Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Beslutsångest!

Av Jenny - 16 januari 2012 05:11

Godmorgon:)! Idag är det måndag, en ny vecka med nya tag och ny energi. Melvin hade feber igår så han får vara hemma idag me, fast idag är det med farsan;)! Vi får se hur dagen går om han kan gå till dagis imorrn eller inte men vi håller tummarna.


Den här veckan ska jag i allafall ta mig till gymet. Jag brukar börja mina dagar med en morgon promenad men vissa dagar tycker jag att det är för mörkt, jag är lite mörk rädd. Så nu sitter jag här i soffan med en sån jävla besluts ångest. Ska jag ut och gå eller ska jag köra morgon cardion hemma i lägenheten. Altlså hemma i lägenheten funkar absolut, jag tänkte köra step upp på soffan och lite mage MEN det låter och det är ju tråkigt om grabbarna vaknar bara för att jag tänker på mitt yttre... hehe. Men vi ser ju vad som händer! Jag är i vardagsrummet och de i sovrummet .


Jag fick ett förslag att hoppa hopprep, altså här hemma kl fem på morran, jag tror inte grannarna skulle uppskatta det. MEN då kom jag på själv, jag kan ju ta med mig hopprepet och hoppa utanför porten... haha men då kanske de ringer psyket upp till finnberget och säger att det bor en knäpp kärring där uppe haha. Jag har även ideer som att kanske bara gå upp och ner för backen.. mördar backen ni vet. Ja vi ser ju. JAg har nämligen blivit lite mörk rädd efter att jag blev förföljd av en skåp bil för någon månad sen. Jag vågar inte slappna av riktigt ute på promenaden och tittar bakåt hela tiden. Inte jätte skoj! så jag försöker med alternativ morgon cardio.


Jag vill gärna ha hem en konditions maskin, men vi har inte jätte stort här hemma och den skulle ta en jävla massa plats. Kanske ett löpband man kan fälla ihop. eller en sån där trapp maskin utan ställning. Jonas säger att de är skit, men det kan man ju inte veta förrän man har testat en;)! Någon av er där ute som har några förslag... för min morgon cardio vill jag behålla det är ju den som gör mina dagar hur bra som helst!!


Efter jobbet idag är det jag som sticker ner till gymet för att köra axlar och triceps plus mage då ra.. Magen ska väck, eller iaf det lösa som hänger och dinglar när man går. Jag har filmat min träning här hemma och har sett vad som måste göras. Vissa månader är jag bra i kroppen sen går det utför en stund ochjag blir lite mjuk och dallrig. Nu är det en sån månad då jag är mjuk och dallrig. Jag måste göra något åt saken:)!


Nä här kan jag inte sitta hela morgonen. Det blir att sätta på sig hörlurarna med hög musik i och sen så kör jag fakiskt här hemma. Jag är som en barnrumpa, ju mer jag tänker på att jag är rädd ju räddare blir jag haha. Så det blir morgon cardio hemma i 35 minuter. Jag kommer att köra Step up på soffan i tabata intervaller. Det är att man arbetar i 20 sekunder och vilar i tio sekunder, åtta omgångar:)! Sen blir det utfall fram och sist men inte mins plankan med ryggrads resning även där i tabata intervaller.. Någon som är med mig;)?!


Just det, ni vet sidan www.bodyrock.tv de har en 30 dagars challenge nu. Jag såg det i fredags och tänker hänga på utöver min styrketräning! Man MÅSTE inte köra annat utöver men jag gör det för det är jag. De här workouten de gör tar inte alls lång tid men är lika jävligt jobbiga för det! Kom igen och häng med mig:)!! i slutet av varje video visar de hur de utför sina övningar. Ibland väljer jag de lättare alternativen och ibland hoppar jag en övning och lägger dit en annan. Eftersom vissa övningar är rätt svåra och det går rätt fort, jag tycker man ska arbeta korrekt med kroppen istället för att bara köra på så just därför gör jag som jag gör! Jag har ingen sandbag hemma så jag lägger potatis i Melvins ryggsäck.. Det finns inga ursäkter, så kom igen nu och träna med mig:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards