Alla inlägg under mars 2009

Av Jenny - 8 mars 2009 18:00

Jepp det har jag. För stunden iaf. men jag återkommer.. ngn annan gång. kram på er alla glada fisar där ute...

Av Jenny - 6 mars 2009 10:56

Hallå alla glada. Ja idag va vi iväg på första föräldragruppen. Det va faktiskt väldigt intressant och roliga människor har vi hamnat med. Så de två gånger som återstår kommer vi ha skoj på.. Jätte roligt tycke rjag. Vi prata mycket om förlossningen idag o de visa lite granna. Så nu är jag fan rädd. haha katastrof!!


De dela upp oss i en kill och tjej grupp i början för vi skulle skriva ner lite funderingar o frågor.. Killarna ville sitta längre. hehe. roligt. Sen när de sa vi pratat om lite grann .. Så hade killarna pratat mycket om amning medans tjejerna inte alls gjort det.. Det tyckte jag va lite komiskt!! MEn vi fick veta mycket och jag tycker man ska gå på såna där saker. 


Nu sitter jag här o är lite snurrig i huvet ska ta mig en macka för att sen göra lunch till mig och lilla jonas. MEn han åkte och träna lit esnabbt nu.. Ja som vanlig.t Men det gör inte nåt. Då kan jag sitta här för mig själv o lukta på datan.. hehe..


Puss på er så hörs vi senare

Av Jenny - 5 mars 2009 19:48

Hallå alla glada. Idag låg jag och prata i telefon så plingar det på dörren. Jag avslutar samtalet för att gå o kolla i kikhålet vem där är.. Men det står ingen där. De hade inte ens ro i kroppen att vänta en minut.. JAha tänkte jag.


Gick o kolla tv. Det här va ca kl fyra på dagen. Sen halv sex ringer jonas o säger att jag ska gå ner.. då vi ska til läkaren. Så jag öppnar dörren. Så ramlar nåt på mina fötter.


Oooo det va en blom bukett. Jag blev så glad så jag sprang in med paketet och öppnade det. Det va sju fina röda rosor och en liten nalle. Jag blev så glad. Tänk er att min lilla jonas fixade det åt mig under dagen!! JAg blev såå glad.

Så han fick en bamse kram när jag kom ner. Små saker kan verkligen göra en så glad!!


Puss på er igen

Av Jenny - 5 mars 2009 19:35

Jepp nu har vi varit där då.. Och jag fick det än en gång bekräftat att det är revbenen som spökar. ngn nerv o rörelsemontorer o hit o dit. Jag kan inte det där språket så himla bra alltså. Försöker snappa upp det jag kan haha..


Men Grejjen är den att det är inte så mycket det finns att göra åt saken förutom att äta smärtstillande.. Men jag hatar tabletter och alvedon hjälper inte.. o starkare när man har bebis i magen.. nej det vill jag helst inte.


MEn då rekomenderade läkaren att jag kan gå till naprapat lr sjukgymnast. Men då har jag en suvrän kiroprakter jag ska gå till. Som heter Tomas han är grym. han kan sina saker!! brukar gå till han när jag inte är gravid.. för när man tränar har man rätt mycket problem med muskler o ben o saker..


Men jag ska dit o pröva lite akupunktur. o så. För det är nåt med revbenen, nerverna och musklerna. jippi haha.. Men det löser sig säkert.. 


Helt bra kommer det inte bli efter förlossning.. men... då kan jag träna som vanligt och då har jag ju bara ont i bland.. o så kan jag använda mig av kiropraktorn.. Det va det. puss på er

Av Jenny - 5 mars 2009 14:28

Nu är jag i vecka 29 plus 6 dagar. Jag har alltså tio veckor och en dag kvar till förlossning. Och det här får jag konka runt på just för tillfället..

Av Jenny - 5 mars 2009 08:48

Ja nu är det redan torsdag. o ingen magbild har kommit upp än.. Va är det för människa som har den här bloggen egentligen.. det kommer!! Idag ska vi till läkaren o kolla mina revben igen.. Får vi se vad den här läkaren säger då.


Jag hoppas på att få nåt smärtstillande som inte är farligt för pojken.. för alvedon hjälper inte ngnstans kan jag tala om!! Har haft ont hela jävla natten, så trött ja det är jag.Sova hade jag kunnat göra vidare men idag ska ngn gubbe komma okolla elen eller va fan de skrev på pappret.. Så jag måste vara pigg, alert och het från åtta morran till kl 16.. jippi. 


Men imorn blir det iaf en bra dag. Jag och Jonas ska på nå föräldra grupp på morran.. i två och en halvtimma... ojda.. Sen har faktiskt Jonas tagit ledigt för att umgås lite med sin gravida sambo.. Vi ska åka runt lite o lämna lite cookies o brownies till olika gym. 


Sen åker vi nog vidare till flen för att umgås lite ENSAMMA!!!  Skönt att komma ifrån lite. Ja vi ses varje dag men då är man hemma och det är inte samma sak. Åker man iväg tillsammans så gör man det för man verkligen vill umgås.. o då är det inga andra tankar som stör. Så vi ska umgås lite med hans vän Erik och hans sambo plus dotter.. Det kommer bli mysigt!!


Jag gillar flen.. hehe. ja en byhåla är det. Men det är mysigt. hurm ysigt som helst.. mm va mysigt. haha. Man kan elda i öppna spisen o ja.. bara mysa.. 


Nej nu ska jag .. hitta på nåt.. ja nåt iaf.. kanske städa. nej tack. jag ligger här o kollar tv lite tills gubben kommer. 

Puss på er

Av Jenny - 4 mars 2009 23:00

Ja det blev verkligen katastrof idag. Jag följde ju med lilla Jonas o rondera.. jag satt i bilen såklart.. Men jag trodde det skulle gå. jag trodde verkligen det. Men nej det gick fan inte. Mina revben.. fy fan säge rjag. Det gör riktigt ont. Känns som hela revbenen ska sprängas. och de där uppe.. där känns det som några små ben har gått sönder och sticker sönder huden. precis på höger sida. Fy fan säger jag va ont det gör


Men jag fick iaf thai mat och lite sällskap.. o det betyder fan mycket.. Det där med sällskap alltså!! Jag tycker verkligen det är så himla tråkigt att bara sitta hemma ensam hela dagarna. Men det va sista gången innan förlossningen som jag kunde följa med han på det där iaf. Sitta i en bil någon timma så.. funkar inte för mig just för tillfället.


Men imorn ska vi till läkaren igen som sagt .. o vi får väl se va han säger. Jag har inte så mycket för läkare här i sverige .. de är lata och gissar sig till va saker och ting kan vara för att slippa göra sitt jobb.. Ja så känns det och så tycker JAG!!! Fan innan jag fatta att jag va gravid va jag hos läkaren konstant i treveckor.. o de hade inte en aning om att de kunde ta kisseprov o se om jag va gravid...


De gissade sig till saker istället. så tro mig. de fick en jävla utskällning när jag upptäckte på egen hand att jag va gravid!! jaja nog om det!


puss på er

Av Jenny - 4 mars 2009 13:51

Ja klockan tickar.. Jag har klarat mig till nu iaf. Kanske ska sova lite så tiden går ännu mer. haha ni förstår ju hur skoj jag har det här hemma. Det som är så tråkigt är att jag har inte nåt i närheten jag kan gå o titta på heller. Det tar mig fyrtio minuter med buss till närmsta centrum. O va fan ska jag göra om jag svimmar på vägen.. haha katastrof... Jag längtar till vi ska flytta. Vi kommer bo kvar här över sommaren iaf.. För det är jobbit att hålla på  med visning o shit när man är gravid o strax ska föda.. Så vi har bestämt oss att vänta lite med sakerna..


Men bara vi flyttar sen efter sommaren .. Jag ska till nacka.. Med eller utan Jonas.. Men det blir med.. han kan iaf tänka sig att bo där. Men aldrig mer den här sidan av stan för min del. Förut tänkte jag på min familj att jag ville ha de närmare.. Men ärligt. kommer de inte nu när jag mår som jag gör.. så kommer de inte då heller!! Men det är skönt att bo där. Jag har ett stort centrum nära. det är nära in till stan.. Så ja jag längtar.


Nu ska jag nana kudden lite sen göra mig vacker o åka med jonas. jippi hehe. puss på er alla glada

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards