Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Lite fortsättning angående dagiset!

Av Jenny - 19 augusti 2010 21:10

Alltså jag har mått psykiskt dåligt kan man nästan säga angående dagiset som jag satt Melvin i! Riktigt dåligt och efter i onsdags så ringde jag runt till lite olika förskolor för att kolla läget om det va så man betedde sig, ja jag vet att man inte gör det men som första mamma oavsett om man jobbat med det eller inte kan man bli lite överbeskyddande! Människorna förstod min oro och sa att det inte ska gå till så!


Så idag tog jag mod till mig eftersom idag gick lämningen av Melvin oki. Det va den där manliga fröken som jobbade och han är faktiskt bra! Jag frågade om han kunde ta Melvin och han tog min ledsna Melvin, ledsen ja det kommer han vara vilket dagis han än hamnar på iallafall när han är ny. Men iallafall! sen så gick jag där ifrån och jag va på bättre humör än de andra dagarna. Jag tog luren och ringde chefen för alla förskolor i nacka och berättade läget till henne!


Hon tyckte inte om det hon hörde och frågade sen vilken förskola jag har hamnat hos. När jag sen berättade det för henne blev hon jätte förvånad, alltså jätte förvånad. För tydligen är det nackas bästa förskola!! Alltså den bästa förskolan som finns i Nacka!!! Men då sa hon åt mig att jag ska ringa till rektorn för hon är jätte kompetent och bra på att lyssna. Som hon sa, alla arbeten kan ha dåliga anställda. Skulle det inte fungera ja då skulle jag ringa tillbaka så skulel hon hjälpa mig att byta förskola!


Jag ringde chefen men istället för att vara arg eller ledsen så va jag rätt lugn och gick liksom inte på. jag ville ju inte som sagt vara elak utan bara berätta hur jag tagit det så som de har betett sig!


Jag började med att fråga henne om det va nytt för Melvins avdelning att det va småbarn där. Men nej det va inte så nytt de hade haft det så i några år. Då började jag lite försiktigt.

 

"Alltså jag måste bara få fråga en sak, min erfarenhet av att arbeta i förskola under en inskolning eller med småbarnen överhuvudtaget är att när de kommer till förskolan så möter man upp de och är med de när mamma eller pappa ska gå.

Sen sa jag det att tisdagen och onsdagen hade jag gråtit efter jag lämnat Melvin där. För jag hade knappt fått ett hej o framförallt, de hade inte tagit Melvin när jag skulle gå!


hon tyckte förstås att detta va underligt och det skulle absolult inte vara så. Men jag sa inte hur jag hade tagit det på eftermiddagarna utan jag tog bara upp mornarna. Kände att jag inte behövde ta mer utan det räckte för mig! Men hon skulle prata med sin personal för kanske visste de inte själva att de betett sig så!


När jag kom till förskolan innan chefen då pratat med personalen. Så såg jag att Melvin han satt i en av fröknarnas knä i sandlådan och hade hur skoj som helst. då blev jag så glad!! Så jag gick fram och vi pratade lite allmänt. Sen berätatde jag även åt henne hur jag hade tagit tisdag och onsdag morronen och att jag faktiskt gått därifrån gråtandes! Hon tittade på mig och blev jätte ledsen! Hon sa att det absolut inte ska gå till så och att hon va ledsen för att det blivit så. Eftersom mamman oxå ska känna sig trygg.


Hon berättade även att när någon av de sitter is andlådan är det lite dumt att de reser sig därifrån eftersom de andra småbarnen är där och då blir de oroliga. Så hon sa att jag jätte gärna får komma dit med Melvin. Hon tyckte väl att den informationen skulle kommit fram under inskolningen! Jag spydde alltså inte galla på de utan tog bara upp hur jag känt det på mornarna. Men att jag sen när jag kommit på eftermiddagen för att hämta han hade allt känts lite bättre! Jag sa oxå att jag absolut inte ville klaga men jag ville att de skulle veta hur jag hade tagit allting!


Hon förstod och bad faktsikt om ursäkt eftersom det inte ska vara så där! Medans jag satt där ute och pratade med den yngre fröken så stod chefen och pratade med den lite äldre fröken. Så när ja gtog på Melvin kläderna kom den andra fröken fram och va uppriktigt ledsen hon med!! hon sa förlåt. och att det absolut inte ska vara så där!!


hon frågade. Men på onsdagen då.. va hände då. Då sa jag. men då va det inte ens någon som sa hej åt oss. o då tittade hon lite ledsamt på Melvin och frågade. Men Melvin sa inte jag heller hej till dig hahaha o han som inte alls förstod va hon sa skakade på huvet till ett nej haha. Sen stannade jag kvar under mellanmålet och de pratade allihop med mig att de skulle bättra på sig och att de tyckte det va toppen att jag vågade säga något. Men att jag kanske ska säga direkt nästa gång. Men då talade jag om det att jag hade varit så upprörd o hade jag tagit det då kanske något fult ord hade kommit med. Istället för nu. Lungt och sansat!!


Att vara ärlig, rak och öppen det hjälper verkligen så himla mycket i de flesta situationerna. Vissa gånger funkar det inte alls för vissa tar saker och ting fel. Eller säger man något till någon så kanske de sprider ut det fel. ja ni förstår. Men nu är jag sååå glad att jag hade tålamodet.. och att jag sen till slut vågade säga ifrån! Även om jag inte ska stanna där så kanske de tar med sig det till nästa småbarn som skolas in!! Så idag kändes det toppen att ha Melvin på dagis.

 

MEN jag ska fortfarande byta. för det första till en förskola som är en timma närmare än det han är på nu... och för det andra så vill jag fortfarande ha han på en småbarnsavdelning. Chefen till denna förskola är även chef för en förskola borta i sickla. Så hon ska hjälpa mig att få komma dit istället då det är så långt hit... Just därför jag inte heller ville bråka och säga precis alla mina känslor om ni förstår. Men jag fick ut det viktigaste och detk änns härligt!

 

Den andra förskolan har min fina vän Nadine berättat lite om.. hon vet inte alls hur det är men hennes kusin vet. Så det ska vara bra och tryggt där!!

 

Min träning igår blev massa promenader och axel träning borta i sickla medans Melvin va på dagis.. hehe..

 

Nu ska ni få en bild på köket lite snabbt... plasten är inte borttagen och så vidare men ni får kanske ett hum om hur det ser ut

  

 
 
Jennie & Grodan

Jennie & Grodan

21 augusti 2010 12:01

Jag blev så förbannad då jag läste tidigare inlägg om hur dom betett sig! Men såg att du lämnat kommentar till dom andra att läsa ditt andra inlägg. Så jag gjorde också det, haha, så känns bättre nu. Men kommunikationen verkar ändå vara lite dålig? är man ny som mamma & Barn på dagis så måste man nog förklara grundligt hur dom arbetar. Hur ska du veta att fröken inte kommer fram & hejjar bara för att dom andra barnen kan bli orolig? DÅ kan hon väl vinka dit er & säga "HEJ MELVIN, kom & sitt här med oss, vi har jätte roligt här, kom & kolla...." inte bara säga "hej"

http://jenniesvensson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards