Alla inlägg den 13 december 2010

Av Jenny - 13 december 2010 22:57

Alltså nu är jag fan upprörd!! Jag ville ha trygghet åt min odåga.. ja ni vet.. där borta när han går på förskola, trygghet!!!


Det första stället han började på passade inte riktigt oss och jag tyckte att det va hemskt! Sen började han här där han går nu, jag va helt toppen nöjd och hans inskolnings fröken va toppen, efter vi fått träffa de andra mådde vi ännu bättre för de va lika bra de!


Sen blev hans inskolningsfröken sjukskriven, som oxå började typ veckan innan Melvin började... Hon blev långtidssjukskriven.. så då kom det in en vikare, som Melvin bara älskade.. han ville vara hos han hela tiden, jepp det va en kille. Han va ung och outbildad.. MEN han va grym! Sen skulle även han sluta för att han skulle ut och resa.. då har vi två kvar som vi tycker om..


O nu när jag ligger här i soffan den här dagen så går jag in på min mail... o så ser jag att dagis har mailat mig tre mail!! Ja då är det två avsked och ett långt brev från rektorn.. Melvins fröken, som har hans grupp.. ska sluta!! hon ska sluta.. och hans inskolningsfröken som varit sjukskriven ska sluta även hon!!


Alltså jag blir faktiskt upprörd.. jävligt upprörd.. För att nu kommer det komma in två nya.. o än så länge är det en provisoriskt, ja det betyder att hon ska vara där tills de hittar en annan.. och det betyder att då en fjärde fröken ska sluta sen som Melvin lärt känna!! Jag tycker inte att det är ok överhuvudtaget. inte alls!! Nu sitter jag här hemma och letar efter ett annat ställe.. för ska de ändå byta ut hela jävla styrkan med pedagoger kan han lika gärna byta förskola till ett ställe som har ett riktigt hus med riktig gård. Jag har inte brytt mig om hur det är där borta för jag har varit så jävla nöjd med personalen. Men nu ska de sluta och då kan jag lika gärna flytta på han!!


Eftersom han ändå får massa nytt så.. ja jag blir upprörd.. När jag väl slutar skolan sen och börjar jobba.. ska jag verkligen känna av innan jag börjar på ett ställe så jag inte vill sluta sen efter en liten stund när de små söta barnen har lärt känna mig.. I detta yrke så kan man inte alltid tänka på sig själv.. man har ansvar för de små som går där.. Ja jag är upprörd.. jag vill ju ha kvar hans fröknar!! inte ha några vikarier som är där just för tillfället för att de sen ska byta igen.. o igen o igen.. Nej det funkar inte ritkgit så för mig..


Så har ni nå bra förslag på förskolor tar jag de gärna!!!

Av Jenny - 13 december 2010 19:00

Helgen har vi spenderat i göteborg tillsammans med paret Skyman.. Vi ville titta på en massa muskler, som jag och Jonas gör varje år... på fitnessfestivalen!!


Melvin va hos mormor hela lördagen och söndagen, de hade det toppen tillsammans.. med vissa undantag som när Melvin kastade sin gaffel på en resturang och den hamnade i en farbrors talrik... anledningen va att han blev arg för att han inte fick äta bulle till lunch.. haha


Men tillbaka till oss. Det va härligt att åka och titta. Jag hade några vänner som tävlade och de va hur fina som helst. Det va Ulrika, Frida, och Beatrice.. Ulrika ja hon kom 4 av 24, hur jävla grymt som helst!!! Vi hade en hur jävla mysig helg som helst och det behövdes att få komma iväg och få göra nåt skoj. Det blev ju inte sämre av att paret skyman hängde med.. På lördagen tillbringade vi kvällen i stan och med en härligt god middag.. Jag hade tyvärr glömt kameran hemma MEN Tess fotade o jag väntar lite på hennes bilder.. Men jag tog nå bild på mig själv.. haha som vanligt

 

Jag på lördag kvällen.. På söndagen drog vi rätt tidigt till mässan för att inte missa de tävlande.. o då såg jag ut så här

 

Jag hade kunnat haft på mig vad fan som helst för man kände sig ändå för jävlig där bland alla vältränade flickor och pojkar.. oki vissa va väl liiite för stora för min smak. .men det fanns även några härligheter mm haha.. Vi åt lunch på heaven 23 och det va en härlig utsikt med goda köttbullar

 

vi har alltså haft en toppen helg.. nu är rutinerna i fulla bruk igen.. träningen idag blev axar och mage, hur bra som helst.. Melvin hade lucia firande på dagis som jag och jonas va på.. Melvin va enda ungen utan tomte dräkt hahaha och den enda ungen som INTE kunde sitta stilla.. Men han va hur söt som helst ändå!!! Jag har redovisning imorrn på ett arbete som jag inte har lagt allt för mycket tid på men jag tror nog att det ska gå bra..


Nä nu ska jag mysa lite med mitt monster innan han ska sova.. puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards