Alla inlägg den 13 september 2010

Av Jenny - 13 september 2010 22:13

Idag va vi ju tidiga på dagis eftersom jag började nio på skolan.. så vi va på dagis redan 8.20, tidigt alltså och då vill jag ju gärna hämta tidigt oxå så han inte behöver vara där hela dagen. Jag lämnar för att sen ta mig till skolan, väl på skolan så kommer ju min klasskamrat Erik, det är jag Erik och SEbastian som varit med från början och det är vi som liksom fungerar bäst ihop.Sebastian va sjuk idag. iallafall just nu ahahahahah eller va säger ni.. Jag kollar lite snabbt i planeringen som vi har fått för att göra just det.. kolla!!! Mm va ser jag.. våran lektion börjar inte förrän kl ETT idag!!!! Va fan jag hade kunant lämna Melvin lite senare, jag hade kunnat träna innan skolan.. haha fan då. det är ju tur att allt jag håller på med just nu ligger i nacka!


Så jag och ERik gick för att ta bussen mot våra gym, jepp vi bestämde oss för att träna innan lektionen började. Så han stack dit han skulle och jag stack till sats där det blev en kvarts cardio och sen armar. det va hur skönt som helst, fick även en komplimang idag att jag va duktig.. den tog jag till mig!!!!


Efter skolan så stack jagför att hämta min odåga, det hade gått suveränt bra idag på dagis. Sovit och ätit hade han gjort.. bajsat ja det gjorde han när jag kom så det va bara att gå in och byta på han!! UNGE haha. Det blev lite shopping för mig idag  så Melvin är garderad för vintern. Det blev ett fleece set och skalbyxor från polarn och pyret, jackan är redan inköpt. Nu fattas det vintervantar och vinterskor sen är det klart. 


Det regnade ju fortfarande ute när vi skulle hemåt så på med regnkläderna och stövlarna för att sen ta oss upp till berget, där stannade vi ute en stund och lekte i vattenpölar och sandlådan

     

Jag har ju som sagt inga regnkläder så jag blev dyngsur och ville in.. MEn Melvin han vägrade så jag fick ta den blöta sandiga ungen i famnen för att ta hem han, kassar och vagn!! Hur det gick.. ja jag måste tvätta min systers jacka nu. Regnkläderna hans åkte direkt in till badrummet. Sen hade vi lite lek i rummet.. eller melvin lekte och jag surfa på mobilen haha

 

Melvin gillar sin nya säng med lådor han kan ju sitta där i och mysa!!


Nu på kvällskvisten åkte vi lite bajsbil för att sen bara vara hemma och sova.. Melvin sover jag surfar.. man blir lite lätt beroende hehe!!


Nä nu ska jag stänga av, sova för att imorrn blir det träning och lite självstudier borta i skolan.. puss på er


Av Jenny - 13 september 2010 22:07

Natten till idag blev härlig. För Jonas fick ligga kvar inne hos prinsen för då om han vakna kunde jonas ta han istället för att jag skulle behöva gå upp och gå in! Så jag fick hela stora sängen för mig själv, härligt!! Halv sex hör jag hur melvin börjar låta o jag tänker, ska jag gå in och ta han så jonas får vila lite till eller ska jag bara låta de vara.. Jag lät de vara och fick sova till halv sju hehe..


utvilad som jag är tog vi det lugnt här hemma för tid hade vi. Men sen såg jag det... ja ni vet det där blöta som bara forsade ner från himlen. Min tanke va ju att idag ta en promenad till sickla för att lämna på dagis och sen vidare till ektorp för att ta mig till skolan!! Men inga regnkläder äger jag och vagnen min har inget regnskydd. Så jag fick lite lätt panik eftersom det är en bit till bussen hemifrån.


Men jag satte på oss våra kläder, MElvin fick lära sig att hålla i ett paraply för första gången, ett paraply för att skydda hela han. Regnkläderna hans va ju på dagis. Det gick bra, sen såg jag en massa människor på busshållsplatsen nedanför backen.. jippi tänkte jag bussen kommer nog snart.. Jepp den kom och att ta det där paraplyt från Melvin, det va inte lätt ska jag säga!! Han skrek.. folket tittade på oss och han skrek.. Han har börjat med det nu, skrika och låta jävligt förbannad så fort han inte får som han vill. Men han blev tyst och vi hoppade på bussen för att gå av och ta nästa.. matchade perfekt!


Lämningen på dagis gick suveränt idag trots att de fröknar som är hans va borta.. Fan va bra!!!!!


Puss

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards