Alla inlägg den 7 september 2010

Av Jenny - 7 september 2010 21:37

Ni vet han jag pratade om igår som hade kostym och sen gympaskor! Jag såg han idag oxå, även min syster såg han idag eftersom vi möts varje morron i tyresö centrum innan vi åker åt varsitt håll!


Idag hade han lite svartare fin byxor med sin rock men även idag gympaskor, idag va de vita!!!! Jag kunde inte riktigt ta en bild då han stod jämte mig. Men ser jag han imorrn så ska ni få se.. hehe..

Av Jenny - 7 september 2010 21:03

Ja, mycket Melvin i denna blogg. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag och Melvin umgås typ dygnet runt så det är med Melvin jag gör alla saker och därför blir det ju mycket om Melvin, min lilla prins! Idag efter han vaknat upp från sin 2 timmars vila och vårat mellan mål tog vi på oss våra kläder för att gå ut på gården och leka lite. Även idag lämnade vi vagnen hemma, lite läskigt är det då det bara är nerförsbackar till gården. Men han klarar det bättre och bättre för varje dag som går nu.

 

Han gillar att inspektera saker och ting så här hittade han ett rör, han trodde väl att det fanns nå roligt där i Men inte då

 

Så efter inspektionen fortsatte vi ner mot gården för en massa lek.

 

Det finns två såna där gungor på gården som ser lika olika ut. Melvin vill gärna sitta på båda två varje gång vi kommer dit men inte längre än några sekunder. Det är som att han bara vill testa de innan han fortsätter att leka med sitt! Idag fick vi även fin besök av min kusin Marcus och min kusins son Eddie. Eddie blir Melvins tremänning medans Melvni till Marcus är hans kusin barn. Vi är alltså allihop olssons... jeho haha.


Melvin tycker om de här killarna och blir glad när de båda vill leka med han även om han ser helt jävla förskräckt ut vissa gånger. Men idag blev det både hopp och kast med boll

 

Att ha saker på huvudet är ju hur jävla skoj som helst. Jag själv jag jag satt där och klickade på min telefon.. Killarna skötte det där så jävla bra

Familjen Olsson är stor och det är hur härligt som helst!! Men till slut blev vi hungriga och lite kalla så vi stack hemåt för att laga middag

 

Han blir så jävla stolt  när han får göra saker själv ni ska se hans ansikte sen när man säger att han är såå duktig då klappar han sig själv på magen haha. jaja tänker ni haha. Men till slut kom vi hem och då fick jag en härlig puss inne i hissen

 

Egentligen tyckte väl fröken att Melvin inte skulle vara ute så mcyket efter dagis de här dagarna för att hålla sig frisk eller vad hon sa. MEN Melvin klarar inte av att sitta en hel dag inne. Speciellt inte nu när vi inte har ett eget hem. han älskar verkligen att vara ute precis som sina föräldrar. Frisk luft kan man aldrig få för mycket av!


Idag kom Jonas hem tidigt, skööönt för då fick han ta duschning och läggning med Melvin medans jag själv stack ner till flex för lite träning. Det blev 15 minuter cardio plus knäböj, upphopp och utfall. Sen kom moster Marita och grannen Ulrika ut efter deras pass så vi gick hem tillsammans!


Nu sitter jonas och tittar på äcklig fotboll, jag softar med datan, Melvin sover och mormor ja hon lägger patiants ute i köket.. mm det är något hon gör varje kväll och varje morgon!!! Nä nu måste jag lägga ner .. Vi hörs imorrn.. efter skolan och middag hos farfar!!

Av Jenny - 7 september 2010 20:35

Hallå så alla glada.. Idag när vi kom fram till dagis så såg Melvin gården.. Han lät så här... ah ah ah med mörk röst och pekade mot gården, kl va inte nio än så vi gick dit och lekte lite.. Sen kom våran fröken och hon såg på Melvin att han nog hellre ville vara ute och leka idag så det fick vi! Han trivdes som fisken i vattnet där ute kan jag tala om. Han tog för sig, lekte med sina vänner.. han kan ju inte direkt ropa deras namn så när han ropar på sina vänner låter det högt och mörkt. aaaaaaa aaaaa.. Ja han är för söt min lilla prins.. Jag älskar det nya dagiset!

   

Han gick omkring där och brydde sig inte om mig.. ibland ville han titta vart jag va men efter ögonkontakt så fortsatte han leken. Han kommer absolut gråta imorrn när jag ska lämna han MEN jag vet att han kommer ha det bra för han trivs med sina fröknar. Han går till de frivilligt. Idag när han gjorde illa sig ville han upp i min famn men letade efter fröken Mia så även hon skulle komma och trösta han. Det va så uppenbart så det blev gulligt. haha. Lunchen gick ner hur bra som helst trots att det va torsk och potatis. Men vilan däremot, den kommer nog gå toppen bra när inte jag är med. Men nu när jag va med då vill han helst leka med alla som ligger där och sover. Så vi fick packa ihop oss denna dag oxå för att ta vilan i vagnen och åka hem

 

Han deckade direkt efter sina timmar på dagis!! Jag tror att vilan kommer gå galant imorrn när inte jag är med eftersom han tycker om att mysa med fröknarna och de kan vara lit emer hårda när inte jag är där och tittar på! så jag ser fram emot imorrn trots att jag är lite nervös och orolig!!

Puss på er

Av Jenny - 7 september 2010 07:17

Jepp idag va en sån dag då jag vaknade innan väckarklockan.. varför? Jo det ska jag tala om. Jonas vaknar innan sex går upp för att äta sin frukost. Då hör jag hur han skriker lite lätt.. låtsas prata för sig själv men vill ändå att jag ska vakna och höra.. "vart fan är havregrynen" Jag går inte upp, säger ingenting men jag skickar han ett mess där det står, " iskafferiet".. Då hör jag ett sånt där svagt rop igen som om att han pratar för sig själv men vill ändå att jag ska höra.. NEJ.. haha.. ja sen skickade jag ett mess att nu får han vara tyst för jag vill sova lite till.


Men fan när jag har vaknat ja då kan jag inte somna om så jag låg och vilade ögonen tills Melvin behagade att vakna vi halv sju så vi kunde mysa lite innan uppstigning. Melvin älskar att mysa efter att han har vaknat hanvill gärna kramas och bara ligga nära! Våran frukost har vi redan ätit så nu har jag satt Melvin framför tvn.. han brukar vanligtvis skita fullständigt i tvn. MEN idag är det en massa musik, dans och fåglar så han står typ som fastklistrad framför tvn. Så länge det är musik ja då mår han bra. Jag gjorde ett försök för att få sitta lite framför min rosa darling och jag lyckades haha!


Nej nu ska vi göra oss fina för att sen bege oss mot bussen. JA som som sagt.. håll tummarna så han somnar på dagis idag så det går suveränt att lämna han imorrn. För imorrn har jag en viktig dag i skolan som jag bara inte får missa.. då kan jag lika gärna gå om den kursen!!! Så håll tummarna!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards