Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Jenny - 20 maj 2011 06:02

Så blev det fredag och vi hoppade över torsdag, så kan det gå ibland när man bara vill vara ute o leka med lillkillen:)!

I onsdags efter att jag lämnat av min lilla kille så stack jag till gymet och körde ben, det känner jag av idag kan jag tala om. Härligt är det! Utvecklingsamtalet gick toppen great och Melvin utvecklas som han ska, han börjar även att intressera sig för att vara med de andra barnen nu.. Melvin tycker ju om att leka ensam eller med EN kompis men nu börjar det lossna och jag tror att det är för att pedagogerna gör ett toppen jobb och får barnen att känna sig trygga där inne. Det va ju tyvärr inte riktigt så förr men nu så. Han tycker till och med om att krama sina fröknar vilket jag tycker är underbart eftersom att det är så himla viktigt.

Även barn som inte ber om att få en kram eller ber om att få mysa måste få sin del av beröring när de är på förskolan för det är viktigt!! Jag längtar verkligen till att få börja jobba och jag vet om med mig själv att jag kommer göra ett bra jobb!!! Jaja nog om det.

I onsdags när vi skulle hem ja då hittade Melvin en sandhög vid busshållsplatsen, sån sand som är lite blöt ni vet. Sån sand som fastnar precis överallt och hamnar precis överallt. jepp där skulle han klättra..

Från början ville han att jag skulle lyfta upp han i högen men jag sa åt han att skulle han upp där får han försöka själv.. till slut lyckades han och tro mig att han blev överlycklig

Det är så roligt att se, inte bara på Melvin men att när de väl klarar av att göra något själv så blir de så glada och känner sig så stora! Härliga unge!!

Vi kom hem och lekte ju såklart ute på gården här uppe på finnberget

Jag längtar till att börja jobba men ändå inte. Tiden med Melvin kommer ju att bli mindre då och man kanske inte har tid att stanna upp och leka överallt som nu utan man måste ta sig hem för att laga middag och så vidare. Ja det är ju en sida av allting men det löser vi alltid på bästa sätt här hemma, haha förhoppningsvis!

Av Jenny - 18 maj 2011 06:10

Alltså i kanske två veckor nu har jag tänkt att jag ska gå upp vid fem på vardagarna för att ta mig en morgonpromenad. Anledningen till att det måste bli vid fem tiden är för att jonte myra åker hemifrån ca kvart över sex. Så tidigt blir det.. tyvärr har jag fastnat i soffan på kvällarna och inte lagt mig förrän sent, så att gå upp kl fem då min klocka har ringt har inte varit en chans för mig!

Men i går kväll gick jag och la mig strax efter kl 22 och idag.. jeho jag kom upp!! jag gick hemifrån ca tjugo över fem och kom tillbaka till kl 6!! Fattar ni hur stolt jag är över mig själv eller!

Nu vet jag att det är många som tänker eller kommer att säga.. men jenny du behöver inte göra det där.. Men jenny du är fin och så vidare. MEN vet ni.. jag behöver göra det om jag ska tappa de kg.na jag vill!! jag vet att muskler väger mer än fett men jag vill tappa lite överflöd som sitter på höfter och armar!!

Så tänk och tyck tysta tycker jag.. alla har sina egna mål och ideal till kropppar.. min är att vara vältränad och till sommaren ska jag kunna gå i bikini utan att känna mig dallrig!!

Det va rätt kallt att gå i morse men shit så skönt det va.. oo va härligt det va.. alltså jag fick nog t o m en liten tår för att musiken va grym o det bara va så skönt att gå vid vattnet

Nu ska jag väcka upp min lilla son för att vi ska ta oss till dagis, jag ska plugga lite inför ett prov på tisdag sen har vi utvecklingsamtal och till sist så ska jag ta mig till gymet för att köra.. BEN fy fan.. hehe.. imorrn har jag vilodag från gymet faktiskt och har tänkt att ta mig till frissan..

Tänkte först ha Melvin ledig men då är det stängt på dagis på fredag så han får vara ledig då istället.. Så frissan here i come;)!! puss på er alla glada!!!

Av Jenny - 17 maj 2011 21:52

Hallå på er.. Nu i några veckor har jag ätit fettförbrännings tabletter som heter tartarus... jag slutar idag!! Jag har blivit lite extra godis sugen och så kan jag tala om att mitt humör inte varit det bästa. Det är alltså bevisat nu att jag tål inga såna där tabletter utan får hålla mig till mina redbull helt enkelt.. hehe

Efter läming idag på dagis stack jag ner till gymet och körde armar, det gick bra och jag blev trött. Sen hade vi studie besök på MiniMaria med skolan och det va super intressant. Roligt att se hur de arbetar för alla ungdomar!! Härligt!!

Nu ska jag berätta om resten av min dag. jag hämtade Melvin direkt efter vilan för att vi skulle hinna umgås lite hemma och leka lite ute på gården tillsammans. vi tog oss till bussen... här uppe går 469 o jag har alltid trott att det är en buss som cirkulerar.  Att den åker till sjukhuset sen vänder och åker direkt tillbaka..

Idag när vi stod och väntade på bussen så va det rätt kallt.. jag ser då på andra sidan vägen att bussen är på väg mot sjukhuset. Toppen tänkte jag då kan ju vi ta den för att åka runt o sen hem liksom.. hur skönt som helst eftersom Melvin tyvärr ingen jacka hade. Så vi sprang över för att hoppa på bussen.. båda på toppen humör för vi såg fram emot att leka i sandlådan uppe på berget..

Bussen hoppade vi på 14.20, o den började åka.. den åkte lite till, herregud va den åkte. Jag började få upp i min skalle att det är flera bussar som åker o att den inte åker för att sen direkt åka tillbaka.. Den åkte lite till och det blev varmt. Melvins humör va fortfarande på topp och jag gjorde mitt bästa för att även mitt skulle vara på topp.. Vi kom fram till nacka sjukhus kl 15.00 då hade vi åkt buss i 40 minuter.. från nacka station till nacka sjukhus!!!

Nu skulle vi ju även åka hem igen.. herregud tänkte jag.. hur fan ska detta gå... Men vi hade en kvarts rast ute i friska luften borta vid sjukhuset och jag sög in all frisk luft jag bara kunde för att jag visste att bussfärden skulle ta tid.. vi åkte 40 minuter från nacka station... sen skulle vi ju även hem..  Kan ju tala om för er att vi kom hem kl 16.00 så nästan i två timmar satt vi på en buss..

Jag hade absolut kunnat hoppa av.. men för att göra vad... gå i regnet utan jacka på Melvin.. nej. hahah men vi va glada när vi kom hem faktiskt och Melvin klarade av våran färd alldeles utmärkt!!

När man vet att man gjort något dumt och att ungen kanske kan bli lite grinig ja då tillåter man det mesta.. Idag ville han leka med mitt läppsyl.

Gärna även smeta på mina byxor.. jag tillät faktiskt det för den här gången.. Det va massor av pensionärer på bussen som nog ville ha sin lugn och ro.. mina byxor ligger nu i tvättmaskinen och snurrar hehe..

Men färden gick bra och vi kom till slut hem.. här lekte vi av oss lite inne i melvins rum för att sen börja laga middagen.. härliga dag.. hehe..

Så går det när manska försöka spela smart och tro att man vet saker och ting.. hädanefter viker jag aldrig undan för min resfärd utan håller mig till det jag vet.. haha

fina unge!!! puss på er

Av Jenny - 17 maj 2011 06:56

Ja det blir ju rätt många inlägg efter varandra när man varit borta några dagar. Men igår efter lämning på dagis tog jag mig till gymet för att köra lite axlar. Tyvärr va jag jätte jätte trött, kändes som att tåget kört över mig, jag hade kunnat somna ståendes. Det va bara en sån dag helt enkelt!

Men jag gick dit för att pressa axlarna och det gick väl rätt bra trots tröttheten och det känns idag. Efter träningen hade jag bokat in en dejt med min gamle klasskamrat/bästis Dessie. Hon är gravid med sitt fjärde barn och ser så jävla pigg och fräsch ut.. snyggt jobbat tjejen!!!

Vi va bästisar under gymnasietiden och va alltid tillsammans, trodde även att vi kunde sjunga och sjöng dueller mot varandra haha.. Härliga tider det. Nu är vi vuxna och vet lite bättre;).. trevligt att träffas och nu har vi ännu en dejt inbokad.

Jag hämtade Melvin strax innan kl två för jag ville att vi skulle busa lite hemma på gården. vi hann bli dyngsura innan vi ens kom fram till bussen som skulle  ta oss hemåt, det verkligen spö regnade!! Melvin älskade det och väl hemma ville han leka i vatten pölarna, såklart han fick vi hade inte bråttom ngnstans.

Melvin har just lärt sig att hoppa jämfota och ska göra det precis hela tiden.. kan ju meddela er att han ramlade i pölen några gånger, kröp i pölen alltså på riktigt kröp.

vi va där ute ca en timma.. sen va han alldeles för dyngsur för att få vara ute, han kan ju bli sjuk min lille prins! Hemma gjorde vi inte många knop förutom att vi lekte med bilarna en stund och åt middag..

nä nu ska vi fixa ordning oss för en dag med måsten. Dagis, träning och sen ska jag på studiebesök på minimaria eller va det heter borta i nacka.. skoj! puss på er då

Av Jenny - 17 maj 2011 06:54

Jag har tyvärr inga bilder till detta inlägg. Men när Jonas åkte iväg efter frukosten för at thämta Melvin borta i tyresö tog jag mig till gymet för att köra lite cardio, ångrade mig rejält då jag blev svimfärdig och spyfärdig efter en stund.. huija, vila kanske vore något ilband haha!

Vi gjorde det vi skulle för att sen efter vilan sticka bort till åkersberga och ha en jätte mysig söndag med Kim och hennes tre grabbar! Det blev lek, bus, mys, snack och middag!! härligt.

Melvin slocknade direkt vi la han i sängen.. efter en härlig helg! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, helgerna då Jonas inte har jouren.. de är bara för underbara!!!!!

Av Jenny - 17 maj 2011 06:38

Halå så.. ibland går det några dagar och sen kommer det upp i huvet, just fan, bloggen;)! Våran helg blev hur bra som helst. Fredagen då blev det fredags mys med hemmagjord pizza precis som det ska vara här på finnberget på fredagar!

På lördagen blev det en morgon promenad för mig innan frukost och efter frukost stoppade vi in oss i bilen för att sticka mot tyresö. Melvin ville nämligen sova hos moster sin och vi ville helt enkelt ha en hel dag/natt för oss själva för en gångs skull.

Jag och Jonas gjorde en heldag, dagen började borta i gymet där vi körde rygg tillsammans. Det gick förvånatsvärt bra och jag körde även några chins, härligt med en stark karl med i gymet hehe.

är rätt stolt över min rygg faktiskt.

Vi åkte hem för lunch och stor städning. Håll i er nu, Jonas städade hela lägenheten själv, jepp! Jag tänkte att jag skulle hjälpa till men så kände jag.. Att NEJ jag tänker fasiken inte hjälpa till överhuvudtaget haha. Men ärligt jag gör allt alla andra dagar i veckan, handling, hämtning, lämning, matlagning, plock och fix, matlagning. så jag latade mig och bara tog hand om mig själv. Jonas tog det bra och fortsatte utan klagomål eller tjurerier.. härligt hehe.

Jonas vill ju inte vara med på bild i bloggen så tyvärr måste jag respektera det, just därför han aldrig är med utan det är bara jag och Melvin som älskar att visa upp oss haha.

Men till slut bestämde vi oss för att åka in till stan och äta middag borta på fridays Men innan va vi ju tvungna att göra oss snygga för vi kanske ville fortsätta vidare på stan efter.

Ibland har man dagar då man tycker om sig själv... haha jag tänkte ju inte på när jag tog på mig kläderna att vi skulle gå till fridays o svulla.. haha men det gör absolut inte någonting!

Vi tog bilen till slussen för att sen fortsätta kommunalt till stureplan. Vi åt o herregud va gott det va. Vi tänkte inte ta ngn efterrätt men Jonas kunde inte låta bli så vi delade på en "oreo madness"

Jag tror inte ni förstår hur kladdig och god den va. Maten där borta är så jävla god. De har aldrig misslyckats de gånger jag har ätit där!! gott va det, mätta blev vi. Stan sket vi i och drog istället till sergel för att gå på bio och mysa lite. Det blev Fast and the furios 5, gryymt bra film och oavsett om diesel blivit gammal så är han så jävla snygg haha.. Men filmen va jätte bra!

tyvärr hamnade vi bakom ett par eller två par rättare sagt.. som inte kunde sitta stilla, inte kunde vara tysta och som käkade precis hela tiden i två timmar!! herregud va irreterande.. vi satt på balkongerna så att när de rörde sig hela tiden va även vi tvungna at göra det eftersom de annars skymde filmduken.Jonas suckade högt några gånger och visade sin irritation.. hehe.

vi åkte hem sen för få sova ut! Jonas sa. Jenny du säger inte ett knyst till mig innan kl nio förstår du, du rör dig inte, du rör inte mig du är bara tyst! haha känner han mig eller..

Kan ju tala om för er som är intresserade att jag vaknade kl 8 och vågade knappt gå upp ur sängen hahahaha

Av Jenny - 13 maj 2011 15:37

här uppe på berget har vi inte gjort många knop idag. Eller vi började dagen med en promenad till sickla för att Melvin ville leka inne med Mia så att jag kunde träna.

När Melvin ropar på någon eller något så ropar han bara ett långt och högt AAAA, AAA. Men idag när vi stod inne på mini sats för att invänta Mia

Så gick han nästan fram till repan och ropade faktiskt efter Mia.. Han ropade och ropade till slut kom Mia ut för att se vem som stod o ropa.. Melvin sprang då in till mig och blev super glad. Han gillar mia helt enkelt..

Min träning gick super, det blev ben och lite mage. Jag hatar fan att köra ben men det måste göras och när det väl är gjort känns det helt underbart!!

sen tog vi oss en behövlig promenad hem väl hemma gick vi båda och sov i två timmar efter lunchen... tro mig det behövdes för natten till idag gick inte som vi ville överhuvudtaget herregud vilken natt!!!

Men vi sov.. o nu sitter vi här i soffan och bara slappar

Kanske inte det bästa man kan göra en fredag men vädret är ändå inte toppen så vi tänker stanna inne resten av dagen. Nu ska vi mysa lite innan vi ska ta oss ett litet mellanmål.. puss på er där ute

Av Jenny - 12 maj 2011 16:24

Att mobba, retas och bara helt enkelt uttrycka sig med elaka kommentarer är som gjort för oss människor. Att man liksom säger saker utan att tänka innan, varför gör man så? Är det för att man vill såra eller för att man itne förstår att det man säger kan såra?

Jag har många gånger skrivit att alla får ha sina egna tankar och åsikter absolut, jag är ju inte sen med att tycka och tänka! MEN jag tycker att om man är såkallade vänner och tycker något är det int elättare och liksom mer mänskligare att ta dåliga saker öga mot öga? Det är iallafall vad jag tycker!

Tycker jag att det gått för långt för någon eller att man kanske betett sig illa och såvidare och man är såkallade vänner ja då tycker jag att man nog tar såna saker så att inte någon annan blir inblandad. För det kan faktiskt såra! Sen kanske folk tycker om att skoja och ironi är ju något jag tycker om men ibland kan det bli för mycket helt enkelt!

Det värsta är ju om personen som måste uttrycka sig eller bete sig vet saker som inte andra vet.  Ja man blir inte klok ibland på människor, men vi är nog som gjorde för att vara elaka. Det finns ju mobbning överallt, man måste liksom ha massa program och massa organisationer för att förhindra och stoppa mobbing!!

Helt otroligt att man vill såra andra människor. JAg har alltid ända sen jag gått iskolan hållt mig till de människor som folk har varit elaka mot, jag tycker inte att man ska vara elak mot andra! Inte så att man vet att det sårar, jag är själv en person som älskar att skämta men man får tänka efter ibland så det inte blir för mycket eller att man går för långt!

Jag är en person som säger vad jag tycker och tänker absolut o jag är inte en ängel men att säga saker som sårar andra försöker jag iallafall att hålla mig undan. Ja man kan ju inte förändra alla.. Men jag hoppas att när jag väl börjar arbeta igen kan få barnen att inte behandla varandra illa, att ge uppåt puffar, inte trycka ner någon inte säga saker som får de att må dåligt!

Sen kommer man absolut inte överrens med alla och man kan inte tycka som alla.. men såna saker kan man antingen hålla för sig själv eller kanske ta öga mot öga.. Ja jag hoppas att jag lyckas.. Men jag vet att det är mycket jobb på förskolor och skolor nu att förhindra mobbning! BRA!!