Alla inlägg den 15 september 2010

Av Jenny - 15 september 2010 23:05

Hallå igen. I skolan arbetar vi med en kurs som heter kommunikation, jätte intressant ämne och man ser vad man har gjort rätt och vad man har gjort fel i olika situationer ute i verkligheten. Mycket av det jag lär mig kommer jag att ta med mig i livet för det är verkligen intressant!!


MEN trots att det är så intressant har jag ju som jag sagt tidigare varit så himla omotiverad, alltså riktigt.. Det har känts som att jag har suttit liksom utanför och tittat på när de andra har arbetat att jag inte riktigt är med i gruppen. Men så är det ju självfallet inte och jag kom på igår varför jag känner som jag gör!


Jag är en person som inte riktigt kan läsa på distans eller med självstudier, jag har inte den karaktären o blir jätte lätt ofokuserad och tappar koncentrationen. Denna kurs har varit mycket självstudier och där har vi problemet! Självstudier är inte riktigt min grej och det gillar inte  jag hehe! MEN då kommer jag till det jag vill säga.


Vi är en klass och jag tycker alla är super trevliga och roliga. Fast vi är tre st som har varit med från början och är med hela tiden. Det är jag Sebbe och Erik! Det är vi som har gjort de senaste grupparbeten och jobbat på tillsammans. De två motiverar mig, vi gör det roligt tillsammans vi lär av varandras erfarenhete. Ja det blir skoj helt enkelt!


Tyvärr har sebbe varit sjuk nu sen i måndags men jag och Erik har faktistk kommit till skolan för att plugga lite extra. Då det varit självstudier. Ingen av oss pluggar så jävla bra hemma så vi har träffats på skolan och försökt göra vårat bästa!


Igår så möttes vi innan i sickla för att köpa med oss lunch och det blev sallad såklart..

 

Super god. Idag hade vi redovisning av vårat arbete, rollspel och vi skulle försöka spela upp lite olika budskap. Som, ironi, tvåvägskommunikation.. ja men in förstår. Sebbe va sjuk men jag och Erik

 

vi klarade det galant och lämnade en glad fröken .. hehe..


Dagis idag har varit sådär för Melvin han hade tydligen varit lite gnällig. Men jag visste nästan det och hade redan berättat det på morran eftersom natten hade gått lite oroligt!! Men nu ligger mina pojkar och sover så det skav väl även jag göra!


imorn blir det benträning och lite plugg!!


Nä puss på er alla glada

Av Jenny - 15 september 2010 22:43

Alltså tidigare idag när jag satt på bussen mot skolan, ja då skrev jag även ett inlägg som blev publicerat. MEN nu när jag äntligen får tid och sätta mig vid datan alldeles ensam ja då upptäcker jag att inlägget inte alls har blivit sparat. Idiot saker, man kan bli förbannad för mindre!!!


Jag ville berätta lite för er om något som heter samlare och vad jag tycker om den sortens människor. Då menar jag inte dem som samlar på krims krams utan dem som samlar på tjänster och lån, de gör.. när de har hjälpt någon och så vidare. Dem samlarna ska jag berätta lite om.. ja hur jag tycker om dem haha.


Ni vet dem som samlar på sig allt gott de gör för en person. Om de kanske har bjudit på lunch en gång, eller om de har hämtat upp ett paket åt dig någon gång. Istället då för att liksom må bra av att göra såna här saker för en annan person så samlar de det i sitt minne för att sen om det råkar bli en diskussion eller något liknade kunna kasta det i personens ansikte. Jag förstår mig inte på såna människor jag gör verkligen inte det.


Jag själv, jag älskar att hjälpa, jag älskar att ge OM nu int epersonen i fråga är en snål äcklig girig människa.. då kanjag själv blir lite elak. Men nu finns det itne många giriga snåla människor. Så jag älskar att vara snäll. Sen efter att jag har varit snäll så är det inte något jag tänker på, mitt liv flyter på som vanligt liksom. Eftersom det är sån jag är som person, hjälpsam, omhändertagande, tycker om att kunna finnas där.  Men en samlare ja det är som att de är snälla bara för att kunna säga sen hur snälla de har varit och säga exakt vad de har hjälpt eller gjort för dig. Jag kommer inte ihåg saker ja ghar gjort för mina vänner eller när jag har bjudit de på lunch, middag. eftersom jag har velat göra det!! Man ger och man tar brukar det heta!!


Gillar man inte att ge nej då ska man inte heller göra det. Men gör man det ändå ja då ska det vara gjort och sen ska det inte användas mer emot någon annan!!


Nej samlare ska man försöka hålla sig ifrån iallafall när det gäller att be om hjälp och så vidare. ja jag vet inte Förra inlägget lät bättre och roligare men som sagt det sparades inte!! Men va tror ni. varför blir man så där för?


Nä nu lägger jag ner detta inlägg.. haha.. men vi hörs en annan gång puss på er

Av Jenny - 15 september 2010 09:28

Va idag att vila från allt som har med att träning att göra MEN;) jag tänkte om. Det är skönt att ta lång helger ibland så denna helg blir en lång helg, jag och melvin ska vara lediga o hitta på nåt tillsammans. Så nu sitter jag här på cykeln borta på sats o kör för fullt, det blir bra cardio idag o lite mage men bättre än ingenting! Natten den gick så där halv elva igår kväll efter ca sex uppvak från melvin fick han komma in till mig. Även inne his mig va han rätt orolig men till slut så somnade han, på mig! Sen gick natten smärtfritt och vi vaknade upp lite innan sju!! Att lämna på dagis idag va inte jätte roligt men jag vet att han hr det bra där och vi båda känner oss trygga! Nä nu ska jag fortsätta cykla på! Puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards