Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Stranden såg vi inte idag!!

Av Jenny - 13 juli 2010 14:51

Inte än så länge iallafall. Kl halv nio blev Melvin så jävla grinig.. sjlävklart han svettas liksom hela  tiden. Det finns ingenting jag kan göra. duschar han typ hela tiden. Alla fönster plus balkongen står vidöppna!!


Men han svettas.. precis som förra året när han va nyfödd, så svettades han oerhört mycket och tyckte inte jätte mycket om solen. Detta år har det gått lite bättre eftersom han nu kan vara i vattnet när vi åker till stranden. Men ialla fall till saken då. haha. 


Han blev så jävla gnällig och det slutade inte, trötter alltså!! Jag la han och han somnade lite innan kl 9 vaknade upp kl 12.. så han sov i tre timmar! Jonas kommer hem vi fyra tiden så att bara jag och Melvin skulle åka till stranden för att sen skynda oss hem hade bara blivit ett stress moment. Så vi tog oss våran lunch för att sen gå ut och ta en promenad längs vattnet plus att fotbollen va med.. Vagnen, den fick vara hemma!!!!

  

     

Det gick faktiskt bra utan vagn, jag fick bära han några gånger men inte för att han ville utan för att han skulle så nära vattnet hela tiden!! vi hade en mysig stund men efter ca 40 minuter tröttnade han på värmen och började gnälla igen. Va jag än gjorde så blev det inte bra. Han va dyngsur av svett. Så det va bara att ta upp han för att promenera hem!! Väl hemma hällde jag vatten i minipoolen för han behövde svalka av sig lite

  

Äntligen blev han sig själv igen!! usch jag tycker så synd om han när det är så här varmt. Jag är svettig själv som fan det rinner hela tiden. Men jag kan ta det på ett annat sätt än vad odågan kan!! Efter lite bad på balkongen va det dags för vårat mellanmål. Skönt att han kan äta själv

  

Även om det blir kladdigt. Men han får mer i sig än utanför så det börjar ta sig!!!


Nu ska vi båda hoppa in i duschen och duscha av oss allt jävla svett!! För att sen när Jonte kommer hem drar vi antingen ut med båten eller så drar vi till stranden så pojkarna får doppa sig!! Jag älskar att bada men niagrafallen som är på besök är inte att leka med kan jag tala om!!! Inte alls....Så som sagt.. fort som fan in i duschen nu haha


Nä puss på er hoppas ni har er en suverän dag!! Jag och Melvin har det hur bra som helst trots lite gnäll. Men jag förstår han!!

 
 
Ingen bild

Catta

13 juli 2010 16:10

Skönt med hemma dar de med;) ja har varit hos tandl sedan shoppat lampa jehaa. När får vi följa med ut med båten som du lovat i över ett år ? Puss

 
Jennie & Grodan

Jennie & Grodan

13 juli 2010 20:22

jäkla värme! Felicia går naken dygnet runt hon :D Hon totalvägrar tom blöja för att hon tycker det blir för varmt. Går vi ut så får hon endast blöja & sandaler. haha. Tänkt om man själv kunde gå så. Sedan kan vi inte ha öppna fönster & balkong nattetid :( FElicias allergi är så fruktansvärt jobbig nu, så fort vi öppnar ett fönster får hon som astma & vi får ge henne kortison för att hon ska kunna somna om & andas ordentligt. Jag hatar denna värme & sommar! :( (För felicias skull)

http://jenniesvensson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards