Alla inlägg under augusti 2010

Av Jenny - 28 augusti 2010 13:09

O här sitter jag framför datan. Egentligen ska jag väl inte just sitta framför denna sida utan det ska vara WORD då jag har en massa jävla plugg att fixa med! Jag har fixat och trixat sen kl halv elva ungefär och jag är helt slut i huvudet. Så nu tar jag mig ett litet brejk.


Jag har ett arbete att göra om lite olika arbetssätt där ute på skolor och förskolor. Sånt jag kan man ändå inte. När jag läser om de olika arbetssätten så vet jag hur jag arbetar med de väl ute på jobb men att sitta där och läsa blir man ju helt jävla förvirrad. Jag tror helt enkelt att böckerna är lite mer detaljrika haha. Men det bästa är att i slutet av arbetet ska jag använda mig av mina egna tankar och erfarenheter.. Då blir nog även läraren min mer förstådd om hur jag har tänkt haha!!


Jag tycker verkligen det är skoj att vara tillbaka till skolan men när det blir så här lite svårare har jag en tendens att liksom välja annat att hitta på här hemma. Men idag har jag klarat mig rätt bra och kommit rätt bra. Jag har det sista kvar det som handlar om mina tankar.. så jag ska bara läsa in lite mer i allting.. vem vet kanske ska jag t o m fördjupa mig och läsa på nätet! jaja nog om det!


Igår så tog jag och mamma med oss små pojkarna och mormor ut till sickla för lite shoping. Melvin fick sig två par skor och en pippi långstrump! Den där pippin hittade jag inne på lekia och tänkte.. hm han måste ha en docka som är mjuk men som ändå har hår på skallen eftersom han älskar att pilla med hår. O nu när som helst när vi flyttar hem så ska ju han ha eget rum då ligger ju inte jag där i närheten med min skalle och mitt hår som han kan pilla på. Efterosm han redan nu skriker så fort hani tne känner mitt hår så kände jag det att han måste få någon sorts docka med hår. Som kan ersätta mamma haha. Så jag hittade pippilångstrump, tror ni att hon hjälpte mig!??

  

Det tror jag. Även på bussen som vi tog sen in mot stan.. ja på bussresorna har han en tendes att vilja mysa så jag brukar får lägga mig i hans knä så han kan pilla i mitt hår.. hhaha folket tror väl att jag är knäpp.. men jag gör det för deras skull om ni fattar vad jag menar!! Men denna buss resa.. ja då höll han i pippis hår.. o smös med.... jippi.. hoppas det fungerar även i hans egna rum som han ska sova i!!!

Jag, Jonas och Melvin tog oss efter sickla mot en butik på kungsholmen för att välja tapet till köket och vi hittade en. Men shit denna gång va det svårt..som fan... Men vi hittade en som vi tror att vi ska köra på!!!


Kvällen ja då fick vi middag med familjen olsson hos mormor hjördis! Vi hade oss en bra dag igår!! Plus att vi fick vara med pappan lite och det behövdes han stannade även kvar här i tyresö fast det inte är så lockande för han. Melvin, han sov som en prins genom hela natten.. trygg!!!


Just det.. för en månad sen testade jag ett par jeans hemma hos Jonas pappa.. ledsen blev jag då de fastnade halvvägs upp... riktigt fastnade!! JAg tänkte att jag skulle donera bort de men Jonas höll mig kvar vid jeansen för han trodde inte på mig.. jaja tänkte jag.. MEN igår .. ja då kunde jag t o m använda de.. ha de en heldag och det kändes toppen

  

Av Jenny - 28 augusti 2010 13:09

O här sitter jag framför datan. Egentligen ska jag väl inte just sitta framför denna sida utan det ska vara WORD då jag har en massa jävla plugg att fixa med! Jag har fixat och trixat sen kl halv elva ungefär och jag är helt slut i huvudet. Så nu tar jag mig ett litet brejk.


Jag har ett arbete att göra om lite olika arbetssätt där ute på skolor och förskolor. Sånt jag kan man ändå inte. När jag läser om de olika arbetssätten så vet jag hur jag arbetar med de väl ute på jobb men att sitta där och läsa blir man ju helt jävla förvirrad. Jag tror helt enkelt att böckerna är lite mer detaljrika haha. Men det bästa är att i slutet av arbetet ska jag använda mig av mina egna tankar och erfarenheter.. Då blir nog även läraren min mer förstådd om hur jag har tänkt haha!!


Jag tycker verkligen det är skoj att vara tillbaka till skolan men när det blir så här lite svårare har jag en tendens att liksom välja annat att hitta på här hemma. Men idag har jag klarat mig rätt bra och kommit rätt bra. Jag har det sista kvar det som handlar om mina tankar.. så jag ska bara läsa in lite mer i allting.. vem vet kanske ska jag t o m fördjupa mig och läsa på nätet! jaja nog om det!


Igår så tog jag och mamma med oss små pojkarna och mormor ut till sickla för lite shoping. Melvin fick sig två par skor och en pippi långstrump! Den där pippin hittade jag inne på lekia och tänkte.. hm han måste ha en docka som är mjuk men som ändå har hår på skallen eftersom han älskar att pilla med hår. O nu när som helst när vi flyttar hem så ska ju han ha eget rum då ligger ju inte jag där i närheten med min skalle och mitt hår som han kan pilla på. Efterosm han redan nu skriker så fort hani tne känner mitt hår så kände jag det att han måste få någon sorts docka med hår. Som kan ersätta mamma haha. Så jag hittade pippilångstrump, tror ni att hon hjälpte mig!??

  

Det tror jag. Även på bussen som vi tog sen in mot stan.. ja på bussresorna har han en tendes att vilja mysa så jag brukar får lägga mig i hans knä så han kan pilla i mitt hår.. hhaha folket tror väl att jag är knäpp.. men jag gör det för deras skull om ni fattar vad jag menar!! Men denna buss resa.. ja då höll han i pippis hår.. o smös med.... jippi.. hoppas det fungerar även i hans egna rum som han ska sova i!!!

Jag, Jonas och Melvin tog oss efter sickla mot en butik på kungsholmen för att välja tapet till köket och vi hittade en. Men shit denna gång va det svårt..som fan... Men vi hittade en som vi tror att vi ska köra på!!!


Kvällen ja då fick vi middag med familjen olsson hos mormor hjördis! Vi hade oss en bra dag igår!! Plus att vi fick vara med pappan lite och det behövdes han stannade även kvar här i tyresö fast det inte är så lockande för han. Melvin, han sov som en prins genom hela natten.. trygg!!!


Just det.. för en månad sen testade jag ett par jeans hemma hos Jonas pappa.. ledsen blev jag då de fastnade halvvägs upp... riktigt fastnade!! JAg tänkte att jag skulle donera bort de men Jonas höll mig kvar vid jeansen för han trodde inte på mig.. jaja tänkte jag.. MEN igår .. ja då kunde jag t o m använda de.. ha de en heldag och det kändes toppen

  

Av Jenny - 26 augusti 2010 22:08

MEN sen kände jag att det kunde vara lite onödigt att skriva det. Mm jag tänkte efter denna gång men det är för att denna gång har det itne drabbat mig, det innefattar inte mig. Så jag skiter i. Folk som inte vågar säga emot eller säga nej.. ja de får klara sig själva. Kommer det i närheten av mig den där skiten ja då öppnar jag min mun direkt. Jag är less på egoistiska människor som bara tänker på sig sjäv och ser inte hur andra omkring sig mår. utan bara maler på med sitt.. När de väl hör av sig! .. haha jaja lite fick jag ner..


Idag har jag varit i skolan för att påbörja grupparbete. Alltså vi är tre st i min klass och vi är fan en bra grupp, rätt lika alla tre och arbeta fort är vårat motto haha. Nejdå vi sköter oss och gör allt som det ska men tröga är vi inte så det går bra när vi läser tillsammans. Våran lärare tycker det är toppen att slippa behöva stava varje ord hon vill få oss att förstå. Så nu är det ett arbete om olika elevaktiva arbetssätt.. har ni något att säga så hjälp gärna till då all information är toppen!!!


Innan skolan lämnade jag av Melvin med sin pappa, ja han sover hos sin pappa denna vecka då han har jouren men eftersom det är både fredrik och jonas där har jag och Melvin valt att stanna i tyresö då det kan bli lite trångt. Men det har inte gjort något eftersom vi ändå varit sjuk. Men idag på bussen ja då va ungen min lite gnällig så vi fick leka lekar.. sen hittade vi en bil i vagnen som tillhör Marlon

 

Den låter och spelar musik, tänk er den på en buss kvart över åtta på morran!! folket blev väl så där glada! haha. Skolan satt jag i till klockan tolv för att sen ta mig en lunch med min fina Anna från mitt gamla jobb. Vi satt dä roch snacka en massa strunt om allt och inget, mysigt!


Jag ville gärna träna och kände mig faktiskt frisk så jag stack till sickla sats för att köra rygg. Jag började men fan va jag kände mig svag och började känna av sjukdomen igen. jävla skit tänkte jag men körde igenom ryggen lite lätt. Nu har jag varit utan träning för länge.. och nu är formstatusen inte den bästa.. så här ser man ut nu efter dryga tre veckors vila

   

Efter Träningen stack jag ut i regnet för att plocka upp min son. MEN de svarade inte.. och efter ca fem samtal ringde jonas uppp.. mm killarna hade sovit i tre timmar hahah tre timmar!! De skulle ta lite tid på sig så jag passade på att ta mig förbi Melvins nya dagis.. och vet ni vad.. det är grymt. bra avdelning härliga fröknar.. onsdag börjar han!! håll tummarna att han kommer trivas lika bra som mamman sin haha..


Sen kom min prins och pappan hade gett han lite mellanmål

 

Han älskar de där..


Alltså shit va tråkig jag har blivit.. Men det ska snart bli ändring på det. så jag funderar faktiskt på om jag ska ta mig en liten bloggpaus.. och baralägga ut bilder på Melvin som gudfar alan får se. ja vi får tänka på den nöten..


Vi stack till centrum idag iallfall för att fika med syster linda, Marlon, Kusin Sofie och isak.. Melvin hittade en ratt på leksaksaffären som han blev förälskad i


när vi väl skulle gå därifrån ja då tog han med sig lådan och såg lite panikslagen ut. Och gjorde sitt ljud. AH.. han ville verklgien ha den där ratten och jag blev lite rörd för han har aldrig gjort så förut. Men han ville verkligen ha den här ratten!! Fast vet ni.. han fick den inte utan jag gick ut därifrån med en väldigt ledsen Melvin. Hade han fått den idag ja då hade han trott att han alltid ska få nåt när han gör så. och hur jävla söt han än va när han utförde sitt lilla försök så höll jag mig!! Men hahaha min mamma Melvins mormor kom på besök idag från göteborg så hon ska få köpa en sådan åt sitt barnbarn.... mohaha!


vart vi än hamnnar och det finns en sån där ratt ja då kan han sitta där och vara nöjd hur länge som helst. Han älskar att styra. även pappa Jonas bil ska han styra. Min lilla fis!


Nej jag ska gå och lägga mig nu så jag orkar med dagen med mamman min, Marlon och Melvin. Sen ska jag plugga lite granna!


Puss på er

Av Jenny - 25 augusti 2010 21:01

Melvin har ju varit sjuk sen i söndags då febern satte igång sen blev det ju en massa prickar som bara blev mer och mer.

 

Så här såg dem ut, natten till tisdagen va inte den bästa han sov urdåligt. När vi vaknade upp på tisdag morronen ja då hade han även prickar i ansiktet. Jag blev lite orolig tog på oss våra kläder och drog ner mot vårdcentralen i tyresö. De har akut tid från 8 på morran! Jag gick dit och fick träffa en sköterska. Men eftersom vi inte är skrivna i tyresö och inte listade på tyresö vårdcentral kunde hon inte göra något annat än att titta på han, titta.. han hade kläderna på sig och hon tittade!! Herregud vilket jävla vårdsystem vi har här i sverige. Han är ett år full med prickar och feber. Kan de inte ta åt sig en liten pojke bara för att se så det inte är jätte farligt!!! Nej, det enda hon sa va att hon trodde det va virus MEN hon ville inte utesluta schalakansfeber. Men fortfarande eftersom vi inte va listade där så fick vi inte träffa en läkare och hon kunde inte ta några prover!!


VAd är det för jävla land vi lever i?? Ja ibland undrar man alltså! Vi tog oss hemåt igen och vägen hem för mig har nog aldrig varit så jävla jobbig som den va igår. Väl hemma ja då fick jag feber och jävligt ont i ryggen, jag kunde itne sitta, stå eller gå. Jag låg bara här hemma i sängen, Orkarde verkligen inte ta hand om Melvin utan bara låg. JAg va helt sänkt!! Så min underbara syster kom efter jobbet för att hämta upp odågan och ta hand om honom så jag kunde bara få vila en liten stund. Men hon tyckte att vi borde dra till läkaren då jag hade feber och ont i ryggen, det kunde vara urinvägsinfektion!


Jag ringde till nacka närakut och bokade tid åt både mig och Melvin, lika bra att kolla upp han me när jag ändå skulle dit. Där tog de emot oss med öppna armar och va hur gulliga som helst. Tog alla prover de kunde. För att sen konstatera att Melvin hade ett virus, likaså jag! Virusprickar alltså som jag skulle ha tålamod med.. haha tålamod är inte min starka sida! Men iallafall det va inte nå farligt tack och lov!


Jag va super dålig så jag gick och la mig igår halv nio med min fis! Vi fick låna systers säng. Ja jag säger ju att hon är underbar. Min tanke med att sova där va att idag.. när han vaknar och om jag fortfarande är dålig kan han leka inne i Marlons rum eller slå lite på hunden haha. Men imorse när vi vakna ja då va jag frisk.. helt frisk förutom lite huvudvärk. Medans Melvins feber nu har gått upp igen!! FAn då!! Men läkaren tyckte vi skulle ta oss lite frisk luft så vi drog ut till lekparken utan för en liten stund

 

Det blev bara en liten stund för sen kom det.. regnet!! Nu är vi hos mormor Hjördis.. och jag ska läsa min läxa som jag inte fått gjort dessa dagar eftersom vi varit dåliga och när Melvin är dålig ja då ska han följa varenda steg jag tar tyvärr! Men nu så.. sen måste jag bara säga det att .. fy fan det är bastu hos min mormor. hur mycket man än vädrar så är det en jävla bastu!!


Nej nu ska jag läsa läxa.. imorrn ska jonas vaba för andra gången denna vecka för jag måste verklgien till skolan då vi ska starta ett grupparbete. Sen på fredag får vi se hur vi gör.. mamman min kommer hit iallafall och hälsar på jippi!!!


Nä godnatt på er.. min blogg kommer inte bli så uppdaterad just fö rtillfället för jag har inte någon lust att skriva plus att jag inte är rolig någonstans för tillfället. Men det kommer väl det me!!


Men som idag när jag få rlust eller försöker hålla mig från läxan haha.. så kommer det ett inlägg...

Av Jenny - 23 augusti 2010 20:56

Bloggtorka så det skriker om det men ändå sitter jag här och knappar! Helt jävla knas. Ja läs det som ni tycker är nåt att läsa och hoppa över resten.. precis som jag gör när jag läser haha!


Idag va ju Melvin med sin pappa medans jag satt i skolan och arbetade för fullt. Det är jätte skoj att sitta där vid skolbänken igen och jag känner mig duktig! Så håll nu tummarna att det förblir så!


Melvin fick ju vara hemma från dagis idag på grund av att han va sjuk igår. Fegern imorse hade gått ner rätt mycket men han fick vara hemma! Sen när jag fick tillbaka han för att vi skulle till tyresö. Jonas har jouren. Ja då såg jag det.. hans prickar!! De är överallt, på benen, magen, ryggen, ansiktet, armarna, händerna ja överallt! Febern tog jag direkt när vi kom hem och även

den stigit. Men han va piggare och gladare än igår!!!


 

Prickarna är lite läskiga så jag ringde vårdguiden. jag ska tydligen ta mig till vårdcentralen imorrn och utesluta schalakansfeber. Jag ringde även dagis och berättade detta då sa de åtmig att tre andra barn oxå är hemma med feber och prickar så vi får se om det är en ny epedimi vi skapat haha. Marlon har iallafall träffat Melvin nästan varje dag

 

Utan att han fått de där prickarna! Så vi får se vad de säger imorrn på vårdcentralen! Nu ligger min fis och sover iallfalla och jag hoppas att han sover natten igenom för jag är trött!


Imorrn är vi hemma såklart så han får krya på sig!


Idag efter skolan ja då stack jag direkt till sats borta i sickla för att träna. Det blev 15 minuter cykel och därefter armar. JAg blir så lycklig när jag får träna

 

Jippi. haha. Nej nu ska jag snart gå och lägga mig.. puss på er där ute


Av Jenny - 23 augusti 2010 20:02

Jag sitter här i godan ro och knappar på min fina vaio. Godis är inte något jag har ätit på hela dagen inte ens när jonas bjöd på goda kardemummabullar tidigare idag! Nej jag har klarat mig. Ätit, frukost, mellan mål, lunch och middag!


Nu sitter mormor här i soffan

 

och erbjuder mig, japp, guldnougat, brejk. Men jag sa nejtack tre gånger!! hon tittade lite konstigt på mig som att hon blev förvånad haha. Ja jag har ätit lite mycket godis dem senaste veckorna men nu är det fan slut med det! Ja då går hon tanten och hämtar åt sig själv så nu sitter hon här och smaskar.. mmm va gott! Jag sjävl ja jag fick hålla mig till ett plommon.. verkligen gott jag lovar!! Smakar verkligen som godis. mohaha.


Att hon hör dåligt är ju ingen nyhet här i bloggen, mormor alltså! Men nu alltså hon hör nog sämre för varje dag som går min stackars mormor. Det är ju tur att man älskar henna så mycket. Hon kan höra duscha när man säger diska.. hon hör bajs när man säger katt. haha. Ja hon är rolig hon min mormor. Så prata .. nej det gör vi inte här hemma utan vi skriker haha!


Marlon ja han.. haha när han leker mormor hjördis där hemma får till och med fantasi Hjördis höra dåligt och han skriker VA när han leker att han är mormor hjördis. haha herregud va barn lär sig!!


jaja nog om allt jävla skit.. vi hörs puss

Av Jenny - 22 augusti 2010 21:23

Igår så lämnade jag Melvin hos pappan hans och Linda lämnade Marlon hos hans far! Sen tog vi tåget mot uppsala.. JAg kan ju säga så här informationen om HUR vi skulle ta oss till lokalen va ju inte riktigt den bästa så jag hann faktiskt bli lite irreterad men det löste sig på bästa sätt och Kurre ja hon hanterade situationen perfekt!


Det va Lena och Kalle som gifte sig, kurre min vän ja hon va brudtärna. Den som va toastmaster, ja ni vet den som ska ha kontroll på läget när det gäller själva festen henne hade jag nog inte kontakt med på hela dagen/kvällen utan det va Kurre som tog tag i alla situationer små som stora!  Jag och min syster fick fixa till hela lokalen som servitriser gör plus lite annat. Sen kom det haha andra uppgifter jag inte hade en aning om  men allt löste sig på ett alldeles utmärkt sätt.


Så när gästerna kom blev de alla glada över att se hur fint vi gjort där inne! Vi sprang väl där inne i elva timmar. tänk er jag har inte arbetat så på minst två år och det första jag får göra är att jobba långpanna haha. MEn fan det va skoj! Jätte roilgt att få vara med på deras fest! Det va en trevlig kväll rakt igenom. Bröllops paret ja de va ju hur fina som helst

 

De hade gjort lite annorlunda än många traditioner och det va skoj. En sak va att de inte hade en bröllops tårta, jag kan ju säga efter erfarenhet av bröllop att de tårtorna är jätte fina och ser jätte goda ut men brukar för det mesta inte falla så många i smaken! Men detta par ja de hade köpt åtta olika sorters tårtor. Och allihop va super goda..haha eller såg super goda ut iallafall!


Till slut blev det dags för oss att åka hem, då va vi super trötta, ryggarna ja de gick väl typ av! så trötta va vi! När vi satt på tåget kunde vi inte längre hålla oss ifrån denna trötthet utan skrattade åt precis allting!! Det roligaste va väl att se oss själva på kort då vi såg att vi fan inte va så jävla snygga, utan såg mest trötta och slitna ut! På vissa kort såg vi att vi såg ut som våran mamma ja då skrattade vi nog ännu högre haha

   

Snygga va vi inte!!!


Jag sov hemma hos systern min och kunde sova till halv tio. Hon frågade mig nyss på msn om jag kommer ihåg att jag försökt krama henne i natt! Jag hade alltså försökt krama om henne och sagt kom. hahaha sen hade hon frågat va jag höll på med då hade jag svarat att jag trodde hon va Melvin


jag har fan blivit skadad alltså haha. Jag har ju nu sovit med Melvin i samma säng i lite mer än tre veckor!! Fan va härligt sen när han får sitt egna rum. Men sov skönt gjorde jag!


Melvin och Jonas hade haft en underbar lördag, spenderat den på proteinkungen och sen två timmar på ANDYs där melvin inte varit rädd för någonting!


Idag efter Jonas lämnat Melvin åkte han till lägenheten och gjorde detta!

    Nu ska jag vänta på Jonas och kolla lite tv!


Imorn blir det skola förhoppningsvis även lite träning!


puss på er

Av Jenny - 22 augusti 2010 21:15

Nu när Melvin har blivit så pass stor som över ett år, ja då blir det svårare att sitta framför datan när han är vaken. Sen när han väl sover ja då har jag andra prioriteringar.. som t ex skol arbeten haha jag har ju börjat skolan jag!


Idag när jag fick mig min Melvin tillbaka så kände jag att han va varm plus att hans ögon va väldigt glansiga. Vi gick upp till mormor Hjördis o tog tempen, mycket riktigt han hade feber. 39.5 min lilla prins! Lunch ville han inte ha så han fick i sig lite välling för att sen lägga sig och sova!


Våran dag har alltså inte varit så innehållsrik idag. Så när MElvin tog sig sin tupplur på två timmar hade jag möjligt heten att sitta med skolarbetet vi ska ha klart till imorrn! Att skjuta upp saker och ting är min grej o hade jag inte haft Melvin hade jag nog fortfarande suttit och tänkt "jag gör det om några minuter" Men nu har jag min lilla prins och då fick jag passa på under hans vila som va på dagen så jag va pigg!! Toppen!!! Det gick även toppen trots att jagi nte har fått nå böcker än. Böckerna jag behöver de första veckorna ja de är slut i alla akadimibokhandlar. typiskt!! Men jag klarade mig på den informationen som vi fått i skolan.  Jaja nu blir det en massa babbel!


Men som sagt vi har inte haft nåt för oss idag jag och Melvin. Imorrn ska vi vaba för första gången i vårat liv, vuxet haha. Den som får stanna hemma är faktiskt Jonas eftersom jag kan ju fasiken inte missa nåt i skolan då jag bara går två dagar i veckan. Då missar jag så mycket! Så imorrn är det Jonas som vabar är han fortfarande sjuk på tisdag ja då är jag ändå ledig så då är jag hemma!


En rolig sak har hänt. Igår, ja på en lördag. Fick jag ett mess från rektorn på Melvins förskola! Vi fick plats på den andra förskolan som är mycket mycket närmare plus att de har småbarnsavdelning.. tror jag iallafalla!! haha men jag har hört gott om de och vi får hålla tummarna att de kanske har ett bättre sett att möta nya småbarn som skolas in!! Så mitt humör är bättre och gladare men jag behöver mig kanske en dag till för att bara landa!! puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards