Alla inlägg under februari 2011

Av Jenny - 17 februari 2011 20:14

Alltså jag har hittat en jävla böld på hakan.. va fan då

 

Jag blev lite mobbad idag för mina hörlurar men erkänn att de är super söta.. hehe


Jag fick en önskan om bullbak idag eftersom Jonas ska åka långt imorrn med bil ville han ha med sig lite bullar. Absolut ska han få med sig bullar min fina man..

  Jag och Catta får med oss några vi med..


Nä nu ska vi mysa här hemma puss på er

Av Jenny - 17 februari 2011 12:28

Efter dagis lämning idag som gick hur jävla bra som helst. Melvin bryr sig inte ens om mig utan springer in, kramar om sin fröken och sätter sig ngn stans för att leka. Jag ropar, MELVIN hejdå.. han tittar upp på mig för att sen inte bry sig. haha ja det är väl som det ska vara:)!


Jag hade ett litet samtal med Melvins fröken som varit sjuk förra veckan o vi denna.. Jag är så glad över den nya personalen på Melvins avdelning så han kan få vara där jämt och ständigt haha. Jaja nog om det

Jag stack upp till gymet och körde faktiskt intervallträning på löpbandet!! Jag hatar att springa.. alltså riktigt hatar det. MEN idag va det hur jävla skoj som helst jag hade t o m ett leende på läpparna när jag sprang där!! Det blev 7 intervaller som varade i dryga 1  minut var. Ibland kanske det blev två minuter.. MEN som jag säger det va härligt!! Det jobbiga va ju att jag kände när rumpan och kinderna hoppade i otakt.. jag kände ju mig inte direkt sexig då. men körde på för att jag kan väl bli... hahaha


Efter cardion blev det ett tungt armpass herregud va bra det kändes och vilken jävla kontakt jag fick.. träningsvärken väntar jag på imorrn då..


Imorgon är det jag, Cattur och Melvin som drar ner mot göteborg. Melvin ska få umgås med sin mormor heeela helgen lång och jag ska bara vara mig själv!!!!!


Nä nu ska jag vila lite och sen ställa mig och baka lite bullar.. jepp jag älskar att baka!!


Av Jenny - 17 februari 2011 07:03

Idag är det torsdag och det blir första dagen på veckan som melvin kan sticka till dagis, roligt för han och skönt för mig! Han behöver det kan jag tala om, energin bara flödar här hemma och eftersom han inte fått utlopp för den så blir han lite lätt sur!!

Jag satt och tittade på min blogg för ett år sen... ooo va söt min prins är.. tita själva

        O så va det även ett år sen vi hade våran klassträff som blev super lyckad

    Hur skoj som helst att se alla gamla vänner:)!


Jaja men nu är det 2011 och det är dags att ta tag i dagen. Jag ska lämna Melvin sen ska jag faktsikt gå och träna sig lite. Armar och förhoppningsvis lite cardio. Farfar ville hämta ungen idag så vi får se vad som händer. Det jobbiga med att han hämtar är att jag sen måste ta mig dit ner för att hämta odågan och då är det nog fasiken lättare för mig att hämta direkt från dagis för att ta bussen eller bara att gå raka vägen hem. Ja jag är bekväm av mig nu när det är vinter och hemskt väder!!!


Plugga, säger något i mitt huvud att jag även behöver så vi får se hur det blir med den biten.. kanske kanske inte.. mohahaha

Av Jenny - 16 februari 2011 21:15

Resultatet av mitt bak och mina pannkakor: kakan blev väl så där, jag skulle haft den någon minut kortare i ugnen. Jag trodde den skulle vara lite kladdigare. Men den duger.

pannkakorna, jagkommer köra på det recpetet jag kört på innan. För de här gick att äta men det va för mycket mjöl i skiten. så jag kör på de jag kört p åinnan.. Men man ska ju aldrig vara rädd att testa något nytt;)!


Melvin tyckte om de iallfall

    han åt för fulla muggar. Kakan däremot den åt han någon tugga på sen kasta han den i mitt ansikte. Mmm han har hamnat i någon fas nu där allt ska kastas. Är han arg eller inte fått som han velat ja då är det aggressiva kast.Han är så jävla trotsig och ska få som han vill hela tiden.. annars blir det bråk här hemma. Då kan ni ju gissa att det blir mycket bråk.. eftersom hans mamma är lika envis hon!

Nu på kvällen så hittade han mina solglasögon och de skulle han ha på sig när han tittade på tv.

 

Han satt så där i ca 15 minuter haha.

Ni kan ju kolla in på min vän Emmas blogg.. Jävla tant du är Emma. Här bjuder man på sig själv i skolan så folket ska få skratta.. ja då blir man uthängd på internet;) va är det liksom.. haha. Det är ju tur att jag faktiskt kan bjuda på mig själv!


Jag fick en önskning att skriva upp mina övningar här i bloggen, alltså tyvärr är jag inte så jävla insatt i vad alla övningar heter men jag kan ju göra ett försök varje dag. Så kanske även jag kan lära mig någon gång.

Idag blev det iaf

Hantelpress på snebänk 3*8

flies på snebänk 3*10

En övning va, hantlar som jag drog nedifrån upp 3*10

sen blev det en cabelcross övning3*10


Imorrn blir det armar som ska bli pressade efter dagis lämning:)!


Sista om Melvin.Melvin är ju besatt av mitt hår, han skriker mamma hååj håååj. Så kommer han springandes för att få hålla i mitt hår. Idag när jag kom hem från skolan så ville han inte leka utan han ville att vi skulle sitta i soffan så han kunde pilla i mitt hår, allvar!!  Vissa gånger när jag ska kissa så springer han efter för att han ska pilla i mitt hår.

 

Här kommer han, man ser verkligen att han vet vart han ska och vad han vill. Man ser även att han vet att jag inte tycker att det är ok!! bus killen..


Nä nu ska jag kolla lite på tv med min stora kille sen gå och lägga mig så att jag orkar upp imorrn!! pus spå er



Av Jenny - 16 februari 2011 17:46

Alltså jag älskar att träna men jag älskar även att stå i köket! Laga mat och baka är ju hur skoj som helst. Middag ja då försöker jag hitta massa nya recept varje dag på nätet eller tips från vänner, skoj!! Sen att jag kanske inte alltid följer recepten fullt ut är en annan sak. Jag kanske vill krydda extra i maten eller krydda extra med vanilj socker i bullarna;)!


Idag fick jag lust att baka något som tydligen heter Silviakaka, har aldrig hört talas om den kakan förr men den såg god ut så jag gav den ett försök. Så just i skrivandets stund står denna kaka i ugnen. Ser den inte bara för härlig ut!!??


När Jonas inte är hemma till middagen ja då kan jag ärligt erkänna att det är enda gången jag kan tycka det är rätt tråkigt att laga mat. Melvin älskar ju allt jag lagar men det är ändå inte samma sak. Jag har haft mitt vecko schema denna vecka. MEN idag så är jonas ute på fältet o jobbar med sina bajstoaletter. Jag och Melvin valde alltså att äta något annat än vad som erbjöds på schemat. Ni som känner mig vet väl säkert direkt vad det blev... hehe.. Hade jag haft korv hema hade det blivit korvstroganoff men nu blev det amerikanska pannkakor.. hehe vi tycker att de är lätta att göra och goda att äta!!


Men denna gång testade jag nytt recept, ett jag inte kört förut så vi får se hur de blir.. Jag la till lite havregryn i så att de blir lite mer matiga!

Dessa blir det! den där sidan, kalasgott, har jag precis upptäckt och är dunderkär i alla recept som finns där.. läs och njuut!!

nu ska jag ta hand om min arga/förbannade unge som kastar allt som kommer i hans väg.. haha. sötnöten..


puss på er

Av Jenny - 16 februari 2011 16:14

Hallå! Nu har jag varit hemma en timma och det enda Melvin vill är att sitta och mysa med sin mamma i soffan.. då känner man sig saknad kan jag tala om;)!!


imorse när jag vaknade kände jag ju mig jävligt trött och tänkte att jag skulle hoppa promenaden men efter min drink och lite positivia tankar tog jag på mig mina trasiga legins som satt så jävla tajt att fettet vällde ut ur det trasiga.. haha. snyggt jag vet.. MEN det enda de skulle göra va att hålla värmen för lillrumpan liksom. sen tog jag på mig mitt andra och satte på mig den packade väskan på ryggen. Det började rätt tungt med promenaden då jag körde ben igår men till slut kom jag upp i fart och takt! härligt!!


Shit va härligt det va! Att promenera tog mig drygt en timma, det är alltså inte så jätte långt hemifrån till skolan..Helt ärligt.. efter dryga timman blev jag helt slut så jag gick till närmsta busshållsplats för att ta bussen sista biten, bussen kom och jag satte mig bekvämt. Kan ju tala om att jag hade lika gärna ha fortsatta att gå.. för det va EN hållplats till ektorp, EN!!! Jonas frågade mig med ett flin.. men jenny kände du inte igen dig.. haha nej det gjorde jag inte eftersom jag har dåligt lokalsinne! så jag säger att jag gick hela vägen eftersom det handlade om EN hållplats!! jeho.. haha. Det va skönt och härligt.


Jag va pigg och glad resten av dagen i skolan. Jag och Erki tog oss till järla för att äta lite lunch.. Sen stack jag till gymet där jag körde mina tuttar och lite mage..


Nu sitter jag som sagt här hemma och är helt slut!! Jag är trött och skulle kunna somna om jag la mig nu.. Men jag är glad att jag är en morgon pigg person.. som gör det mesta utav dagen för att sen sova skönt på natten.. haha när jag väl får sova.


Nä nu ska jag fotsätta mysa med min odåga. som faktiskt ska få gå till dagis imorrn!!


puss på er

Av Jenny - 16 februari 2011 06:53

Jag sitter här och laddar inför en lång jävla promenad med en frukost drink i ena handen och min rosa darlin i andra!! Det kan ju inte annat än att sluta bra;)!

Pigg och jävligt snhygg så här på morran är jag absolut, lovar!!

 

Men tur att dagen bara kan bli bättre då.. haha..


Jag ska gå hemifrån och till skolan. försöka.. Vem vet jag kanske bangar vid nacka forum och tar bussen. Men då gör jag det utan att må dåligt!!! Nu bär det iväg mot skolan för lite redovisning.. Sen ska fan jag träna kan jag tala om. Det blir nog tuttarna och vaderna..


puss på er

Av Jenny - 15 februari 2011 23:53

Hallå så! Idag till middagen fick vi härligt besök av min bonus syster Carro! hon tyckte det va dags att komma och säga hej och umgås lite, vi tackade inte nej!!


så vi åt lite middag och väntade på att Jonas skulle komma hem så jag kunde komma iväg;)! Jag behövde verkligen få träna idag!! Carro körde mig till gymet och där blev det 15 minuter cardio och sen ben träning. Att träna sina ben när man har knäont och är jävligt illamående va fan ingen hit! Jag körde, blev svettig och skakig ibenen. Men shit vad jag mådde illa.. jag trodde jag skulle kräkas där mitt i rummet.. Så jag körde mig.. tittade ner i golvet och blev klar.. Sen skyndade jag mig hem.. jag gick på ca 20minuter.. Väl hemma försvann illamåendet. Kan ha varit maten som stod mig rätt upp i halsen..


Men träna fick jag och det känns underbart!


imorrn blir det ju jonas som vabbar och jag sticker till skolan.. ska försöka kommma upp i tid så jag kan promenera dit.. vi ser vad som händer..


Nu ska iallafall jag gå och lägga mig. puss på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards