Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Jenny - 25 februari 2011 18:46

Alltså att vara hemma en hel dag utan nå speciella aktiviteter är bra för oss alla. Jag själv kan tycka att det är super härligt de första timmarna på dygnet att inte behöva stressa o inte ha några måsten men sen resten av dagen av att inte göra nåt.. Jag kan bli lite lätt tokig. Så nu sitter jag här med spring/kli i benen, Melvin han hoppar och studsar i soffan. Jonas. haha ja han gör som han alltid gör när han kommer hem, sover i soffan.. Han är pigg nog att direkt åka till gymet efter jobbet men sen hemma ja då är han så trött så att han oftast somnar men det är väl som det sak;)!


Idag fick vi god hemma pizza till middag som vi alla tre hjälptes åt med, jag tycker att det är viktigt att Melvin får vara med och hjläpa till OM han vill. Han måste få känna sig delaktig i våra sysslor. Så att duka fram på bordet varje morgon älskar han haha så länge han får ta fram yogurten. Alltså anledningen till att jag sitter här är väl för att slippa sätta mig med hemprovet. Jag har tagit fram allt material men liksom inte hittat dit direkt utan det är ju massa annat som måste göras först.. hehe. Ja ja jag ska sätta mig.. så småningom!!


Nej nu ska jag fortsätta att tråka här hemma. Imorrn blir det badning eller mullemeck parken på förmiddagen för att vi sen lämna odågan hos farfar och gammelfarmor för massa bus så att vi vuxna kan göra det vi vill!


puss på er

Av Jenny - 25 februari 2011 11:45

Hallå på er. Idag har vi haft en soft dag jag och ungen;)! MEN vi tog oss ut en stund vid tio tiden, i 25 minuter va vi ute. Melvin han va grinig under hela tiden, varför? Jo för att det finns en STOR STOR snö hög.. inte ens så att jag kommer upp dit helt utan problem utanför oss. Melvin han skulle prompt upp där. Eftersom den är så stor, hög och brant är det lite svårt för min prins men han försökte en liiiiten stund.. Sen tyckte han att jag skulle bära han upp. Men då sa jag åt han att vill du upp dit får du ta dig upp dit själv. Koom igen Melvin du kan!! han sa.. kan kan.. Men samtidigt som han försökte så gled han ner och blev bara mer och mer förbannad. Till slult frågade jag, vill du att jag ska hjälpa dig? inte bära men jag kan hålla din hand. Ja vi skulle hålla hann.. Så gick vi upp halvvägs.. den är verkligen stor och jag kan inte gå upp längre inte med han i handen.


så jag lämnade han där och sa .. vill du gå högre kan du försöka själv. Då ville han åkka åkka. Så han satte sig ner på rumpan och åkte ner.. sen började det om. han blev förbannad för att han int ekom upp och tyckte att jag skulle bära honom .


Absolut hade jag kunnat bära honom upp. men jag tycker att han ska få försöka själv. Han är inte en bebis längre och jag tycker inte att man ska få det så lätt för sig..Man kan inte få allt serverat. Jag har sett konsekvenserna hos andra när man har fått allt serverat. Plus att tyvärr är Melvin i en period nu då han ger upp så fort han inte kan på en gång. Då tycker jag både som mamma men oxå som pedagog att det är jätte jätte viktigt att han får försöka själv. Som tex om pusselbiten inte sätter sig på plats direkt då lägger han bort den och tar nästa.


För sen kanske det blir så att när han går i skolan. Han är så van att få allt serverat för att han är liten och det är synd om han. så i skolan sen när fröken berättar saker eller om det är prov. Så har han inte lyssnat för han vet sen att ja men jag kommer ändå få hjälp.. jag kommer ändå få provet uppskjutet för jag är liten och det är synd om mig.


Det funkar inte.. jag vill att Melvin ska bli en stark kille som har tron på sig själv, litar på sig själv och har massa med självförtroende att han KAN allt han tar sig an!!!


Han ska inte behöva bli särbehandlad så att sen andra tycker han ärjobbig och bara irreterande. För tro mig.. är det någon typ i klassen eller på jobbet som blir särbehandlad och man ser att den personen veerkligen vet vad hon gör.. Ja då blir man fasiken irreterad..


Jaja idag ska vi iaf ha inlämnat ett prov.. men jag hörde på omvägar att det va någom som fick det uppskjutet så jag tar för givet helt enkelt att det även gällde oss alla.. Skönt.... för det är ett hemprov som är lite svårt!! Men nu blev jag både glad och lättad att vi fick några extra dagar på oss.. ja jag antar att det gällde oss andra med;)!!


Nä nu ska jag och Melvin gå och sova.. borde egentligen plugga men jag har lust att sova bredvid min prins..


puss på er

Av Jenny - 25 februari 2011 08:29

hejje. Idag är det fredag, fredagar är sköna nu när man har saker att göra på veckodagarna. Fredagar innebär oftast självstudier för mig om det inte är ett prov och de dagarna tar vi oftast ledigt jag och Melvin. Måste som sagt passa på nu när man kan!


Natten gick bra.. min klåda är dock tillbaka och det är återigen hemskt, mina tabletter för skiten tog slut nu i morse.. så vi får se hur jag klarar av det. Men hemskt är det huija!! Idag hade vi planer att träffa kim och hennes huliganer men tyvärr blev det inte av  nu på grund av sjukdom.. som det typ alltid är när man ska träffa vänner med barn. Shit va man är sjuk hela jävla vintern!! Tråkigt. MEN vi får helt enkelt ta och synas en annan dag.. vi har ju våra telefoneer så länge haha.


Jag och Melvin får ta och hitta på nåt ensamma, jag ser även att det inte är jätte kallt ute så vi kanske tar oss till ngn annan lekpark än den vi har här hemma. Ja det återstår o ser vi kanske även bara tar oss en hemma dag med massa pyssel och mys!


Alltså ni vet min vän Tess.. ja hon som jag tycker om så oerhört.. jag bad henne om hjälp igår med en film. Att klippa, fixa och trixa är inte riktigt min grej så jag frågade om hon hade tid och ork att hjälpa mig med saken. Det hade hon, men hon tog åt sig uppgiften så ordentligt så även fast det blev lite strul gav hon sig inte.. utan höll sig vaken lite extra.. TACK!! Det va ju inte alls det jag menade. MEN herregud va duktig hon är. Jag blir stolt!!!! TACK TESS!!!!


Hon gjorde min film och jag tycker den blev hur bra som helst. Hon gjorde även överkurs då filmen börjar med en gammal film med rygg träning för ungefär ett år sen.. Cooolt!!!! Jaja nog babblat här kommer resultatet

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards