Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Jenny - 16 juli 2010 20:39

Jepp nu har vi spenderat två nätter och tre dagar borta i linköping hos faster. Vi har haft det bra men lite för mycket gnäll för min del! Melvin har varit rätt mammig, faster har gått alldeles toppen att vara hos men jag ska ha varit i närheten. Så fort vi inte har hittat på något har han blivit gnällig.. han blir alltså lätt uttråkad nu min son hehe!! Men annars har det varit toppen. Badat och haft det mys! Melvin har sovit på en madrass på golvet rätt nära ett öppet fönster o jag kan säga så här... han vaknade inte en enda gång i natt inte ens napp begäret väckte han!!! 


Natten innan det va det ett napp vak kl fem men sen sov han.. så idag .. ja idag här hemma får han sova på golvet haha istället för att ligga i våran säng så en av oss ligger på madrassen, vi ska testa och se hur det går iallafall!! Går det som vi tror så blir det en ny säng åt Melvin på en gång!! En större!! 


Jag och Melvin tog oss en inne dag på dagen då vi båda va på dåligt humör. Trodde ungen va trött halv tre så jag försökte få han att lägga sig.. kl fyra tröttnade jag haha.. mmm han va trött men kunde inte sova. Låg och sa "aj" sen peka han ner till blöjan.. sen kom det.. jävlar vilken skit.. Min lilla plutt kunde alltså inte somna för att han hade ont i magen, stackarn. Efter ombyte tog vi på oss kläderna och tog oss en promenad.. han somnade nästan direkt. vi tog oss upp mot lägenheten där pappa jonas väntade. Det blev lite lek och fotboll för att vi sen tog oss hemåt med lite indisk mat.. mm vi tycker om det här hemma!!


Faster, farfar och gudfar Alan är ute med båten och har det nice. Men som sagt jag och Melvin behövde få vara lite ifred och få vara lite tjuriga för att nu vara på bästa humöret. Mina killar har badat och nu försöker de sova!! 


Alltså jag måste berätta en sak som Melvin gjorde igår morse.. haha läs noga nu.. Jag, Jenny och Melvin låg i stora sängen för lite morron mys.. ja nu lät det snuskigt men ta det som ni vill!! Jag och Melvin kramades lite sen .. vet ni va ungen gör sen.. hahaha. Han pekar på min mun tills jag säger att det är en mun. Sen låter han så här uf..(usch) och viftar handen för näsan.. hur skulle ni tolka det?? Jag tolkade det som om att han tyckte jag luktade äckligt i munnen haha!! 


Nä nu kommer lite bilder, men först en bild från stranden då jag inte har nå bilder från stranden eftersom jag satt i vattnet typ hela tiden.. eller stod!


det är faster Jenny som låter.. Men är han inte duktig min lilla prins!

  

Att klättra på soffbordet och soffan va det bästa när vi va hemma!! 

Sen fick han sin första isglass och det gick hur bra som helst, kladdade faktiskt inte jätte mycket

  

Igår på stranden så somnade Melvin en stund. Efter så hade vi en liten mys stund innan vi stack till shoppingcentrat

      

Igår hittade vi en rätt lugn plats där man fick vara lite i fred.

Sen stack vi och shoppade lite.. jag hittade en sommar klänning men har inte tagit bild på den ännu.. Bara på Melvin när han springer om kring

    

Upp o ner, ner och upp... han ger sig inte!

Sen fick Faster springa o jaga lite Melvin

  

Jag har ju letat lite efter foppatofflor åt min odåga då han går lite bättre i de än sandalerna tyvärr... Men så är det. Vi gick förbi dinsko och där va de.. Melvins foppatofflor..

   Haha röda med hjärtan.. är jag för elak??

  

Man blir törstig av en massa bus och spring!

  

imorse blev det lite yogurt mellanmål innan vi åkte till stockholm

  

Är han inte duktig.. usch tiden går så himla fort!! Sen hittade Melvin någe roligt, hahaha en ren såklart 

  

Är det någon som ser va det är för nåt??

Ja jag vet att det inte finns nå bilder på mig men jag känner mig inte som den finaste tjej just för tillfället. Svullen, finnig och röd. Snart så ska ni få se mitt tryne igen!!


Nu ska jag gå in och se om lillen somnat för att vi sen ska se lite film! puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards