lämna in vagnen först och sen ta Melvin under armen och sticka in.. Eftersom det va fredag så gjorde vi precis som vanligt och åt hemmapizza.. Det är tradition i detta hus här uppe på finnberget och det är lika mysigt varje gång!! Men igår fick vi äta själva eftersom jonas hoppade på jouren igår.. Men lika glad är jag för det;)

 

Jag ser fasiken jämt trött ut.. Det måste göras något åt det tycker jag.. Vi kan ju börja med att jag får lite sol i ansiktet plus att utväxten kan fixas!


Nu är det lördag och solen lyser hur härligt som helst in i vardagsrummet på tvn.. så det blir nog utgång för oss.. Jonas kom nyss hem från jobb och ska väl få sova ut lite!!


puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards