Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Jenny - 30 augusti 2009 19:19

för odågans DOP!!! Jag har tänkt att baka allting själv. Så finns det ngn där ute som kan rekomendera va jag ska baka för ngt?? bullar och kakor ska jag ha.. ??!! Ngn som har några ideer.


Hhaha en sak är lite rolig.. jag har väldans stor familj.. Vi ville hyra stora huset till dopkalaset men det va uthyrt så vi tog det lilla huset där det får plats exakt femtio personer.. hm vet ni hur många det är i bara min familj??? 33st.. så vänner. hm sorry ni får kramas med Melvin andra dagar än på dopet.. hahah men erkänn lite sjukt.. jaja det blir bara finfint!!

Av Jenny - 30 augusti 2009 18:59

skadade jonas sig ganska rejält. Båda händerna. Fem senor på varje hand. Han kunde inte göra någonting själv. Matas, duschas. kläs.. ja allt fick jag göra för han!! Det va han värd. Anledningen till att jag skriver om det nu är för jag satt o kolla gamla bilder!!


Vi hade det ett helvete.. Jonas mitt lilla träningsfreak tappa 13 kg muskler.. han kunde som sagt inte göra nåt.. MEn vi höll ihop o vi togh and om varandra!!


Så lite kära är vi ju trots allt.. Det är bara så mycket med graven som va och med ny bebis!! Men vi har ju alltid varandra ändå.. 

Av Jenny - 30 augusti 2009 11:42

jag ser ut.. Testade ett par jeans från förr i tiden.. de fastna under rumpan.. så tack ni alla för era fina kommentare om att det ser bra ut o så.. mm kanske magen börjar röra sig neråt.. men för i helvete mina lår, höfter och spec rumpan.. de är gigantiska.. usch nu mår jag dåligt igen hahahaha katastrof.. denna dagen är inte bra ngnstans för mig!!!


Men fan... shit jag som hade stor rumpa innan.... ska den vara så här nu.. nej nu behöver jag åka in till stan o shoppa loss!!! Big mama kläder!!!! 


Jonas åker inte båten han tar en mysdag med familjen istället.. sen ska vi ta en varsin träning.. jag kanske får turen att träna med tess idag.. hon ska bli piskad. mohahah. hon tror att hon ska piska mig.. men tror inte det va.. hehe. kram på er alla där ute

Av Jenny - 30 augusti 2009 09:57

ja det är jag.. kul.. Vakna upp med gott humör men det höll inte i sig kan jag ju tala om!! Idag va MIN morron jag skulle få sova länge oki nu gjorde jag itne det. Men bara för jag är vaken ska HAN gå o sova då..eller ligga o slappa på soffan?? nej han ska väl ta Melvin som sagt??


Nej då.. det gick inte sörru.. jag är ju vakennu.. då kan ju jag ta han... Ja  jag är arg!!!


O när jag blir arg på ngn. så kommer alla andra jävla idioter upp i huvet. som man kan tycka lite illa om!!!! Tycker synd om ngn sån i min väg idag!!!!

Av Jenny - 30 augusti 2009 09:14

a då bär det av tilll läkaren snart. undra va de ska gissa att det är den här gången. Det verkar som om de är jävligt lata och orkar inte ta tag i saker och ting. utan bara gissa sig fram till vad de kan vara. Och idag är jag starkare än va jag va förra veckan så det tänker jag tala om för de oxå!!!! för jag är jävligt förbannad på att de har låtit mig gå till vårdcentralen fyra gånger utan att de har gjort nåt. jo de har tagit prover men mer då jävla idioter!! Ja jag är fan förbannad men det får man vara.. Läkare i sverige är lata! En person i mitt liv hade cancer i magen. personen åkte in och ut till akuten ca en lr två gånger i månaden. För hon hade såna kramper i magen hon fick stanna över varje gång. Hon opererades två gånger för olika saker. MEn personens problem fortsatte så det blev huddinge nästa. Ja då va det cancer. O de undra varför de andra sjukhusen inte hitta det. För de andra gångerna det va operation så va det ngt i magen, där cancern va. Nu ska jag tala om för er varför det blev så. Inte för att de inte kan sitt jobb för fan de har väl gått i skolan!! Nej för att de är lata och orkar inte kolla upp saker och ting!!!!! De tar första bästa. De gissar sig till saker. och när det visar sig att inte vara det. ja då r det en annan sak de gissar sig till. Märks det att jag är väldigt arg idag. ja jag är det. haha men jag är lite glad ändå för jag har ett underbart liv!!! Jonas du gör mig lycklig!!  NEj nu ska jag äta frukost sen åka då. Så får vi se va som händer .. puss och kram

Av Jenny - 30 augusti 2009 09:11

precis att det är några dagar mer än ett år sen jag började blogga.. skoj.. När jag började blogga så va jag gravid utan att veta om det. Va jätte dålig med yrsel o grejjer.. haha skoj.


Nu ett år senare ligger Melvin här o är bara hur söt som helst..

Av Jenny - 30 augusti 2009 09:01

Jonas sista semester dag! Sa åt han att åka ut med båten nu när det är sista dagen och ändå rätt fint vädeer. Jag och Melvin vill helst inte följa med. Det funkar när det är jätte fint väder.. melvin blir bara lite sjösjuk då.. Men nu .. det blåser ju som i skogen.. Så hur jävla sjösjuk skulle han inte bli då!!


Men jonas får åka.. MEn vi får se.. åker han inte ska vi ta en mys dag ute på stan o fika. o kanske shoppa.. hehe...


Nu kommer det till Våran odåga.. Han somna igår som vanligt men i sin vagn. Sen när vi skulle hemåt vakna han till somna om. Men när vi skulle lägga han i sin säng.. då va han vaken.. Ville vara vaken oxå. Klockan blev 01.00 jag blev trött. Putta till Jonas. tog mitt täcke och kudde o somna på soffan. Hörde lite lätt att odågan och pappan fortfarande va vakna ett till Sen blev det tyst!!


Han va väl riktigt övertrött o kunde inte somna om igen. MEn imorse sov han iaf till halv nio. pappan gick upp med han jag gick in i sängen. Men kunde jag somna om eller. Eh nej skulle inte tro det. med den jävla damp jag har!! haha..


Så nu sitter melvin för första gången i sin matstol o tittar på oss. han är såå fin.. 

Av Jenny - 30 augusti 2009 00:00

vilken dag det har varit idag!! En alldeles underbar dag iaf sen på slutet..


JAg har varit utan både min data och min mobil. ja för mobilen glömde jag hemma på laddning.. Men det va skönt o vila lite från den me!! Vi va ju först hos farfarn o åt lite lunch, sen när vi väl va där fick han nå infall att han skulle ha ny tv. Så jag gammelfarmor och MElvin stannade kvar o babblade på lite medans killarna åkte o handla tv.. haha ja nå jävla infall som sagt!!


SEn åkte vi in till stan för att knäcka knotorna lite.. så jävla skönt för jag har ju ont lite var stans nu efter grav o allt.. Så knäckta blev vi.. för att sen ha en alldeles underbart trevlig kväll ute i åkersberga. Med Danne och Kurre!! 


Det bidde kräftor med massa gottigt tillbehör.. VAttenskoter blev det för Jonas del.. Vi kom dit så sent så det blev lite kallt tyckte jag.. O att jag ska ta på mig en jävla våtdräkt just för tillfället finns inte på världskartan. ALDRIG!! o åka i sina kläder va ju inte riktigt en höjdare. Så jag blev utan helt enkelt. MEn jag fick ju umgås massa med Kurre istället..


Nu är vi hemma o ska sova alldeles strax... puss o kram

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards