Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Torsdag

Av Jenny - 5 mars 2009 08:48

Ja nu är det redan torsdag. o ingen magbild har kommit upp än.. Va är det för människa som har den här bloggen egentligen.. det kommer!! Idag ska vi till läkaren o kolla mina revben igen.. Får vi se vad den här läkaren säger då.


Jag hoppas på att få nåt smärtstillande som inte är farligt för pojken.. för alvedon hjälper inte ngnstans kan jag tala om!! Har haft ont hela jävla natten, så trött ja det är jag.Sova hade jag kunnat göra vidare men idag ska ngn gubbe komma okolla elen eller va fan de skrev på pappret.. Så jag måste vara pigg, alert och het från åtta morran till kl 16.. jippi. 


Men imorn blir det iaf en bra dag. Jag och Jonas ska på nå föräldra grupp på morran.. i två och en halvtimma... ojda.. Sen har faktiskt Jonas tagit ledigt för att umgås lite med sin gravida sambo.. Vi ska åka runt lite o lämna lite cookies o brownies till olika gym. 


Sen åker vi nog vidare till flen för att umgås lite ENSAMMA!!!  Skönt att komma ifrån lite. Ja vi ses varje dag men då är man hemma och det är inte samma sak. Åker man iväg tillsammans så gör man det för man verkligen vill umgås.. o då är det inga andra tankar som stör. Så vi ska umgås lite med hans vän Erik och hans sambo plus dotter.. Det kommer bli mysigt!!


Jag gillar flen.. hehe. ja en byhåla är det. Men det är mysigt. hurm ysigt som helst.. mm va mysigt. haha. Man kan elda i öppna spisen o ja.. bara mysa.. 


Nej nu ska jag .. hitta på nåt.. ja nåt iaf.. kanske städa. nej tack. jag ligger här o kollar tv lite tills gubben kommer. 

Puss på er

 
 
Ingela

Ingela

5 mars 2009 09:48

Sv: Hej Jenny! Jag började ta långsamma promenader lite drygt en månad efter jag fött Ida. Dock födde jag ju Ida 3 mån för tidigt och den där riktigt belastningen för kroppen av en jättestor mage upplevde jag aldrig. Jag började med styrketräning efter ca 3 månader ungefär. Det viktiga är att lyssna på kroppen och att ta det lugnt i början speciellt om man har haft problem med foglossning osv. under graviditeten. Vissa övningar ska man undvika helt i början. Något du kan börja med nästan på en gång efter förlossningen är knipövningar för att få styrkan tillbaka i bäckenbotten. Jag gjorde knipövningar både innan jag födde och har fortsatt efter. Min kropp svarade inte på träningen förrän 4-5 månader men min kropp är otroligt seg. Jag ammade inte heller och sådant kan påverka kroppen att komma i form snabbare tror jag. Jag vet inte om du tränar på gym? Prata med en personlig tränare eller en gyminstruktör eller varför inte din barnmorska och hör vad de säger om träning efter förlossningen!

Kika på den här länken om du vill:
http://www.growingpeople.se/templates/ExpertQuestion.aspx?id=21666

Lycka till!

//Ingela

http://ingelasdagbok.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards