Alla inlägg den 23 december 2010

Av Jenny - 23 december 2010 22:51

Ja imorrn är det alltså julafton då.. MEN först ska jag ta och berätta lite om våran dag här uppe på finnberget. Melvin sov hos farfar så imorse tog jag mitt pick och pack för att sticka till gymet. Det blev en rask promenad på 25 minuter dit sen axlar. Träningen gick bra.. Men jag känner att jag hade kunnat köra lite tyngre. nästa gång så.


Sen blev det stress hem till farfar för att hämta min unge.. ingen vagn hade han där så det fick bli pulkan hem.. Han älskar ju som sagt sin svarta stora pulka.. MEN inte att åka med utomhus då blir han tokig och ska bara upp i famnen. Hos farfar hade vi kvar bebis pulkan från förra året, den gick hur bra som helst att sitta i och åka

  '

Det såg så obekvämt ut när han satt där så jag frågade varje gång om det gick bra, mm sa han. Då frågade jag.. vill du komma up.. Nää. åkka åkka åkka. pukka. Oki du ska få åka pulka Melvin. så vi gick.. o herregud va vi gick. Jag hade min tunga väska plus melvins saker från farfar.. Plus 15 kg Melvin i en pulka..


Kom ihåg då att jag körde ben igår och axlar innan detta!! Jag dog alltså. Körde på i rätt bra takt..i backarna vilade jag. Då skrek ungen.. åkka åkka pukka. .Han ville alltså ha fart ungen!! så det va bara att stega vidare.. Sen kom vi förbi en busshållsplats där det stod massa människor och tittade på mig.. Svetten rann och jag såg nog helt slut ut. Jag försökte låta tuff och pigg.. Frågade Melvin om han ville gå lite. Nej det ville han inte.. Så vi gick.. och precis där, alltså precis där de stod va det rätt dåligt plogat. Va tror ni händer.. jo jag välter pulkan och ungen åker ner med ansiktet i snön. hahahahahaha jag skrattade högt.. och tro mig. det gjorde människorna på hållplatsen me.. Melvin..  han blev skiit förbannad. Inte för att han ramlat i snön utan för att han inte fick sitta i pulkan!!!


Så fort i och fortsätta gå.. Sen kom den.. ja ni vet den där backen.. Dendär jävla backen. Jag bor på ett berg, ett rätt högt berg. För att komma upp på ett berg måste man klättra, eller ta sig upp för enbacke. jag va helt slut, kändes som att jag fick astma på vägen. Men upp skulle vi.. Jag stannade nog två gånger.. de två gånger började Melvin stor böla för han vill åka!! Melvin ville åka pulka.. han har vägrat innan!! Men vi kom till slut hem.. Jag va helt svettig och det bara rann. Melvin han vägrade att gå ur pulkan, han tyckte att jag skulle dra han inne i porten. Men Melvin det går inte det är inte någon snö där inne.. buhuuuu pukka .. buhuuu pukka.. Ja så höll det på. han skrek i några minuter när vi väl kom hem. Men fort in i sängen och han somnade på några sekunder.


När jonas kom hem stack vi till forum för de sista klapparna.. Nu är vi klara och det känns toppen! Imorrn efter frukost sticker vi till min syster och myser lite innan vi sen fortsätter julafton hos familjen Carlsson..


Nä nu ska jag försöka sova.. Svärmor är här så Melvin sover inne hos oss.. Varmt och skönt.. verkligen!! puss på er


God Jul!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards