Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Jag vet ju att det blir mycket!

Av Jenny - 7 september 2010 21:03

Ja, mycket Melvin i denna blogg. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag och Melvin umgås typ dygnet runt så det är med Melvin jag gör alla saker och därför blir det ju mycket om Melvin, min lilla prins! Idag efter han vaknat upp från sin 2 timmars vila och vårat mellan mål tog vi på oss våra kläder för att gå ut på gården och leka lite. Även idag lämnade vi vagnen hemma, lite läskigt är det då det bara är nerförsbackar till gården. Men han klarar det bättre och bättre för varje dag som går nu.

 

Han gillar att inspektera saker och ting så här hittade han ett rör, han trodde väl att det fanns nå roligt där i Men inte då

 

Så efter inspektionen fortsatte vi ner mot gården för en massa lek.

 

Det finns två såna där gungor på gården som ser lika olika ut. Melvin vill gärna sitta på båda två varje gång vi kommer dit men inte längre än några sekunder. Det är som att han bara vill testa de innan han fortsätter att leka med sitt! Idag fick vi även fin besök av min kusin Marcus och min kusins son Eddie. Eddie blir Melvins tremänning medans Melvni till Marcus är hans kusin barn. Vi är alltså allihop olssons... jeho haha.


Melvin tycker om de här killarna och blir glad när de båda vill leka med han även om han ser helt jävla förskräckt ut vissa gånger. Men idag blev det både hopp och kast med boll

 

Att ha saker på huvudet är ju hur jävla skoj som helst. Jag själv jag jag satt där och klickade på min telefon.. Killarna skötte det där så jävla bra

Familjen Olsson är stor och det är hur härligt som helst!! Men till slut blev vi hungriga och lite kalla så vi stack hemåt för att laga middag

 

Han blir så jävla stolt  när han får göra saker själv ni ska se hans ansikte sen när man säger att han är såå duktig då klappar han sig själv på magen haha. jaja tänker ni haha. Men till slut kom vi hem och då fick jag en härlig puss inne i hissen

 

Egentligen tyckte väl fröken att Melvin inte skulle vara ute så mcyket efter dagis de här dagarna för att hålla sig frisk eller vad hon sa. MEN Melvin klarar inte av att sitta en hel dag inne. Speciellt inte nu när vi inte har ett eget hem. han älskar verkligen att vara ute precis som sina föräldrar. Frisk luft kan man aldrig få för mycket av!


Idag kom Jonas hem tidigt, skööönt för då fick han ta duschning och läggning med Melvin medans jag själv stack ner till flex för lite träning. Det blev 15 minuter cardio plus knäböj, upphopp och utfall. Sen kom moster Marita och grannen Ulrika ut efter deras pass så vi gick hem tillsammans!


Nu sitter jonas och tittar på äcklig fotboll, jag softar med datan, Melvin sover och mormor ja hon lägger patiants ute i köket.. mm det är något hon gör varje kväll och varje morgon!!! Nä nu måste jag lägga ner .. Vi hörs imorrn.. efter skolan och middag hos farfar!!

 
 
Ingen bild

din mamma

8 september 2010 09:46

Va duktig han är!!!!

 
Ingen bild

Jessica

9 september 2010 09:18

Jösses vilka härliga bilder Jenny!!
Vilken konstig dagisfröken tycker jag.....virus och bakterier sprids inte lika lätt om barnen är ute mycket istället för inne! Man blir ju ju sjuk av bacillerna liksom och inte frisk luft! Ut med dom säger jag bara......sover bättre gör dom oxå då tycker jag!

När flyttar ni in?
Bamsekramar Jessica

Jenny

9 september 2010 21:15

Ja utomhus är mycket bättre men det hon menade som jag tror är att .. han skulle ta det lite lugnt de dagar under inskolning när han kommer hem eftersom det är så mycket nytt o nya bakterier.. Men vi höll oss ute ändå haha

hur mår ni.. nu är vi hemma och ska packa upp så snart får ni komma hit o röjja lite hehe. puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards