Alla inlägg den 20 september 2010

Av Jenny - 20 september 2010 20:15

ja en sån där dag, en sån dag då allt bara känns så jävla tråkigt! Du har inte humöret med dig överhuvudtaget, kommer det ett leende ja då är det falskt! Mm jag har en riktig sån dag idag och jag hatar de dagarna eftersom det inte riktigt speglar den jag är i verkligheten!!


Men som de säger, alla kan ha en dålig dag ibland!! Det har inte hänt något speciellt utan jag är bara lite lätt uttråkad. Dagen började bra, jag och Melvin fick våran mys stund som varje dag innan dagis och skola sen tog vi oss till dagis. Idag gick det inte jätte jätte bra eftersom vi kom rätt tidigt och ingen av hans fröknar hade börjat ännu! Men jag va ju tvungen att lämna odågan så det va bara att ta tjuren vid hornen och sticka där ifrån när han va så där ledsen... min fis!!


I skolan hade vi ju en redovisning att ta tag i alla glada elever. vi skulle hålla ett informations möte av något slag för mig blev det om en träningsvecka!! Nej jag är inte expert men när man ska stå så där framför folk och det är en påhittad situation ja då kan det vara skönt att få prata om något man verkligen brinner för! Min redovisning gick jätte bra och flera av mina klasskamrater blev sugna på att börja träna.. då har man lyckas eller va säger ni hehe!!


Jag tror att anledningen till mitt humör så här på kvällen är nog för att jag missade min träning, jag har absolut inga problem att vara ifrån min träning men när man verkligen har ställt sig in på att träna och sen rycks det bara undan fötterna ja då kan man bli lite ledsen i ögat!!


Anledningen till att jag inte kunde träna va denna! Melvins fröken ringde mig, som ni alla vet gjorde ju ungen illa sig igår. Farligt va det inte, det vet jag eftersom jag va till  läkaren med han! Jag vet inte riktigt om Melvins fröken förstod att jag varit till läkaren så hon ringde mig idag efter mellanmålet...


Hej.. Melvins öga har svullnat upp, de har precis vaknat här och han sov i två timmar..(vilket faktiskt är jätte vanligt för melvin men det örat vill de inte lyssna på)


oki sa jag.. ska jag gå till läkaren, jag va ju som sagt där igår men de tyckte inte alls att det va någon fara..


nej nej.. ögat är det inte någe fel på men det är mer svullet och jag tror att han har ont, säger fröken.


då frågar jag. hm oki. har han varit ledsen idag?


Nej han har varit jätte glad. Men nu efter vilan ville han inte riktigt vakna och ja nu är han ledsen.. (jag tänkte, oki melvin brukar vara ledsen ibland efter vilan för han vill helt enkelt sova vidare)


Men jag fortsatte i min trevliga ton.. ja men då kommer jag direkt om det är så illa!


Ja jag tror att det är bra om det blir en kortare dag för melvin idag!!


Som mamma och får höra det där ja då blir man ju mer orolig. Senariot i mitt huvud va att Melvins öga typ va ihop limmat eftersom det tydligen var värre än va det hade varit imorse när hon kom.. så jag blev ju såklart jätte orolig och skyndade allt jag kunde till dagis, jag va där på en kvart! När jag kom satt Melvin och åt mellanmål, jag hörde han utifrån och då lät han glad som vanligt!


Fröken som ringde mig hade gått för dagen och ut med melvin kom en jätte trevlig fröken från en annan avdelning. Hon tyckte inte ögat såg farligt ut och Melvin han hade ätit jätte mycket under mellanmålet och varit busig som vanligt!!!


Sen när jag tar emot han då ser jag det. Han har fodrade byxor, långarmad tröja, munkjacka och sockeplast!! De här kläderna har han alltså sovit i inne på dagis!!! Han som redan är varm, det borde de veta eftersom första veckan sa de åt mig typ varje dag att de trodde han va på väg att bli sjuk för att han va så varm!! Men alltså så dä rmycket kläder inne och sova i.. vem fan blir inte gnällig och ännu tröttare då när han ska vakna upp!!


min teori är så här, han vaknade upp efter två timmars sömn, gnällig precis som alla barn kan vara när de precis har vaknat! Sen va han ju även varm med alla de där kläderna ja då blir man nog lite extra gnällig! Ögat när jag kom det va bättre än va det va i morse 1!!!!! Så det va inte nå fara!! och där är min teori att kanske ögat svullnar upp lite efter att han har sovit eftersom han faktiskt ligger på den sidan oxå!! ONT!! nej det VET jag nästan att han inte har för han tar sig inte på ögat överhuvudtaget, han reagerar inte ens när jag tar på det!!


Det första han gjorde när han kom ut va att peka upp på ögat.. men det är väl för att de varit på där och pratat om det! För resten av dagen och kvällen har han inte brytt sig ett skit!!


Så irreterad ja det är jag.. men jag vet inte riktigt hur jag ska få fram det imorrn på bästa sätt utan att låta arg!!


Angående ögat kommer jag iaf säga att jag tror det svullnar upp när han sovit eftersom det va jätte fint när jag kom. ont tror jag inte att han har eftersom han inte ens tar sig på ögat!


Angående kläderna kommer jag be snällt att de gärna får ta av han munkjacka, tjocktröja när de är inne eftersom han är rätt varm. och att sova i fodrade byxor.. vem vill det??


Jag är verkligen jätte nöjd med det här dagiset och alla kan göra fel, bete sig fel, vara överbeskyddande!! Den här gången kändes detlite som att de inte trodde jag varit till läkaren med melvin och att de tyckte han skulle hem.... Men men det ordnar nog upp sig..


Irreterad blev jag iallafall eftersom jag missade lite att plugga i skolan med boken och min träning!!!


Vi har haft en myskväll ensamma jag och melvin nu ligger han och sover. Pappan kommer väl hem om någon timma.. jag ska vara här framför min data och inte göra nåt, inte säga nåt.. för nu är ja gsom sagt inte på bra humör..haha puss


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards