Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Jag tänker göra som alla andra

Av Jenny - 9 november 2009 21:02

och sno en lista som vi har hittat i Alvfans blogg . Nej jag kan inte komma på egna ideer.. Den här såg skoj ut!!


När fick du reda på att du var gravid? Det va i september ca fem dagar innan min mens skulle komma. Jag tog testet för jag började gråta över en låg.


Blev det en chock? Nej vi planerade. MEN vi trodde inte det skulle gå så fort.


Hur gammal var du då? 28 år


Hade du mycket halsbränna? Jag tror jag hade det i ca en vecka tack och lov.


Spydde du mycket? Ja jag spydde hela tiden,låg inne med dropp några gånger för jag spydde så mycket. Slutade spy runt vecka 30


Hade du mycket foglossning? Mina foglossningar började i vecka tolv. Trodde jag hade ont i ryggen och gick till läkaren. De ville sjukskriva jag ville jobba. Men sen blev de så kraftiga så jag va tvungen att vara hemma.


Har du fått bristningar? Tack och lov inte!


Ditt sf-mått som störst? ja jag låg ju över medel kurvan hela tiden. så 36.. mm jag va stor..



Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag trodde att det va en flicka.


Vad hoppades du på? Jag hade blivit glad för vad den än blev men jag hoppades på en pojke och har hoppats på det sen jag va liten.


Gick du över tiden? Nej.


Födde du för tidigt? Ja det blev fyra veckor för tidigt! 


Hur var förlossningen? Den va rolig. Men jag fick börja med att ligga inne fyra dagar med vattenavgång så under min förlossning fick jag infektion så tyvärr blev det kejsarsnitt efter 13 timmar hårda värkar


Blev du sydd? Eftersom jag gjorde kejsarsnitt blev jag sydd precis ovanför muffen..


Dragen med sugklocka? Nej


Hur många var inne i förlossningsrummet? Ska man komma ihåg det? Hm .. när jag hade massa massa värkar va det jag och jonas. Ibland barnmorskan, en stund va det massa läkare där för de trodde det va kritiskt.falskt alarm. När jag gjorde kejsarsnittet va de väl ca 10 personer där inne.. kommer inte riktigt ihåg


Hade du någon nära med dig? Min jonas va där hela tiden. Jag försökte få han att gå iväg o äta några gånger men han ville helst inte. Så till slut fick jag och barnmorskan tvinga han


Vilket sjukhus födde du på? Karolinska


Hur stor var bebisen? 3275g och 50 cm lång


Vad fick den heta? Han heter Melvin olov Henry Carlsson Efter sin farfar och gammelfarfar


Var allting värt det? Ja det va värt det så här i efter hand!!


Vill du ha fler barn? Jag skulle kunna tänka mig en bror eller syster till Melvin. Men gravid kommer jag aldrig mer vara!!!

melvin nära  

 
 
Sofia

Sofia

9 november 2009 21:41

Man få tacke ;)

http://soFiasko.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

9 november 2009 22:31

Hej på dig!
Ja nu är han äntligen ute! Fy farao vilken pärs!
Jo jag blev ju också snittad till slut, och jag kan säga att det va en enorm lättnad. Han va så stor så de sa efteråt också att jag aldrig hade lyckats få ut honom på nåt annat sätt.
Tänkte på en sak.. Kommer du ihåg hur länge du väntade med att ta bort förbandet?
Jag funderar på att göra det nu, för jag tycker jag får ont i huden av det, men det kanske är för tidigt?
Är allt bra med er annars?
Kram kram

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Sofie K

Sofie K

10 november 2009 07:09

Vad betyder "gråta över en låg"? Har läst meningen tjugo gånger tror jag men förstår ju inte!!!!! =)

http://eifos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 29 februari 2012 06:41


Hallå igen. Nu ska jag berätta något för er. Melvin, när han väl får för sig att han tycker om en sak då är det bara den saken som gäller. Det har nu varit blixten mcqueen ett tag, ett bra tag. Jag har inte fått på han en tröja utan den där bilen på ...

Av Jenny - 29 februari 2012 06:27


Men ärligt, vad är det för allvarligt för fel på den här månaden? Vi har varit sjuka nästan varje vecka denna månad, det är hemskt! Efter min mag sjuka förra veckan hoppades jag på en alldeles underbar tränings vecka men nej då går jag och blir förky...

Av Jenny - 27 februari 2012 05:29

Vart är min motivation ngnstans? Jag brukar älska måndagar, vara hur pigg och glad som helst. Men inte den här måndagen. Jag tror att det beror på allt jävla skit jag stoppat i mig under helgen och bristen på träning, träningen har jag inte orkat med...

Av Jenny - 25 februari 2012 08:33

hallå på er. lördag och vädret ser rätt ok ut! Jag och Melvin ska ha oss en egen helg eftersom pappa jonas drar mot örebro för lite festligheter med sina vänner, det är han absolut värd:)! Jag själv va ju ute en stund igår och åt lite middag på Jimmy...

Av Jenny - 24 februari 2012 12:37

Hallå fredag, välkommen! Jag själv, efter träningen i onsdags morse så åkte jag för att lämna odågan på dagis. Hela vägen dit mådde jag väldigt illa, nästan så att jag inte kunde prata utan att jag skulle kräkas. Ringde jobbet och berättade läget men...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards