Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Jenny - 19 augusti 2010 22:08

Nu börjar jag att känna mig normal igen. Sen vi började på det där dagiset har min energi och mitt humör nått botten så jag har inte varit så rolig. Men efter idag plus att jag nu vet att jag säkerligen kommer att få byta förskola så känner jag att, saker och ting börjar röra sig kompis. hehe!


Träna har jag inte gjort på ca tre veckor men igår tog jag tag i det. Efter lämning på dagis tog jag mig promenaden från skogalundsklippan till sickla och körde igenom mina axlar plus 20 minuter på step! Efter det så blev det en promenad tillbaka för att hämta min fis och sen gick vi tillbaka till sickla igen haha mycket promenerande här. Min plan va att promenera till älta medans Melvin sov men mitt knä pajja igen så jag fick snällt vänta på bussen!


Idag blev det lite sämre med träningen för idag va jag i skolan till klockan tre o jag vill inte ha Melvin hur länge som helst på dagis, kommer jag aldrig att vilja! Skolan ja.. det är toppen min  lärare är toppen och mina klasskamrater alla tre är toppen hehe. Jag och en annan kille som är 21 år är väldigt lika  så det känns toppen bara!


Alltså vet ni dag la jag ut min första annons på blocket, via min iphone, grymt. Det va brio sängen vi ville ha bort eftersom Melvin kommer inte vilja sova i den nå mer nu han är lite för stor helt enkelt. men så här såg våran älskling ut, den har vi haft nytta av detta år som Melvin varit liten

  

Den blev såld för en timma sen. Så den låg väl ute på blocket i ca två tre timmar!


Efter dagis så ringde vi farfar och frågade om han ville leka en stund med oss, eftersom Melvin saknar sin farfar! Så han kom upp till barnens hus o hämtade upp oss. Melvin ja han blev överlycklig kan jag tala om . Alltså kontakten mellan de där två är stark!! Jag kan visa kort på farfar och Melvin han hoppar av glädje och säger. Pappa(farfar). Så idag blev han lika glad. Hemma hos farfar känner Melvin sig trygg och hemma så han började direkt att leka rövare där inne.


Farfar.. ja ni vet som alla farfar vill gärna bjuda på nåt att äta. Men Melvin hade precis ätit pannkaka som mellan mål på dagis plus en massa mariekex i väntan på farfar. Så jag tyckte inte han behövde få i sig nåt. Men såg då att det fanns mums mums i kylen och eftersom Melvin inte ätit det förut fick de två ta premiär gången!


jag trodde ju  Melvin skullle få äta själv så det skulle bli så där kladdig det kan bli ni vet. Menfarfar tyckte inte som jag så han satt o mata han med mums mumsen.. sötingarna

  

Helt otroligt säger jag att han fick mata honom. Hade jag suttit där och försökt hade jag fått hela mums mumsen i ansiktet haha!


Men de är så fina. Efter en stund kom pappa jonas och Melvin ja han sprang rakt in i hans famn o kramade om pappa hårt plus att han fick sig enblöt puss över hela ansiktet. Nu är vi hos mormor och jag ska alldeles strax gå och lägga mig. Har en uppgift att göra till på måndag så jag ska försöka sitta lite med den imorrn när ungen min sover lunch. Jepp han får vara hemma imorrn då det tar en jävla tid att åka till dagis o jag har ändå inte någon skola. Så han får vara hemma


det kommer han nog alltid få vara på mina lediga dagar om det fungerar. Men har jag jätte mycket att jobba med ja då går det ju inte.. Nej nog babblat från mig.. jag ska gå och sova så jag är pigg o kry imorrn.. puss på er

Av Jenny - 19 augusti 2010 21:10

Alltså jag har mått psykiskt dåligt kan man nästan säga angående dagiset som jag satt Melvin i! Riktigt dåligt och efter i onsdags så ringde jag runt till lite olika förskolor för att kolla läget om det va så man betedde sig, ja jag vet att man inte gör det men som första mamma oavsett om man jobbat med det eller inte kan man bli lite överbeskyddande! Människorna förstod min oro och sa att det inte ska gå till så!


Så idag tog jag mod till mig eftersom idag gick lämningen av Melvin oki. Det va den där manliga fröken som jobbade och han är faktiskt bra! Jag frågade om han kunde ta Melvin och han tog min ledsna Melvin, ledsen ja det kommer han vara vilket dagis han än hamnar på iallafall när han är ny. Men iallafall! sen så gick jag där ifrån och jag va på bättre humör än de andra dagarna. Jag tog luren och ringde chefen för alla förskolor i nacka och berättade läget till henne!


Hon tyckte inte om det hon hörde och frågade sen vilken förskola jag har hamnat hos. När jag sen berättade det för henne blev hon jätte förvånad, alltså jätte förvånad. För tydligen är det nackas bästa förskola!! Alltså den bästa förskolan som finns i Nacka!!! Men då sa hon åt mig att jag ska ringa till rektorn för hon är jätte kompetent och bra på att lyssna. Som hon sa, alla arbeten kan ha dåliga anställda. Skulle det inte fungera ja då skulle jag ringa tillbaka så skulel hon hjälpa mig att byta förskola!


Jag ringde chefen men istället för att vara arg eller ledsen så va jag rätt lugn och gick liksom inte på. jag ville ju inte som sagt vara elak utan bara berätta hur jag tagit det så som de har betett sig!


Jag började med att fråga henne om det va nytt för Melvins avdelning att det va småbarn där. Men nej det va inte så nytt de hade haft det så i några år. Då började jag lite försiktigt.

 

"Alltså jag måste bara få fråga en sak, min erfarenhet av att arbeta i förskola under en inskolning eller med småbarnen överhuvudtaget är att när de kommer till förskolan så möter man upp de och är med de när mamma eller pappa ska gå.

Sen sa jag det att tisdagen och onsdagen hade jag gråtit efter jag lämnat Melvin där. För jag hade knappt fått ett hej o framförallt, de hade inte tagit Melvin när jag skulle gå!


hon tyckte förstås att detta va underligt och det skulle absolult inte vara så. Men jag sa inte hur jag hade tagit det på eftermiddagarna utan jag tog bara upp mornarna. Kände att jag inte behövde ta mer utan det räckte för mig! Men hon skulle prata med sin personal för kanske visste de inte själva att de betett sig så!


När jag kom till förskolan innan chefen då pratat med personalen. Så såg jag att Melvin han satt i en av fröknarnas knä i sandlådan och hade hur skoj som helst. då blev jag så glad!! Så jag gick fram och vi pratade lite allmänt. Sen berätatde jag även åt henne hur jag hade tagit tisdag och onsdag morronen och att jag faktiskt gått därifrån gråtandes! Hon tittade på mig och blev jätte ledsen! Hon sa att det absolut inte ska gå till så och att hon va ledsen för att det blivit så. Eftersom mamman oxå ska känna sig trygg.


Hon berättade även att när någon av de sitter is andlådan är det lite dumt att de reser sig därifrån eftersom de andra småbarnen är där och då blir de oroliga. Så hon sa att jag jätte gärna får komma dit med Melvin. Hon tyckte väl att den informationen skulle kommit fram under inskolningen! Jag spydde alltså inte galla på de utan tog bara upp hur jag känt det på mornarna. Men att jag sen när jag kommit på eftermiddagen för att hämta han hade allt känts lite bättre! Jag sa oxå att jag absolut inte ville klaga men jag ville att de skulle veta hur jag hade tagit allting!


Hon förstod och bad faktsikt om ursäkt eftersom det inte ska vara så där! Medans jag satt där ute och pratade med den yngre fröken så stod chefen och pratade med den lite äldre fröken. Så när ja gtog på Melvin kläderna kom den andra fröken fram och va uppriktigt ledsen hon med!! hon sa förlåt. och att det absolut inte ska vara så där!!


hon frågade. Men på onsdagen då.. va hände då. Då sa jag. men då va det inte ens någon som sa hej åt oss. o då tittade hon lite ledsamt på Melvin och frågade. Men Melvin sa inte jag heller hej till dig hahaha o han som inte alls förstod va hon sa skakade på huvet till ett nej haha. Sen stannade jag kvar under mellanmålet och de pratade allihop med mig att de skulle bättra på sig och att de tyckte det va toppen att jag vågade säga något. Men att jag kanske ska säga direkt nästa gång. Men då talade jag om det att jag hade varit så upprörd o hade jag tagit det då kanske något fult ord hade kommit med. Istället för nu. Lungt och sansat!!


Att vara ärlig, rak och öppen det hjälper verkligen så himla mycket i de flesta situationerna. Vissa gånger funkar det inte alls för vissa tar saker och ting fel. Eller säger man något till någon så kanske de sprider ut det fel. ja ni förstår. Men nu är jag sååå glad att jag hade tålamodet.. och att jag sen till slut vågade säga ifrån! Även om jag inte ska stanna där så kanske de tar med sig det till nästa småbarn som skolas in!! Så idag kändes det toppen att ha Melvin på dagis.

 

MEN jag ska fortfarande byta. för det första till en förskola som är en timma närmare än det han är på nu... och för det andra så vill jag fortfarande ha han på en småbarnsavdelning. Chefen till denna förskola är även chef för en förskola borta i sickla. Så hon ska hjälpa mig att få komma dit istället då det är så långt hit... Just därför jag inte heller ville bråka och säga precis alla mina känslor om ni förstår. Men jag fick ut det viktigaste och detk änns härligt!

 

Den andra förskolan har min fina vän Nadine berättat lite om.. hon vet inte alls hur det är men hennes kusin vet. Så det ska vara bra och tryggt där!!

 

Min träning igår blev massa promenader och axel träning borta i sickla medans Melvin va på dagis.. hehe..

 

Nu ska ni få en bild på köket lite snabbt... plasten är inte borttagen och så vidare men ni får kanske ett hum om hur det ser ut

  

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards