Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Pedagogiskt!

Av Jenny - 22 februari 2011 17:07

Alltså jag måste få klaga lite och få avreagera mig lite. Jag älskar min skola och jag tycker att det är de bästa pedagogerna jag någonsin haft med att göra! Att lära ut är deras grej liksom. Jag har min favorit och det vet hon nog om! En lärar/mentor som kan utbilda vem som helst, vilken diagnos du än har så är hon rätt för just dig! Helt underbar är hon. De andra har jag inte haft så mycket med att göra men jag tycker att alla som jobbar där på skolan är underbara määnniskor!


Nu har jag haft en kurs som heter hälsopedagogik och den har varit toppen, hur intressant som helst och man har fått upp ögonen lite mer än innan om vad hälsa är och vad det betyder. Verkligen en jätte intressant kurs och en bra lärare i kursen som även hon älskar allt som har med hälsa att göra. Det syns även på henne att hon lever som hon lär, bra där!


MEN nu kommer vi till det här som jag vill klaga lite över. Jag tycker att om man är lärare/pedagog, lär ut andra att vara det. JA då tycker faktiskt jag att man ska vara pedagogisk själv och tänka på vad man får göra och inte göra!


Jag tycker att för det första så måste man få säga vad man tycker om det är något som känns fel, eftersom man är elever så tar man ju det med sin mentor för det kan kännas lite känsligt.


Vi hade lite svårt för fritidspedagog kursen och talade om det med våran mentor. Vi kände oss inte välkomna och så vidare. Trots att vi alltid har tyckt om läraren som person. Men tyvärr ibland kan det helt enkelt bara börja fel.


MEN nu har vi som sagt haft hälso kursen och den har varit toppen vi har känt en bra kontakt med våran lärare och att hon varit väldigt pedagogisk och lärt oss massa om hälsa och faktiskt oss själva. Sen idag när vi har EN dag kvar att vara med henne och i denna kurs. Då tar hon upp det som hände på senaste kursen.


hon sa, ja jag hörde ju att frititdspedagogskursen klassen pratade med..... om ... och så vidare. Det sa hon framför alla som satt där, alla som läste kursen!!


HELT FEL!! Jag skulle aldrig göra något sådant hade hon problem med oss och det vi tyckte då borde hon tagit det med oss själva och inte med hela kurskompisarna!! Eftersom det va väl ca fem sex st där osm inte hade med det att göra!!!


MYCKET OPEDAGOGISKT tycker jag. Och allt som jag känt om den här kursen nu bara sjönk.! Eftersom vi blir lärda att inte göra såna saker!!!


Men jag tycker fortfarande om skolan hur mycket som helst och de är underbara som jobbar där. Bara att vissa saker de lär ut kanske de själva borde tänka på!!! Vi som hade gått den andra kursen kände oss jätte utpekade nu och det va faktiskt inte en rolig känsla!!!! Men men.. imorrn är sista dagen för hälso kursen så det blir säkert bra. Jag behövde bara avreagera mig och få klaga lite granna;)!!


Nu ska jag börja laga mat så att jag sen kan sticka och träna när Jonas kommer hem!!!! ppuss på er

 

här är jag samma månad som jag blev gravid:)!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards