Alla inlägg den 22 december 2010

Av Jenny - 22 december 2010 23:32

hallå i stugan. Jag hade ju tänkt att sticka iväg och träna idag när jonas kom hem, han skulle ta ungen våran. MEN Jonas, ja han va dunder sjuk och gick och la sig i sängen med ytterkläder och hela skiten på! Ropade efter alvedon och va allämnt borta.. Eftersom jag verkligen ville träna så tänkte jag till lite extra, Melvin skulle inte vilja vara med jonas nu och jonas, ja han skulle inte orka vara med Melvin..


jag tog telefonen och ringde farfar.. Farfar vill alltid leka med sin Melvin.. Så han kom och hämtade ungen för att ha pyjamas party borta i danviks strand!


Jag stack till gymet och där körde jag mina ben, det är så jävla skoj att träna nu. Jag har alltid hatat att träna ben men nu är det ritkigt kul!! Knäböjen va inte lika jobbiga och hemska som förra veckan utan det gick bra nu!!


Det blev knäböj, benpress, utfall, benspark, bencurl, den där för rumpan, och vader.. avslutade med en övning mage.. hääärligt.. Eller nej jag avslutade med en rask promenad på 20 minuter.


Nu sitter jag här hemma och har värsta energin.. Jonas sover och Melvin hos farfar.. så jag satte igång o bakade så här på kvällskvisten.. Jag hittade en härlig kaka på mamma Alex Så det blev denna. Jag får se hur den blir, eftersom jag tycker att den luktade väldigt mycket vit choklad när den stoppades in i ugnen...


Ja jag är knäpp som bakar så här sent.. MEN jag har energi och jag är uttråkad.. städat har jag ju redan gjort.. Kakan äter jag nog inte av själv förutom en liten bit. Men baka är nog det näst bästa jag vet!!


Nä nu ska jag glutta lite på tv sen försöka få mig lite sömn innan min prins kommer imorrn bitti kl åtta!!


puss på er

Av Jenny - 22 december 2010 17:36

Jag älskar att arbeta med barn, man får verkligen så himla mycket tillbaka.. När man blir trött på sina kollegor emellanåt som man faktiskt kan bli.. så har man i huvet att man är där för barnens skull inte deras skull och allt blir så mycket lättare!


Jag tycker att det är underbart att se hur de utvecklas för att JAG gör mitt arbete på ett toppen sätt.. Nu har jag ju börjat skolan för att läsa till barnsköterska.. Ja jag vet att det är högre rang att bli förskolelärare.. MEN vi barnskötare är lika bra vi.. plus att det är oftast barnskötare som gör sitt jobb som man ska.. och inte är trötta eller less på barnen. Enligt MIN erfarenhet iaf.. läs MIN erfarenhet!!


Vi har fått lära oss mycket och mycket av det vi fått lära oss har jag redan vetat om.. bara att man fått andra tankar och kanske kommer bete sig på andra sätt hädanefter.. Men fan jag känner mig stolt över mig själv!!


Nu har jag haft fem kursen .. de två första kurserna fick jag vg plus på och de tre andra har jag fått MVG.. det känns bara för härligt... Jeho. haha


Jag fick kommentaren "tio år försent" efter att jag skrivit att jag fått ett MVG till.. Men hm försent är det inte... jag går ju inte komvux och läser upp mina ämnen utan jag går en utbildning för att jag ska lära mig om mitt arbete och för att jag ska få ett arbete.. Så denna utbildning ja den ville jag inte läsa för tio år sen.. jag va inte intresserad då. . Jag är intresserad nu och känner att jag kan vara en stor nytta för den förskola jag kommer välj att arbeta på!!!

 

här står jag på mitt förra arbete och är redo för en busik förmiddag ute på gården!!!

Av Jenny - 22 december 2010 12:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jenny - 22 december 2010 08:27

Imåndags va jag fortfarande lite dålig och träningen gick bra men inte hundra..


Igår stack jag till gymet efter jag varit i skolan och umgåtts lite med min vän Erik!! Vi snackade lite skit och fixade med våra sista saker inför skolan.. phuu vi är klara!!!


Men efter mitt mellanmål och en massa snack så stack jag iväg.. jag tog bussen och satt där i godan ro... sen ser jag att bussen, ja bussen tog en annan väg.. hm tänkte jag. nu blir det fel här.. jepp jag hade tagit fel buss och hamnade på bron i nacka forum.. jippi!!


Kallt och jävligt fick jag stega mig till nästa busshållsplats.. stå där en stund o vänta för att till slut ta bussen mot gymet.. Där promenerade jag raskt i 20 sen blev det armar, tungt!!


Det kändes helt för jävligt bra kan jag tala om!!! jag ska köra tungt denna vecka och det är skönt när det gör ont!!


Min outfit på gymet va

 

Knall blåa höglackade legins.. Det va väl snyggt;)?! hehe..ja jag va tvugnen att fota..


Nä nu ska jag och odågan äta frukost här hemma.. efter han har dragit lite mer im itt hår.. som skriker efter att få vara ifred.. puss

Av Jenny - 22 december 2010 08:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jenny - 22 december 2010 08:20

gomorron på er alla där ute! Jag och Melvin är lediga nu fram till den 4 och det ska bli såå härligt. Oki idag går vi inte utanför dörren då det är riktigt jävla kallt och jag kan säga så här. Melvins luftrör klarar det inte alls! tyvärr!


För helt plötsligt har han börjat tycka om att vara ute igen och då känns det hemskt att låta han sitta inne. Men vi får baka lite här hemma och leka lite med alla tråkiga leksaker han har.. mm de börjar bli tråkiga, hur jag märker det? Jo han leker med alla våra saker hehe!


 Jaja nog om det.. nu ska jag ta upp det som är jobbigt!! Hans hår beroende!!! Det är jätte jätte jätte jobbigt, jag tror inte ni förstår!! Alltså ja det är mysigt och gulligt MEN inte när det blir för mycket. JAg kan inte ens sitta i närheten av honom för då ska han dra, rycka, pilla, snurra!! Det kommer i mitt ansikte.. det kan göra ont ibland. Men framför allt mitt hår.. det blir helt jävla förstört.. jag tror det har halverats nu de senaste månaderna och det är tunt och helt enkelt bara så jävla fult!! jag vill ha uppsatt hela tiden för att man ser liksom igenom håret.. ja för det är så tunt!!


Hur ska jag få han att sluta?? Han sover t o m dåligt med mig på grund av detta, han vaknar om han inte får hålla mitt hår.. Han vrider och vänder på sig när mitt hår inte är i hans händer. Jonas bara skrattar och tycker fortfarande att det är jätte gulligt. MEN det tycker inte jag.. det är jätte jobbigt och jag kan till och med bli arg och irreterad på han för att han inte slutar.


Vissa gånger passar hans egna hår, sen är det som att han komer ihåg mamma och börjar dra i mitt istället!!!! VAD ska jag göra??? BArnmorskan säger att jag ska ringa bup och kolla hahahahhaha men det kan jag inte göra.. ringa en psykolog haha. Nej jag får fixa detta på egen hand.. men kom gärna med tips och råd!!!


puss puss

 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards