Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Kommunikation!

Av Jenny - 15 september 2010 23:05

Hallå igen. I skolan arbetar vi med en kurs som heter kommunikation, jätte intressant ämne och man ser vad man har gjort rätt och vad man har gjort fel i olika situationer ute i verkligheten. Mycket av det jag lär mig kommer jag att ta med mig i livet för det är verkligen intressant!!


MEN trots att det är så intressant har jag ju som jag sagt tidigare varit så himla omotiverad, alltså riktigt.. Det har känts som att jag har suttit liksom utanför och tittat på när de andra har arbetat att jag inte riktigt är med i gruppen. Men så är det ju självfallet inte och jag kom på igår varför jag känner som jag gör!


Jag är en person som inte riktigt kan läsa på distans eller med självstudier, jag har inte den karaktären o blir jätte lätt ofokuserad och tappar koncentrationen. Denna kurs har varit mycket självstudier och där har vi problemet! Självstudier är inte riktigt min grej och det gillar inte  jag hehe! MEN då kommer jag till det jag vill säga.


Vi är en klass och jag tycker alla är super trevliga och roliga. Fast vi är tre st som har varit med från början och är med hela tiden. Det är jag Sebbe och Erik! Det är vi som har gjort de senaste grupparbeten och jobbat på tillsammans. De två motiverar mig, vi gör det roligt tillsammans vi lär av varandras erfarenhete. Ja det blir skoj helt enkelt!


Tyvärr har sebbe varit sjuk nu sen i måndags men jag och Erik har faktistk kommit till skolan för att plugga lite extra. Då det varit självstudier. Ingen av oss pluggar så jävla bra hemma så vi har träffats på skolan och försökt göra vårat bästa!


Igår så möttes vi innan i sickla för att köpa med oss lunch och det blev sallad såklart..

 

Super god. Idag hade vi redovisning av vårat arbete, rollspel och vi skulle försöka spela upp lite olika budskap. Som, ironi, tvåvägskommunikation.. ja men in förstår. Sebbe va sjuk men jag och Erik

 

vi klarade det galant och lämnade en glad fröken .. hehe..


Dagis idag har varit sådär för Melvin han hade tydligen varit lite gnällig. Men jag visste nästan det och hade redan berättat det på morran eftersom natten hade gått lite oroligt!! Men nu ligger mina pojkar och sover så det skav väl även jag göra!


imorn blir det benträning och lite plugg!!


Nä puss på er alla glada

 
 
Catta

Catta

16 september 2010 07:45

Den kursen gick ja med när ja gick mäklarassistent kursen. Den e kul o givande.;) kram

http://Www.diabetesochtraning.blogg.se

Jenny

16 september 2010 21:54

ja man kan läsa kommunikation i lite olika kurser.. men den som är till barnskötarutbildningen är nog inte samma som din.. eller jag vet inte. det va nämligen en tjej som sa det igår som går den oxå..

Alltså givande är den absolut, lite självklar men kul har jag inte tyckt att den är.. jag känner mest att jag vill ha den överstökad haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards