Direktlänk till inlägg 22 december 2010

Jag har nog valt rätt yrkesval trots allt!

Av Jenny - 22 december 2010 17:36

Jag älskar att arbeta med barn, man får verkligen så himla mycket tillbaka.. När man blir trött på sina kollegor emellanåt som man faktiskt kan bli.. så har man i huvet att man är där för barnens skull inte deras skull och allt blir så mycket lättare!


Jag tycker att det är underbart att se hur de utvecklas för att JAG gör mitt arbete på ett toppen sätt.. Nu har jag ju börjat skolan för att läsa till barnsköterska.. Ja jag vet att det är högre rang att bli förskolelärare.. MEN vi barnskötare är lika bra vi.. plus att det är oftast barnskötare som gör sitt jobb som man ska.. och inte är trötta eller less på barnen. Enligt MIN erfarenhet iaf.. läs MIN erfarenhet!!


Vi har fått lära oss mycket och mycket av det vi fått lära oss har jag redan vetat om.. bara att man fått andra tankar och kanske kommer bete sig på andra sätt hädanefter.. Men fan jag känner mig stolt över mig själv!!


Nu har jag haft fem kursen .. de två första kurserna fick jag vg plus på och de tre andra har jag fått MVG.. det känns bara för härligt... Jeho. haha


Jag fick kommentaren "tio år försent" efter att jag skrivit att jag fått ett MVG till.. Men hm försent är det inte... jag går ju inte komvux och läser upp mina ämnen utan jag går en utbildning för att jag ska lära mig om mitt arbete och för att jag ska få ett arbete.. Så denna utbildning ja den ville jag inte läsa för tio år sen.. jag va inte intresserad då. . Jag är intresserad nu och känner att jag kan vara en stor nytta för den förskola jag kommer välj att arbeta på!!!

 

här står jag på mitt förra arbete och är redo för en busik förmiddag ute på gården!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards