Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Jenny - 8 juli 2010 21:58

Fast med mina korta kjolar följer även blåmärken och en jävla massa hår med.. mohahaha!! Idag när vi vaknade packade vi väskan för att sen vidare bege oss mot tyresö ju. 


Vägen till bussen som skulle gå till tyresö.. mm jag fick springa.. herregud va jag sprang. Vi va ju borta i danvikstull medans bussen går från planiavägen vid sickla!! Så jag fick springa. När vi va framme va mina kläder dyngsura och det rann svett i ansiktet på mig. Melvin ja han skrattade  för att det roligaste han har sett tydligen är när mammas kinder och tuttar både hoppar och dallrar!! jätte roligt, verkligen!


Men vi hann med bussen den kom ungefär en minut efter oss bra där!! Vi hamnade i alby som alltid när vi badar i tyresö. En fin och härlig barnvänlig strand med gräsmatta. jag och min familj även vänner har alltid lagt oss på ett och samma ställe under alla år som jag badat där och det är nu i snart trettio år. Alltså alltid på samma sida av vattnet. 


Amina och lilla Tindra skulle med oss o bada idag. Så när hon kommit fram ringde hon mig för hon hade hittat ett ännu bättre ställe.. vi testade.. Men vi tre vuxna bestämde oss för att den gamla hederliga platsen får kvarstå.. För nu va vi på både gräs och sand.. va tror ni hamnade på allas filtar.. Jo sand!!!! Men vi hade en rolig stund där på stranden. Melvin älskar att få springa omkring och kasta sand på allt och alla. Han går gärna oxå o letar rester haha.. 

  

Amina lånade Melvins badring och tvingade i sin dotter i vattnet.. Jag trodde ungen skulle skrika men hon blev överlycklig

  

Melvin har inte använt den, inte i vattnet iallafall och det kommer väl inte bli av heller haha. 

Pojkarna lekte på stranden och hade super skoj

  

tror ni Melvin gör nå dumt och Marlson står och säger åt han.. hhaha kolla Marlons kroppshållning.. Min fina kille!!


Efter några timmar på stranden tog  jag och min mamma oss promenaden på nästan 4km hem till centrum där jag köpte en ny uvdräkt åt Melvin.. vill ni veta varför..jo för han sket i den andra och jag ville gärna inte ta bort det där ute bland allt folk! Sen gick vi hem till systern min. Där vi grillade massa kött och kyckling och till det gjorde Linda en potatis sallad. Även Jonas kom förbi och umgicks med oss på kvällen!! 


Nu ska jag lägga mig så jag orkar med dagen imorron. puss på er alla glada

Av Jenny - 8 juli 2010 21:04

Efter barnmorskan stack jag och Melvin till en äng utanför bion i sickla för lite lek och skoj

    

Ser ni att hans öra sticker fram så fint där. Alltså det här med att klättra... va är det som är så jävla roligt med det? Jag springer ju bara efter och är orolig att han ramlar och slår sig. Han hittade massa höga stenar och kullar som han bara skulle upp på . När han väl kommer upp sätter han sig på yttersta kanten.. baklänges! Ja det är väl ännu en fas, klättrar fasen. Men vi hade en mysig stund där borta på ängen tills vi stack mot slussen!

  

här tycker han att jag är jätte rolig som står och dansar!

  

Vi åkte ju upp och tittade lägenheten och självklart ville han till gården för att leka lite.. kasta sand rättare sagt!! Bad blev det efteråt.. Men först skulle vi ju åka och hyra film

   

Melvin tyckte att pappa Jonas tog för lång tid på sig och började gnälla. Så bälte av och direkt skulle han över till förar sidan. För att ratta med ratten, höja och sänka värme plus volym!! Jätte roligt tyckte han att det va!


Puss på er

Av Jenny - 8 juli 2010 07:44

solen lyser och natten har varit rätt bra så jag känner mig utvilad. Melvin däremot är en jävla grinunge!! Så fort han inte får hans vilja igenom sätter han igång och låtsas gråter/skriker! Det kan handla om att han inte får stoppa en sten i munnen från att inte få kasta sin mat på golvet!! Jepp han skriker... haha tre årstrotsen börjar väl redan nu.. Men jag kan skratta åt det för han ser så rolig ut när han låtsas kan jag tala om!!


Igår hade vi en toppen dag. Efter barnmorskan gick vi på köpcentrat. Melvin som sovit tre timmar redan började bli trött.. Eftersom jag skulle till slussen så tänkte jag ta mig en promenad och låta han sova under tiden! Jag stack och köpte mig en energiser juice där vi brukar köpa våran smoothie.. Den smakade great! Melvin somnade och jag fick gå med min musik i öronen. 


Efter vi varit på PK och jag fått lära mig att ta emot beställningar göra fakturor och så vidare. Stack vi till indiska borta i sjöstaden och fick i oss mat. Melvin älskade det han skrek så fort jag skulle ta mig en egen tugga.. Bra där unge!! 


Vi kände för att mysa lite efter Melvin somnat så vi gick in på Hemma Kväll och hyrde tre filmer.. Men innan filmen så stack jag ner och träna.. Det blev en kvart på CT därefter bröst och mage! Det va häärligt och det gick toppen. Träningen blev alltså en lång promenad i rask takt, 15 minuter cardio plus bröst och mage!!


Filmen "farsan" va det vi skådade med våra små ögon och jag tycker den va bra. Men den va faktiskt mer sorg i den än komedi. Men jag gillade den. Det värsta va när hunden mådde som den gjorde.. ja jag är känslig oki!! 


Just det innan vi stack och storhandla igår åkte vi upp till lägenheten. Ojoj vilken förändring.. nej inga golv eller väggar är fixade. Men taken är gipsade, golven gjutna, väggar putsade.. ooo snart så.. idag kommer klinkers,kakel och golv!!!!! Fan va nice!!! 


Nu ska jag få i mig min frukost för vi ska sticka till tyresö och bada med mamma och Marlon!!! Med picknick oxå såklart.. Jag har ju en väg framför mig så jag har lite bråttom!! 


Puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards